Ιταλία: Νέα πτώση σημείωσαν οι πωλήσεις πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων

Ανοδικά κινήθηκαν οι πωλήσεις καινούριων αυτοκινήτων στην Ιταλία το Νοέμβριο καταγράφονταν αύξηση 2,2% και 150.587 μονάδες σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία του υπουργείου Μεταφορών της χώρας.

Ωστόσο και στην Ιταλία όπως και σε άλλα ευρωπαϊκά κράτη αναγκάστηκαν να προβούν σε «πινακιδώσεις» καινούριων αυτοκινήτων εξαιτίας των αυστηρότερων ορίων που θέτει η ΕΕ για τις εκπομπές CO2 από τη νέα χρονιά. Αυτό μάλιστα αποδεικνύεται και από το γεγονός πως τις τρεις τελευταίες ημέρες του Νοεμβρίου πραγματοποιήθηκε το 47% του συνόλου των πωλήσεων Νοεμβρίου.

Όσον αφορά στα καύσιμα που επέλεξαν οι Ιταλοί οδηγοί θα αναφέρουμε πως οι πωλήσεις βενζινοκίνητων και ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων αυξήθηκαν σε αντίθεση με τα αντίστοιχα πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα. Ειδικότερα οι πωλήσεις ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων σημείωσαν άνοδο 130% και κατέλαβαν το 0,7% της αγοράς ενώ οι plug-in υβριδικές εκδόσεις κατέγραψαν αύξηση 117% καταλαμβάνοντας το 0,6% της αγοράς. Τα υβριδικά οχήματα αυξήθηκαν κατά 36% και κατέλαβαν 6,9% του συνόλου των πωλήσεων. Οι πωλήσεις οχημάτων diesel μειώθηκαν κατά 16% και περιορίστηκαν σε 36,9% της αγοράς. Το μερίδιο αγοράς των αυτοκινήτων με υγραέριο μειώθηκε στο 6,4% από 7,1%, ενώ οι πωλήσεις οχημάτων με φυσικό αέριο αυξήθηκαν κατά 108% στα 4.031 και το μερίδιό τους να αγγίζει το 2,7% από 1,3%.

 

Οι νικητές 

Οι πωλήσεις της Fiat Chrysler Automobile μειώθηκαν κατά 4,3% με όλες τις μάρκες του ομίλου εκτός από την Alfa Romeo που πωλούν λιγότερα αυτοκίνητα σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του 2018.

Οι εγγραφές της Maserati μειώθηκαν κατά 44%, οι πωλήσεις Jeep μειώθηκαν κατά 16%, οι πωλήσεις της Lancia μειώθηκαν κατά 3,2% και της Fiat κατά 1,6%. Το Panda της Fiat παρέμεινε το πιο δημοφιλές αυτοκίνητο της Ιταλίας παρά την υποχώρηση των πωλήσεων κατά 13% σε 10.724 μονάδες. Το Lancia Ypsilon με 4,320 μονάδες ήταν το δεύτερο δημοφιλέστερο αυτοκίνητο της χώρας!

Η Opel του Ομίλου PSA είχε έναν κακό μήνα, με τις πωλήσεις να μειώνονται κατά 26% παρά την έναρξη της νέας γενιάς Corsa. Οι πωλήσεις της Peugeot μειώθηκαν κατά 8,2%, ενώ αντίθετα της Citroen αυξήθηκαν κατά 6% και οι πωλήσεις της DS αυξήθηκαν κατά 135%.

Η Porsche κατάφερε να καταγράψει ένα πολύ υψηλό ποσοστό ανόδου 367% ενώ οι πωλήσεις της Audi σημείωσαν άνοδο 19%, της VW 9% και της Seat κατά 4%. Αντίθετα η Skoda σημείωσε οριακή πτώση 0,3%. Οι πωλήσεις της Dacia κατέγραψαν μείωση 7%, ενώ η μάρκα Renault σημείωσε άνοδο 4,3%. Οι υπόλοιπες μάρκας από Ασία και Ιαπωνία είχαν μικτά αποτελέσματα. Ειδικότερα οι πωλήσεις της Mazda σημείωσαν άνοδο 60%, της Kia 15% και της Hyundai 1,1%. Οι πωλήσεις της Nissan μειώθηκαν κατά 12% και της Toyota κατά 3,2%.

Οι πωλήσεις μάρκας BMW αυξήθηκαν κατά 6,1%, ενώ η Mercedes-Benz κατά 1,6%. Η μάρκα Smart επωφελήθηκε από την αύξηση της ζήτησης για το ForTwo με αποτέλεσμα οι πωλήσεις της να καταγράψουν άνοδο 238%. Η άνοδος της ζήτησης για το μοντέλο της Smart δικαιολογείται από το γεγονός πως η εταιρεία καταργεί την έκδοση βενζίνης στα τέλη του 2019 καθώς από την επόμενη χρονιά το αυτοκίνητο θα πωλείται μόνο ως ηλεκτρικό.

Οι αναλυτές εκτιμούν ότι οι πωλήσεις του 2019 στην Ιταλία θα καταγράψουν οριακή πτώση 035% και θα ανέλθει σε 1,90 εκατ. μονάδες από 1,91 εκατ. οχήματα πέρυσι.