Τα ηλεκτρικά οχήματα μεγάλων εταιρικών στόλων στην Ευρώπη εξοικονομούν κατά μέσο όρο 15 τόνους διοξειδίου του άνθρακα ανά όχημα, γεγονός που αντιστοιχεί σε 5.665 λίτρα καυσίμου, όπως αποκάλυψε στην πρώτη έκθεση Electrifying Data ο πάροχος λύσεων διαχείρισης στόλου Webfleet, που αποτελεί μέλος του ομίλου Bridgestone.
Το Ηνωμένο Βασίλειο και η Ολλανδία πρωτοστατούν στις περικοπές διοξειδίου του άνθρακα στην Ευρώπη, καθώς και οι 2 χώρες έχουν μειώσει κατά μέσο όρο περισσότερο από 13 τόνους διοξειδίου του άνθρακα ανά όχημα. Από την άλλη πλευρά στην Ισπανία, τη Γαλλία και τη Δανία η μείωση είναι μεταξύ 10-13 τόνων, ενώ στη Γερμανία και την Πολωνία (είναι η ευρωπαϊκή χώρα με τον υψηλότερο αριθμό φορτηγών) είναι έως και 10 τόνοι.
Με δεδομένο ότι ο τομέας των μεταφορών ήταν υπεύθυνος για τις υψηλότερες εκπομπές αερίων θερμοκηπίου στο Ηνωμένο Βασίλειο το 2020 (24% επί του συνόλου των εκπομπών), αλλά και η πρωταρχική αιτία στην αύξηση των εκπομπών ρύπων σε ολόκληρη την Ευρώπη, η Webfleet πιστεύει ότι είναι ζωτικής σημασίας να υποστηριχθεί η μετάβαση από οχήματα με κινητήρα εσωτερικής καύσης (ICE) σε ηλεκτρικά οχήματα (EV) σε στόλους.
Τα τελευταία χρόνια έχει αυξηθεί κατά 300% το ενδιαφέρον των οδηγών για ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Όλοι γνωρίζουν ότι η ηλεκτροκίνηση θα είναι αυτή που θα κυριαρχήσει στα επόμενα χρόνια. Το θέμα είναι να γίνει σωστή επιλογή του ηλεκτρικού αυτοκινήτου που καλύπτει πραγματικά τις ανάγκες.
Η διάθεση μεγάλων χώρων είναι σημαντικό πλεονέκτημα για την απόκτηση ηλεκτρικού αυτοκινήτου, ενώ δεν θα πρέπει να ξεχνάμε ότι επίσης σημαντικό ρόλο παίζουν τα κίνητρα που δίνονται από τις κυβερνήσεις για την απόκτηση ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Τα κίνητρα όσο πιο πολλά είναι, τόσο μεγαλύτερη είναι η συμμετοχή των ενδιαφερομένων στην ηλεκτροκίνηση. Επίσης, οι υποδομές σε κάθε περίπτωση παίζουν εξίσου σημαντικό ρόλο και αποτελούν ζήτημα που θέλει βάθος χρόνου για να επιλυθεί.
Οι επενδύσεις θα έρθουν σταδιακά όσο αυξάνεται η ηλεκτροκίνηση, με τις λύσεις αύξησης της αυτονομίας να βρίσκονται πίσω από την τεχνολογία των μπαταριών. Μέχρι στιγμής γίνονται προσπάθειες επέκτασης των δικτύων φόρτισης, παρά τα όποια προβλήματα παρουσιάζονται στην παροχή ηλεκτρικής ενέργειας, χωρίς όμως να παρέχονται ιδανικές λύσεις φόρτισης σε όλα τα εθνικά δίκτυα, πλην ελαχίστων περιπτώσεων κρατών που έχουν κάνει άλματα.