Στο πλαίσιο του έργου του, για μια ασφαλέστερη οδική χρήση και συμπεριφορά, το Ινστιτούτο Οδικής Ασφάλειας (Ι.Ο.ΑΣ.) «Πάνος Μυλωνάς» ανέλαβε τη χρηματοδότηση και υλοποίηση έξυπνων υποδομών με εγκαταστάσεις ενισχυμένης προειδοποιητικής σήμανσης σε επικίνδυνα σημεία του οδικού άξονα Χαλκίδας-Ψαχνών (ΕO-77 της Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας), όπου χρονίζει το θέμα των θανατηφόρων τροχαίων και είχε παρατηρηθεί έξαρση αυτών.
Η πρωτοβουλία του Ινστιτούτου υλοποιήθηκε σε συνεργασία με την Ελληνική Αστυνομία, την Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας, τους Δήμους Χαλκιδέων και Διρφύων-Μεσσαπίων και το διεθνές Ίδρυμα «Safer Roads Foundation» (SRF) του Ηνωμένου Βασιλείου.
Ο εγκατεστημένος εξοπλισμός σήμανσης περιλαμβάνει 18 πινακίδες σήμανσης καθώς και 4 έξυπνες πινακίδες ραντάρ (VMS)EVOLIS ενεργού μέτρησης της ταχύτητας των οχημάτων. Η εγκατάσταση του εν λόγω εξοπλισμού όπως και η προμήθειά του αποτελεί προσφορά του Ινστιτούτου με την οικονομική υποστήριξη του Safer Roads Foundation (SRF) του Ηνωμένου Βασιλείου.
Του έργου προηγήθηκε μελέτη και ανάλυση των στοιχείων των θανατηφόρων τροχαίων συμβάντων της περιοχής και έχει παραδοθεί στην αρμοδιότητα της Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας, του Δήμου Χαλκιδέων και του Δήμου Διρφύων-Μεσσαπίων ανά τμήμα δικαιοδοσίας τους, όπου έχουν πλέον την πλήρη κατοχή και ευθύνη της ορθής λειτουργίας και συντήρησης του.
Σε συνέχεια των παρεμβάσεων, το Ινστιτούτο ξεκίνησε έρευνα τον Μάιο του 2022 που συνεχίζεται, προσβλέποντας σε μία μακροχρόνια αποτύπωση της συμπεριφοράς των διερχόμενων οδηγών.
Τα συμπεράσματα των πρώτων εκθέσεων της έρευνας κρίνονται ιδιαίτερα ενθαρρυντικά καθώς αποτυπώνεται μετρήσιμα πως όταν οι οδηγοί αντιλαμβάνονται ότι η οδική τους συμπεριφορά ελέγχεται, επιδρά σημαντικά στην τελική τους απόκριση και συμμορφώνονται με το νόμιμο όριο της ταχύτητας.
Η υλοποίηση των πιλοτικών παρεμβάσεων για την ενίσχυση της Οδικής Ασφάλειας σε σημεία του οδικού άξονα Χαλκίδας-Ψαχνών αποτυπώθηκε σε βίντεο ντοκιμαντέρ που παρήγαγε το Ινστιτούτο και το οποίο μπορείτε να δείτε εδώ.
Η τοποθέτηση ηλεκτρονικών πινακίδων φαίνεται πως είναι ένας αποτελεσματικός τρόπος ελέγχου και συμμόρφωσης των οδηγών με το νόμιμο όριο ταχύτητας. Σε συνεργασία με την Ελληνική Αστυνομία και την Πολιτεία μπορούν να τεθούν προτεραιότητες και στόχοι ως προς την αξιοποίηση ανάλογων μεθόδων για τη διαμόρφωση και περαιτέρω χάραξη στρατηγικών που θα ενισχύσουν το ζήτημα της Οδικής Ασφάλειας στη χώρα και την προστασία της ζωής στο δρόμο.
Το Ινστιτούτο Οδικής Ασφάλειας (Ι.Ο.ΑΣ.) «Πάνος Μυλωνάς ευχαριστεί θερμά την Ελληνική Αστυνομία (ΕΛ.ΑΣ.) και το διεθνές Ίδρυμα «Safer Roads Foundation» (SRF) για την καθοριστική συμβολή τους στην υλοκποίηση του προγράμματος.