Της Μαρίας Μόσχου
mariam@movenews.gr
Ολοκαίνουργια αστικά λεωφορεία κατασκευασμένα από …. ελληνικά χέρια που θα οδηγήσουν σε ένα νέο μοντέλο μετακίνησης σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη προανήγγειλε την προηγούμενη Πέμπτη σε ομιλία του στη Βουλή ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Χρήστος Σπίρτζης.
Μιλώντας στη «Διαρκή Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου» της Βουλής για τις αστικές συγκοινωνίες της Αττικής και της Θεσσαλονίκης ο κ. Σπίρτζης ανακοίνωσε την ανανέωση του στόλου των αστικών συγκοινωνιών, με την αξιοποίηση της υπό εκκαθάριση ΕΛΒΟ στη Θεσσαλονίκη.
«Προσπαθούμε να φτιάξουμε ένα σχέδιο σε συνεργασία με το Υπουργείο Οικονομικών, με το Υπουργείο Άμυνας ώστε η προμήθεια των νέων λεωφορείων, να μην σημαίνει ένα μεγάλο κόστος για την προμήθεια τους και μετά να έχουμε την πρακτική που είχαμε στο παρελθόν» είπε χαρακτηριστικά ο υπουργός Υποδομών.
«Έχουμε πολύ γερασμένο στόλο, αλλά η ανανέωση δεν θα γίνει στο μοντέλο που ξέραμε μέχρι σήμερα» είπε και τόνισε ότι η προσπάθεια αυτή θα γίνει σε άμεση σύνδεση με τον ανασχεδιασμό των γραμμών».
Όπως ανέφερε ο κύριος άξονας είναι να ενταχθούν μικρά ηλεκτρικά λεωφορεία, από τις γειτονιές της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης, προς τους σταθμούς των μέσων σταθερής τροχιάς αλλά και να υπάρχουν λεωφορεία νέας αντιρρυπαντικής τεχνολογίας για τις κύριες γραμμές των λεωφορείων.
«Ταυτόχρονα, θέλουμε η ανανέωση του στόλου να συνδυαστεί, όχι μόνο με την αγορά, αλλά να συνδυαστεί στο να έχουμε νέα παραγωγική δομή στη χώρα μας, για να μπορούν να γίνονται λεωφορεία ή μέρος των λεωφορείων εδώ, να γίνεται ένα κομμάτι της βαριάς συντήρησης, που δεν μπορεί να γίνει στο πλαίσιο της λειτουργίας των αστικών συγκοινωνιών» επεσήμανε.
Σύμφωνα με τον υπουργό Υποδομών στόχος του νέου σχεδιασμού προμηθειών δεν είναι μόνο το τεράστιο κόστος αλλά και πρακτικές του παρελθόντος τόσο στην Αθήνα όσο και στην Θεσσαλονίκη που είχαν σαν αποτέλεσμα να δημιουργούνται προβλήματα στην καθημερινή μετακίνηση των επιβατών.
«Στις αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας είχαμε λεωφορεία μιας εταιρείας- μετά από διαγωνισμό- που για 15 χρόνια μετέφεραν τους Αθηναίους και τους επισκέπτες και δεν είχαν παραληφθεί. Δεν ξέρω αν το καταλαβαίνετε αυτό, έγινε διαγωνισμός ήρθαν τα λεωφορεία τα χρησιμοποιούσαμε 15 χρόνια και αυτά τα λεωφορεία που μας καταγγέλλουν σήμερα ότι δεν είναι καλά συντηρημένα, που δεν έχουν ανταλλακτικά κλπ, δεν είχαν παραληφθεί» ανέφερε ο κ. Σπίρτζης τονίζοντας ότι η εκκρεμότητα αυτή έκλεισε με μια διαπραγμάτευση που έγινε και η οικονομική διαφορά που υπήρχε καλύπτεται με συμφωνία που έκαναν οι αρμόδιοι οργανισμοί και η κατασκευάστρια εταιρεία θα δίνει ανταλλακτικά γι’ αυτά τα λεωφορεία και τη συντήρησή τους.
«Στη Θεσσαλονίκη είχαμε κάτι ωραιότερο από την Αθήνα οριζόταν και στην άθλια σύμβαση που υπήρχε με τον ΟΑΣΘ, να υπάρχει σε διακριτό λογαριασμό ένα ποσό που προέκυπτε από τον κύκλο εργασιών του ΟΑΣΘ για την ανανέωση του στόλου. Έπρεπε να είναι 38.000.000 και ήταν 700 ευρώ» κατέληξε ο υπουργός Υποδομών.