Καταφθάνει η νέα Mercedes-Benz B-Class – Πόσο κοστίζει

Η ανανεωμένη Mercedes-Benz B-Class είναι ένα συναρπαστικό αυτοκίνητο που ξεχωρίζει με την πρώτη ματιά. Οι μοναδικές σπορτίφ της αναλογίες, ο πολυμορφικός εσωτερικός της χώρος, οι μοντέρνες τεχνολογίες και η τελευταία γενιά του συστήματτος πολυμέσων MBUX που ενσωματώνει διασφαλίζουν, ότι το νέο Sports Tourer της Mercedes‑Benz είναι πάντα έτοιμο για όλες τις μεγάλες και μικρές περιπέτειες της καθημερινότητας.

Σύγχρονη εμφάνιση

Το ανανεωμένο μπροστινό τμήμα τραβά αμέσως την προσοχή. Οι νέας σχεδίασης, προαιρετικοί προβολείς τεχνολογίας LED, ο σπορ προφυλακτήρας και η επένδυση ψυγείου δίνουν έναν αέρα δυναμισμού στη νέα B-Class ιδίως χάρη στην ομαλή μετάβαση προς το συμπαγές πίσω μέρος της καμπίνας. Το Sports Tourer αποδεικνύει τις σπορτίφ φιλοδοξίες του, μεταξύ άλλων, με τους εξωτερικά επίπεδους τροχούς σε πέντε επιπλέον σχέδια και διαστάσεις έως 19 ίντσες, στα οποία περιλαμβάνονται και οι προαιρετικές ζάντες αλουμινίου πολλαπλών ακτίνων σε πολύ γυαλιστερό μαύρο με στεφάνη επίσης σε πολύ γυαλιστερό μαύρο για την έκδοση AMG Line. Επιπλέον, και το πίσω τμήμα αποπνέει δυναμισμό και πυγμή: τα νέα πίσω φώτα δύο τμημάτων διαθέτουν τεχνολογία LED στον βασικό εξοπλισμό και υπογραμμίζουν το επιβλητικά φαρδύ πίσω τμήμα. Υποστηρικτικά λειτουργούν και οι αεροτομές που προσαρμόζονται πλευρικά στο πίσω παρμπρίζ βελτιώνοντας την αεροδυναμική. Η νέα B-Class διατίθεται σε δέκα διαφορετικά ακρυλικά/μεταλλικά και ειδικά χρώματα βαφής.

Εσωτερικός χώρος με υψηλή τεχνολογία

Το εσωτερικό της νέας B-Class δίνει έμφαση στην πρακτικότητα και την ευρυχωρία. Στον βασικό εξοπλισμό του οχήματος περιλαμβάνονται οι δύο μονάδες οθόνης 10,25 ιντσών δημιουργώντας την αίσθηση μίας ευρείας οθόνης που μοιάζει να αιωρείται στον χώρο. Οι τρεις στρογγυλοί αεραγωγοί που θυμίζουν αεριοστρόβιλους, χαρακτηριστικοί της Mercedes-Benz, παραπέμπουν στον κόσμο της αεροπλοΐας. Η εξελιγμένη κεντρική κονσόλα εκφράζει την υψηλή τεχνολογίοα που διαθέτει η ανανεωμένη B-Class χάρη στην εμφάνιση Black Panel, ενώ το νέας γενιάς τιμόνι που την εξοπλίζει είναι επενδυμένο με δέρμα νάπα στον βασικό εξοπλισμό. Στην έκδοση εξοπλισμού AMG, διατίθεται για πρώτη φορά προαιρετικά και θερμαινόμενο  τιμόνι.

Μια ελκυστική γκάμα χρωμάτων και υλικών επιτρέπει την εκτενή εξατομίκευση του εσωτερικού χώρου. Στη βασική έκδοση, τα καθίσματα έχουν αναβαθμιστεί ακόμη περισσότερο χάρη στις επενδύσεις ARTICO με τρισδιάστατα ανάγλυφα σχέδια και τη άριστη εργονομική άνεση. Η γραμμή εξοπλισμού «Progressive», διατίθεται πλέον στο βασικό εξοπλισμό, προσφέρει την αποκλειστικότητα που χαρακτηρίζει μια Mercedes σε χρώματα μαύρο, μαύρο/macchiato και τον νέο συνδυασμό μαύρο/sage grey. Σε αυτή την περίπτωση, τα καθίσματα μπορούν επίσης να αναβαθμιστούν με δερμάτινη επένδυση σε μαύρο ή bahia brown. Ο ολοκαίνουριος διάκοσμος με μοτίβο αστεριών (star pattern) προσθέτει μία ενδιαφέρουσα πινελιά στον εσωτερικό χώρο. Η γραμμή εξοπλισμού «AMG» είναι η πιο σπορτίφ έκδοση της νέας B-Class, με εσωτερικές επενδύσεις σε μαύρο ARTICO/MICROCUT και κόκκινες διακοσμητικές ραφές.

Στο πλαίσιο της πρωτοβουλίας Ambition 2039, η Mercedes-Benz έχει θέσει τον στόχο να προσφέρει από το 2039 έναν στόλο επιβατικών και ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων με ουδέτερο ισοζύγιο άνθρακα σε όλη την αλυσίδα αξίας και σε ολόκληρο το κύκλο ζωής. Στόχος της εταιρείας είναι να μειώσει έως το τέλος της δεκαετίας τουλάχιστον κατά το ήμισυ τις εκπομπές CO₂ ανά επιβατικό αυτοκίνητο σε ολόκληρο το κύκλο ζωής σε σύγκριση με το 2020. Ένα από τα μέτρα είναι η χρήση ανακυκλωμένων υλικών. Έτσι, κατά τη φάση σχεδιασμού της νέας B-Class εξετάστηκε προσεκτικά η σύνθεση όλων των υλικών που επρόκειτο να χρησιμοποιηθούν και διερευνήθηκαν οι δυνατότητες για πιο βιώσιμες εναλλακτικές λύσεις. Η κεντρική επιφάνεια των καθισμάτων ανέσεων επενδύεται με υφάσματα φτιαγμένα από 100% ανακυκλωμένο υλικό. Στην περίπτωση των καθισμάτων ARTICO/MICROCUT, το ποσοστό αυτό είναι 65% στην επιφάνεια του καθίσματος και 85% στα εσωτερικά υλικά.

Σημαντικά αναβαθμισμένος εξοπλισμός

Η Mercedes-Benz έκανε πολύ σαφέστερη τη λογική των διαφόρων πακέτων εξοπλισμού, ώστε να απλοποιηθεί και να μην απαιτεί πολύ χρόνο η επιλογή προαιρετικού εξοπλισμού. Με βάση τη συμπεριφορά πραγματικών αγοραστών, τα λειτουργικά χαρακτηριστικά που αγοράζονται συχνά μαζί, ομαδοποιούνται πλέον σε πακέτα. Επιπλέον, διατίθενται μεμονωμένα άλλα λειτουργικά στοιχεία προαιρετικού εξοπλισμού. Όσον αφορά τις σχεδιαστικές επιλογές, όπως το χρώμα βαφής, τις επενδύσεις, το διάκοσμο και τους τροχούς, οι πελάτες εξακολουθούν να μπορούν να διαμορφώνουν τα οχήματά τους εξατομικευμένα, όπως πάντα.

Συγκεκριμένα, αυτό σημαίνει ότι η βασική έκδοση της ανανεωμένης B-Class έχει αναβαθμιστεί σημαντικά: Η γραμμή εξοπλισμού «Progressive» σε συνδυασμό με το πακέτο Advanced, αποτελούν πλέον το σημείο εκκίνησης για τη νέα B-Class. Ενδεικτικά, δημοφιλή χαρακτηριστικά όπως η κάμερα οπισθοπορείας, οι μεγάλες οθόνες πολυμέσων (2 x 10,25’’), τα πακέτα στάθμευσης και καθρεπτών, το πακέτο USB, το τιμόνι σε δέρμα νάπα,τα κάθισμα με οσφυϊκή στήριξη, οι προβολείς τεχνολογίας LED, οι ζάντες ελαφρού κράματος 17’’, καθώς και το πίσω καπό EASY-PACΚ, αποτελούν πλέον στοιχεία του βασικού εξοπλισμού του οχήματος.

Συστήματα Infotainment & υποβοήθησης

Τα τρία στυλ ενδείξεων ξανασχεδιάστηκαν ειδικά για την πιο πρόσφατη γενιά του συστήματος MBUX στην B-Class: Το κλασικό στυλ (Classic) εμφανίζει όλες τις σημαντικές πληροφορίες για τον οδηγό, το σπορτίφ στυλ (Sporty) εντυπωσιάζει με το δυναμικό στροφόμετρο, ενώ το διακριτικό στυλ (Discreet) έγινε ακόμη πιο λιτό εμφανίζοντας τις ελάχιστες δυνατές πληροφορίες. Σε συνδυασμό με τρεις τρόπους λειτουργίας (Πλοήγηση, Υποβοήθηση, Υπηρεσίες) και επτά χρωματικούς συνδυασμούς, δημιουργείται μία ολιστική εμπειρία για τις αισθήσεις, η οποία μπορεί να προσαρμόζεται στις προτιμήσεις του πελάτη και τις εκάστοτε συνθήκες. Η κεντρική οθόνη προσφέρει όλες τις προηγούμενες λειτουργίες, όπως πλοήγηση,  τηλέφωνο, ανέσεις, ρυθμίσεις οχήματος κλπ., και λειτουργεί ως οθόνη αφής για τον χειρισμό τους.

Το σύστημα τηλεματικής βελτιώθηκε και εντυπωσιάζει με τη νέα σχεδίαση και την ανώτερη απόδοσή του. Άλλο ένα νέο χαρακτηριστικό είναι η ενσωμάτωση του αισθητήρα δακτυλικού αποτυπώματος (διαθεσιμότητα από 1ο τρίμηνο του 2023) για την ταυτοποίηση και την εξουσιοδότηση του οδηγού. Φυσικά, δεδομένη θεωρείται η συνδεσιμότητα με smartphone μέσω Apple Carplay ή Android Auto Wireless, ενώ για ακόμη περισσότερες επιλογές συνδεσιμότητας έχει προστεθεί άλλη μία θύρα USB-C και έχει αυξηθεί η ισχύς φόρτισης μέσω USB.

Η φωνητική υποβοήθηση «Hey Mercedes» στη νέα B‑Class αποκτά περισσότερες ικανότητες διαλόγου και μάθησης. Για παράδειγμα, ορισμένες ενέργειες μπορούν να πραγματοποιούνται ακόμη και χωρίς να πείτε «Hey Mercedes» ώστε να ενεργοποιηθεί το σύστημα. Η φωνητική υποβοήθηση «Hey Mercedes» μπορεί, επίσης, να εξηγεί τις λειτουργίες του οχήματος και να σας βοηθά όταν για παράδειγμα αναζητάτε το κουτί πρώτων βοηθειών ή συνδέετε το smartphone στο αυτοκίνητο.

Ο νέος ηχητικός οδηγός διαδρομής «Tourguide», ο οποίος περιλαμβάνεται στη «Φωνητική Υποβοήθηση MBUX» του Mercedes me, κάνει ακόμη πιο ενδιαφέρουσες και διασκεδαστικές τις λειτουργίες πληροφοριών της διαδρομής. Αρχικά η υπηρεσία αυτή διατίθεται αποκλειστικά στη Γερμανία. Το σύστημα infotainment MBUX εκφωνεί εκτενείς πληροφορίες σχετικά με σημεία ενδιαφέροντος κατά μήκος της διαδρομής, αν πείτε την εντολή «Hey Mercedes, start Tourguide», και αντιδρά, μεταξύ άλλων, στις περίπου 3400 καφέ πινακίδες τουριστικών πληροφοριών στους αυτοκινητοδρόμους της Γερμανίας.

Η νέα B-Class ανανεώθηκε και ως προς τα συστήματα υποβοήθησης ασφάλειας. Με την αναβάθμιση του πακέτου υποβοήθησης οδηγού για παράδειγμα, η υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας γίνεται πιο άνετα χρησιμοποιώντας το ενεργό σύστημα υποβοήθησης διεύθυνσης. Η προαιρετική υποβοήθηση σταθεροποίησης ρυμουλκούμενου σε ελιγμούς ρυθμίζει αυτόματα τη γωνία του τιμονιού στο όχημα, κάνοντας τους ελιγμούς με οπισθοπορεία στη νέα B-Class πιο ασφαλείς και πιο εύκολους.

Εξηλεκτρισμένα συστήματα μετάδοσης κίνησης

Η γκάμα βενζινοκινητήρων της νέας B-Class έχει επίσης ανανεωθεί και εξηλεκτριστεί. Με επιπλέον 48 volt στο ηλεκτρικό κύκλωμα οχήματος και αυξημένη ισχύ κατά 10 kW, υποστηρίζονται σημαντικά οι λειτουργίες κατά την εκκίνηση. Για τους πελάτες της νέας B-Class, η κινούμενη με ιμάντα μίζα-δυναμό (RSG) βελτιώνει επίσης αισθητά την άνεση: μειώνει τους θορύβους και τους κραδασμούς κατά την εκκίνηση σε σύγκριση με μια συμβατική μίζα και επιτρέπει την «ελεύθερη κύλιση» με απενεργοποιημένο τον κινητήρα κατά τη σταθερή πορεία. Επιπλέον το σύστημα RSG ανακτά ενέργεια κατά την πέδηση και, έτσι, τροφοδοτεί το ηλεκτρικό κύκλωμα οχήματος 12 volt καθώς και την μπαταρία 48 volt. Η ενέργεια που παράγεται με αυτόν τον τρόπο μπορεί να αξιοποιείται κατά την επιτάχυνση, για να υποστηρίζει τον κινητήρα εσωτερικής καύσης.

Υβριδικά plug-in μοντέλα με πρόσθετη ισχύ

Τα υβριδικά plug-in μοντέλα της ανανεωμένης B-Class (Mercedes-Benz B 250 e, κατανάλωση καυσίμου σε συνδυασμένο κύκλο 1,2-0,9 l/100 km, ηλεκτρική κατανάλωση σε συνδυασμένο κύκλο 17,4-15,4 kWh/100km, εκπομπές CO2 σε μικτό κύκλο 27-20g/km) εξοπλίζονται με μία βελτιωμένη μπαταρία υψηλής τάσης. Η διαδικασία φόρτισης έχει επίσης βελτιωθεί: πέρα από την κανονική φόρτιση με 3,7 kW, η βελτιωμένη μπαταρία μπορεί επίσης να φορτίζεται με εναλλασσόμενο ρεύμα και έως 11 kW, αντί των μόλις 7,4 kW προηγουμένως. Επιπλέον, οι πελάτες εξακολουθούν να έχουν την επιλογή να φορτίζουν την μπαταρία με συνεχές ρεύμα έως 22 kW. Η φόρτιση από 10% έως 80% με συνεχές ρεύμα διαρκεί περίπου 25 λεπτά – μια απλή και εύκολη διαδικασία φόρτισης, ιδίως στην καθημερινότητα. Ο ηλεκτροκινητήρας της νέας B-Class έχει επίσης εξελιχθεί και αποδίδει πλέον ισχύ 80 kW, αυξημένη κατά 5 kW.

Μέσω της αξιολόγηση διαφόρων φάσεων οδήγησης, το ECO Score 3.0, το οποίο μόλις ενσωματώθηκε σε μερικούς κινητήρες, παρακινεί τον οδηγό να οδηγεί πιο αποδοτικά εξοικονομώντας καύσιμο.

Οι κινητήρες συνοπτικά:

Βενζινοκινητήρες (PHeV) (**)   B 250 e
Κυβισμός cc 1332
Μετάδοση κίνησης 4×2 (FWD)
Ονομαστική ισχύς, βενζινοκινητήρα kW/hp 120/163
σε σ.α.λ. 5500
Ονομαστική ροπή στρέψης Nm 270
Ονομαστική ισχύς, ηλεκτροκινητήρα kW/hp 80/109
Ονομαστική ροπή, ηλεκτροκινητήρα Nm 300
Ισχύς συστήματος kW/hp 160/218
Ροπή συστήματος Nm 450
Ονομαστική χωρητικότητα μπαταρίας kWh 15,6
Κατανάλωση καυσίμου σε συνδυασμένο κύκλο, σταθμισμένη (WLTP) l/100 km 1,2  – 0,9
Εκπομπές CO2 σε συνδυασμένο κύκλο, σταθμισμένες (WLTP) g/km 27,0  – 20,0
Κατανάλωση ρεύματος σε συνδυασμένο κύκλο, σταθμισμένη (WLTP) kWh/100 km 17,4  – 15,4
Συνολική ηλεκτρική αυτονομία (συνδυασμένος κύκλος EAER) (WLTP) km 67,0  – 77,0
Επιτάχυνση 0-100 km/h δευτ. 7,6
Τελική ταχύτητα km/h 223

(**)PheV: υβριδική έκδοση (μπαταρία υψηλής τάσης 15,6 kWh )

Βενζινοκινητήρες (MHeV) (***)   B 200 B 220 4MATIC B 250 4MATIC
Κυβισμός cc 1332 1991 1991
Ονομαστική ισχύς kW/hp 120/163 140/190 165/224
σε σ.α.λ. 5500 5500 5500
Πρόσθ. ισχύς (ενίσχυση) kW/hp 10/14 10/14 10/14
Ονομαστική ροπή στρέψης Nm 270 300 350
Κατανάλωση καυσίμου σε μικτό κύκλο l/100 km 6,6– 6,0 7,7– 7,1 7,7– 7,1
Εκπομπές CO2 σε μικτό κύκλο g/km 151,0  – 136,0 176,0  – 161,0 176,0  – 161,0
Επιτάχυνση 0-100 km/h δευτ. 8,4 7,3 6,5
Τελική ταχύτητα km/h 223 234 250

 

Πετρελαιοκινητήρες   B 200 d B 220 d
Κυβισμός cc 1950 1950
Ονομαστική ισχύς kW/hp 110/150 140/190
σε σ.α.λ. 3400 3800
Ονομαστική ροπή στρέψης Nm 320 400
Κατανάλωση σε συνδυασμένο κύκλο3 l/100 km 5,6  – 5,1 5,7  – 5,1
Εκπομπές CO2 σε μικτό κύκλο g/km 148,0– 133,0 148,0– 135,0
Επιτάχυνση 0-100 km/h δευτ. 8,5 7,4
Τελική ταχύτητα km/h 219 234

(***) ΜheV: ήπια υβριδική έκδοση (μίζα-δυναμό 48V)