Η Εθνική Ένωση για την Ανάπτυξη της Ηλεκτρικής Κινητικότητας (AVERE) δημοσίευσε το εθνικό της βαρόμετρο για τις δημόσιες υποδομές φόρτισης στη Γαλλία. Ένα πολύ κατατοπιστικό έγγραφο που αποκαλύπτει πολύτιμες πληροφορίες και αποκαλύπτει ένα μικρό αλλά «πικρό» μυστικό…
Αυτό έχει να κάνει με τους σταθμούς ταχείας φόρτισης. Πιο συγκεκριμένα τον περασμένο Νοέμβριο μόλις το 74% των σταθμών φόρτισης με ισχύ μεγαλύτερη από 150 Kw ήταν διαθέσιμοι με αποτέλεσμα ένας στους τέσσερις ταχυφορτιστές να μην λειτουργεί εξαιτίας κάποιας βλάβης!
Η εξέλιξη αυτή είναι ιδιαίτερα αρνητική, αφού αυτό το αντίστοιχο ποσοστό ακριβώς πριν από ένα χρόνο κυμαίνονταν σε 85%.
Αυτή η παρατήρηση είναι «πικρή» για όλους τους αυτοκινητιστές που οδηγούν ηλεκτρικό αυτοκίνητο και θέλουν να ανεφοδιαστούν γρήγορα σε χώρους ανάπαυσης των αυτοκινητοδρόμων. Ειδικά επειδή οι οδηγοί μπορούν να δουν ότι οι επισκευές στους ταχυφορτιστές μερικές φορές χρειάζονται πολύ χρόνο.
Ανάμεσα στις άλλες αποκαλύψεις αυτού του βαρόμετρου, η μελέτη σημειώνει και αρκετά κραυγαλέα ανισότητες μεταξύ των περιοχών σε πολλές επαρχιακές πόλεις. Δηλαδή σε κάποιες περιοχές βρίσκονται πολλοί ταχυφορτιστές και σε κάποιες άλλες είναι απλά ανύπαρκτοι…
Βέβαια στην μελέτη υπάρχουν και καλά νέα καθώς ο αριθμός των σταθμών φόρτισης στη Γαλλία συνεχώς αυξάνεται. Ειδικότερα το 2017 υπήρχαν πάνω από 20.000 φορτιστές ενώ σήμερα ο αριθμός τους έχει ξεπεράσει τις 114.300 μονάδες.
Τα fast-foods στηρίζουν την ηλεκτροκίνηση
Πάντως οι αλυσίδες γρήγορου φαγητού όπως αποδεικνύεται στην Γαλλία θέλουν να προσελκύσουν τους ιδιοκτήτες ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Πρόσφατα μάλιστα η McDonald’s ένωσε τις δυνάμεις της με την Izivia, τη θυγατρική της EDF που ασχολείται με τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
Οι δύο εταιρείες σκοπεύουν να αναπτύξουν 2.000 σταθμούς υπερταχείας φόρτισης στους χώρους στάθμευσης της αλυσίδας εστίασης στη Γαλλία έως το 2025. Αναλυτικά, οι εγκαταστάσεις αυτές αφορούν 700 χώρους στάθμευσης στους οποίους θα προσφέρονται τερματικοί σταθμοί 150 Kw.
Η Christelle Vives, γενική διευθύντρια της Izivia, διευκρίνισε: «Στοχεύσαμε όλες τις τοποθεσίες που δραστηριοποιείται η McDonald’s France, οι οποίοι είχαν χώρο στάθμευσης και είναι προσβάσιμοι με αυτοκίνητο. Θα υπάρχουν μεταξύ ενός και τριών τερματικών, ανάλογα με την πυκνότητα των ηλεκτρικών οχημάτων στην περιοχή καθώς και τους διαθέσιμους χώρους.»