Ηλεκτροκίνητα λεωφορεία αλλά και αυτοκίνητα θα δούμε με την βοήθεια της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων, σύμφωνα με όσα ανέφερε σε συνέντευξή του στο ραδιόφωνο του Alpha, o υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Κώστας Καραμανλής.
Ειδικότερα για την ανανέωση του στόλου των λεωφορείων ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών επισήμανε ότι: «Σχεδιάζουμε για τα λεωφορεία στην Αθήνα να κάνουμε ένα πρόγραμμα ανανέωσης του στόλου. Θυμίζουμε εδώ ότι ένας διαγωνισμός που έγινε πραγματικά στο γόνατο ήρθε και ακυρώθηκε όχι από την κυβέρνηση, όπως μας κατηγορεί ο ΣΥΡΙΖΑ, αλλά από την ίδια την Ανεξάρτητη Αρχή η οποία γύρισε και είπε ότι αυτή η διαδικασία και η σύμβαση και ο διαγωνισμός είχε πολλά προβλήματα. Επομένως αυτό που θέλουμε να κάνουμε εμείς είναι να έχουμε έναν ανανεωμένο στόλο λεωφορείων στην Αθήνα και στη Θεσσαλονίκη.
Ο διαγωνισμός θα είναι έτοιμος εντός εξαμήνου και θέλουμε μέσα στους επόμενους 12 με 18 μήνες να δούμε καινούργια λεωφορεία στους δρόμους των Αθηνών και της Θεσσαλονίκης για την αναβάθμιση των υπηρεσιών προς τον πολίτη. Είμαστε σε επικοινωνία και σε επαφή με την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων που θα χρηματοδοτήσει ένα μεγάλο κομμάτι αυτού του διαγωνισμού και για πρώτη φορά θα δούμε και ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα, ηλεκτροκίνηση σε κάποια λεωφορεία στην Αθήνα και στη Θεσσαλονίκη».
Για τις απεργίες στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς ο κ. Καραμανλής υπογράμμισε μεταξύ άλλων ότι: «Νομίζω ότι υπάρχει μία παρανόηση. Αύριο και μεθαύριο υπάρχει η στάση εργασίας στο προαστιακό και είναι μία απεργία που γίνεται επί της ουσίας στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Σας θυμίζω ότι η ΤΡΑΙΝΟΣΕ είναι μία ιδιωτική εταιρεία και υπάρχει μία διαπραγμάτευση μεταξύ της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και των εργαζομένων της όσον αφορά τις συλλογικές συμβάσεις εργασίας. Όπως υπάρχει και μία διαπραγμάτευση που γίνεται μεταξύ του Υπουργείου και των αστικών συγκοινωνιών, δηλαδή του ΟΑΣΑ, στην Αθήνα για τις συμβάσεις εργασίας οι οποίες εμείς έχουμε δεσμευθεί ότι θα τις τηρήσουμε και θα τις τιμήσουμε διότι άλλοι, επί 4,5 χρόνια, αυτοί που παριστάνανε τους δημοκράτες και τους αριστερούς και αυτοί που παριστάνανε ότι είναι κοντά στους εργαζόμενους, επομένως στην ουσία δεν τις τηρούσαν. Αύριο μάλιστα υπάρχει και σύσκεψη στο Μέγαρο Μαξίμου για αυτά τα θέματα διότι είμαστε μία κυβέρνηση, που και τις δεσμεύσεις μας θέλουμε να υλοποιήσουμε, αλλά πρέπει να καταλάβουν και όλοι ότι μέσα σε τρεις μήνες δεν μπορούμε με ένα μαγικό ραβδάκι να διορθώσουμε όλα τα κακώς κείμενα του παρελθόντος».
Για την Εγνατία Οδό και τα διόδια ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών ξεκαθάρισε ότι δεν πρόκειται να διπλασιαστούν τα διόδια σε ένα δρόμο που έχει να συντηρηθεί πολλά χρόνια.
Ειδικότερα ανέφερε ότι: «Η κυβέρνηση του Σαμαρά 2012-15 είχε συμφωνήσει με την τρόικα στη λειτουργία 18 σταθμών διοδίων. Η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ σχεδόν τους διπλασίασε και μάλιστα φτάσαμε στο σημείο να έχουν κατασκευαστεί σταθμοί διοδίων, αλλά παίζαμε το κρυφτούλι με τους θεσμούς και ενώ τους κατασκευάζαμε τους σταθμούς διοδίων, ενώ είχαμε υπογράψει τις ΚΥΑ, τελικά οι σταθμοί διοδίων ποτέ δεν λειτούργησαν. Και ρίξαμε το μπαλάκι 5 μέτρα πιο μπροστά στην επόμενη κυβέρνηση.
Ο ίδιος προσωπικά, στις πρόσφατες συναντήσεις που είχαμε με τον Υπουργό Οικονομικών τον κύριο Σταϊκούρα, είπαμε στην τρόικα ότι εμείς θέλουμε η Εγνατία να παραχωρηθεί αλλά πρέπει να γίνει αυτό με όρους διαφάνειας και όρους οι οποίοι είναι λογικοί και έχουν κάποια ορθολογικότητα. Δηλαδή δεν μπορούμε ξαφνικά έναν αυτοκινητόδρομο που έχει τα προβλήματα που έχει, που έχει να συντηρηθεί πάρα πολλά χρόνια, που δεν έχει ΣΕΑ, να πάμε και να διπλασιάσουμε ξαφνικά το κόστος των διοδίων. Θα βάλουμε τα διόδια, αλλά η αύξηση θα είναι ορθολογική. Και αυτή τη στιγμή βρισκόμαστε σε μία τέτοια διαπραγμάτευση με το ΤΑΙΠΕΔ και με την καινούργια ηγεσία της Εγνατίας Α.Ε.»