Η Lexus θα αποκαλύψει το πρώτο της αυτοκίνητο με σύστημα αυτόνομης οδήγησης φέτος αυτό το έτος, αλλά οι χρήστες δεν θα μπορούν να το χρησιμοποιήσουν ανέμελοι παίρνοντας τα μάτια τους από το δρόμο μέχρι να εκδοθεί η αναβάθμιση αργότερα.
Η Lexus αποκάλυψε για πρώτη φορά τα σχέδια να ξεκινήσει ένα αυτοκίνητο με σύστημα αυτόνομης οδήγησης το 2017, όταν παρουσίασε το μεγάλο sedan LS.
Το νέο σύστημα θα λειτουργεί «χωρίς τα χέρια στο τιμόνι αλλά όχι τα μάτια μακρυά από τον δρόμο» δήλωσε ο πρόεδρος της Lexus Koji Sato στο περιθώριο μιας εκδήλωσης της Toyota. «Το σύστημα αυτόνομης οδήγησης θα ξεκινήσει από το Επίπεδο 2, αλλά θα έχει ενημερωμένες αναβαθμίσεις έτσι ώστε για το μέλλον να μπορούμε να αναβαθμίσουμε το επίπεδο», δήλωσε ο Sato.
Ωστόσο το υψηλόβαθμο στέλεχος της εταιρείας δεν αποκάλυψε εάν οι πελάτες θα πληρώσουν επιπλέον χρήματα για να ενεργοποιήσουν εντελώς το αυτόνομο σύστημα οδήγησης όπως συμβαίνει με το αντίστοιχο σύστημα στα Tesla. Ο Sato δεν δήλωσε επίσης σε ποιο μοντέλο θα διατίθενται η συγκεκριμένη τεχνολογία ή σε ποιες αγορές θα προσφερθεί.
Το επίπεδο αυτονομίας του συστήματος στο αυτοκίνητο θα εξαρτηθεί από το τι επιτρέπουν οι ρυθμιστικές αρχές στις αγορές όπου θα πωληθεί. «Ο κανονισμός και οι κοινωνικές ανησυχίες μπορεί να επηρεάσουν το επίπεδο που μπορούμε να επιτρέψουμε στον πραγματικό κόσμο”, δήλωσε ο Σάτο.
Οι αυτοκινητοβιομηχανίες στην Ευρώπη απογοητεύονται ολοένα και περισσότερο από τον αργό ρυθμό της νομοθετικής έγκρισης για προηγμένη αυτόνομη οδήγηση, όπου οι οδηγοί μπορούν να αφήσουν το αυτοκίνητο να αναλάβει τις καταστάσεις οδικής κυκλοφορίας, αλλά πρέπει να είναι έτοιμος να πάρει πίσω τον έλεγχο σε οποιοδήποτε σημείο.
Η Audi ήταν η πρώτη που δημιούργησε το σύστημα αυτόνομης οδήγησης 3ου επιπέδου στο A8 που διατέθηκε στα τέλη του 2018. Ωστόσο, το σύστημα, που ονομάζεται Traffic Jam Pilot, δεν έχει εγκριθεί προς πώληση από τις ρυθμιστικές αρχές.
Η Mercedes-Benz προετοιμάζεται να διαθέσει σύστημα αυτόνομης οδήγησης στην S-Class ενώ η BMW έχει ανακοινώσει ότι θα εξοπλίσει με σύστημα αυτόνομης οδήγησης επιπέδου 3 iNEXT ηλεκτρικό crossover το 2021.
Το νέο μοντέλο Lexus θα διαθέτει ένα αυτοματοποιημένο σύστημα οδήγησης που ονομάζεται Highway Teammate που αναπτύχθηκε από την Denso που χρησιμοποιεί αισθητήρες, ραντάρ καθώς και κάμερες για να βοηθήσει τον οδηγό του αυτοκινήτου.
Η τεχνολογία θα επιτρέψει στη Lexus να αλλάζει αυτόματα τις λωρίδες, να ακολουθεί τις λωρίδες και να προσπερνά τα οχήματα στην οδήγηση αυτοκινητόδρομου.
Ο Sato της Lexus ξεκαθάρισε ότι το σημερινό σύστημα κατηγοριοποίησης των αυτόνομων επιπέδων είναι πολύ αόριστο για να είναι χρήσιμο. «Το επίπεδο 2 μπορεί σχεδόν να περάσει στο Επίπεδο 3, και το Επίπεδο 3 μερικές φορές μπορεί επίσης να είναι Επίπεδο 2».
Ο στόχος της Lexus είναι να αναπτύξει την τεχνολογία σε όλα τα μοντέλα. «Όλα τα οχήματα πρέπει να προσφέρουν ασφαλή και σίγουρη οδήγηση. Στόχος μας είναι να μοιραστούμε και να αναπτύξουμε αυτήν την τεχνολογία και σε άλλα οχήματα» ανέφερε το υψηλόβαθμο στέλεχος της Lexus.