Ιδιαίτερα προβληματισμένες είναι οι εταιρείες ενοικιάσεων οχημάτων με οδηγούς καθώς όπως επισημαίνουν παραμένουν άλυτα σημαντικά προβλήματα που υφίστανται με την ισχύουσα νομοθεσία για τον συγκεκριμένο κλάδο και ενώ βρισκόμαστε μόλις λίγες ημέρες πριν την έναρξη της φετινής τουριστικής σεζόν.
Παράλληλα η αύξηση του κόστους στα καύσιμα δημιουργεί κυριολεκτικά προβλήματα στην επιβίωση των εταιρειών ενοικίασης οχημάτων με οδηγό καθώς οι ίδιες καλούνται να απορροφήσουν αυτό το επιπλέον κόστος με τις τιμές των καυσίμων στα νησιά να είναι υπερβολικά αυξημένες…
Το Σωματείο Εκμίσθωσης Ε.Ι.Χ. Με Οδηγό Κέρκυρας μαζί με το Σωματείο Κυκλάδων και το Σωματείο Δωδεκανήσων απέστειλαν σχετική επιστολή προς το Newsauto.gr επισημαίνοντας μεταξύ άλλων ότι: «Έχει τονιστεί πολλάκις και ποικιλοτρόπως ότι το ισχύον καθεστώς είναι εξαιρετικά προβληματικό και απαιτείται αναθεώρηση σημαντικών παραμέτρων που δυσχαιρένουν την ομαλή λειτουργία των παραπάνω επιχειρήσεων στα πλαίσια μιας ελεύθερης και ανταγωνιστικής αγοράς στον κλάδο των μεταφορών.
Το πιο σοβαρό όμως και επείγον ζήτημα αφορά την επέκταση της ισχύος της ελάχιστης διάρκειας μίσθωσης των 30 λεπτών για τα νησιά (πλην Κρήτης & Εύβοιας).
Είναι αναγκαία και επιτακτική η άμεση δημοσίευση σε ΦΕΚ η παράταση της ελάχιστης διάρκειας μίσθωσης των 30 λεπτών για ολόκληρη την τουριστική περίοδο (Απρίλιο μέχρι Οκτώβριο). Σημειώνουμε ότι σήμερα ισχύει για τα νησιά της χώρας – πλην Κρήτης & Εύβοιας -η ολική εκμίσθωση με οδηγό μέσω προκρατήσεως με αντίστοιχη σύμβαση ελαχίστου διάρκειας 30 λεπτών μόνο για την περίοδο από την 1η Μαΐου έως και την 31 Αυγούστου.
Αποτελεί πλέον ανέκδοτο ένας πελάτης να λαμβάνει την υπηρεσία εκμίσθωσης τέλη Αυγούστου και να καλείται να καταβάλει 36 ευρώ ενώ ο ίδιος πελάτης για την ίδια υπηρεσία μια εβδομάδα αργότερα (εντός Σεπτεμβρίου) να πρέπει να τιμολογηθεί με 82 ευρώ! Κάτι παρόμοιο συμβαίνει και για την παροχή της ίδιας υπηρεσίας μεταξύ Απριλίου και Μαΐου.
Αναγνώριση του δικαίου του αιτήματος είχε πραγματοποιηθεί μέσω του Ν. 4825/2021 Άρθρο 55, που έδινε παράταση για Σεπτέμβριο και Οκτώβριο αλλά με ισχύ όμως μόνο για το 2021.
Οι τουριστικές επιχειρήσεις αν και έχουν λάβει διαβεβαιώσεις από τα συναρμόδια Υπουργεία ότι το πρόβλημα θα διορθωθεί από τη φετινή χρονιά και μόνιμα, δυστυχώς όμως δεν έχουν δει αυτό να αποτυπώνεται μέσω κάποιου ΦΕΚ. Αποτέλεσμα αυτού να βρίσκονται έκθετοι απέναντι σε συνεργάτες και πελάτες με ότι αρνητικό αντίκτυπο μπορεί να προκαλέσει για την εικόνα του τουριστικού προϊόντος της χώρας.
Επίσης ιδιαίτερο προβληματισμό προκαλούν οι αυξήσεις στο κόστος των καυσίμων. Οι επιχειρήσεις έχουν προβεί ήδη σε συμφωνίες με πελάτες και συνεργάτες και αυτή τη στιγμή καλούνται να απορροφήσουν εξ ολοκλήρου αυτό το επιπλέον κόστος με ότι κίνδυνο αυτό μπορεί να εγκυμονεί στη βιωσιμότητά τους. Ειδικότερα για τα νησιά που είθισται οι τιμές να είναι ακόμα περισσότερο αυξημένες σε σχέση με την ηπειρωτική χώρα.»