Μετά τις ανακοινώσεις για απολύσεις, κατάρρευση κερδών, μειώσεις μισθών η Mercedes-Benz αναγκάζεται να μειώσει τη γκάμα των μοντέλων της περιορίζοντας ακόμη και τις πλατφόρμες και τα μηχανολογικά σύνολα.
Ειδικότερα τα κέρδη της Mercedes-Benz κατέρρευσαν το 2019 και η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία έχει ανακοινώσει ότι θα απολύσει 15.000 υπαλλήλους προκειμένου να μειώσει το κόστος κατά 1,4 δις. ευρώ μέχρι τα τέλη του 2022 ώστε να αντισταθμιστούν οι επενδύσεις για νέες τεχνολογίες που ανέρχονται σε 4,9 δις. ευρώ.
Σύμφωνα με τον Markus Schafer, επικεφαλής του τμήματος R&D της Mercedes, το μέλλον κάποιων μοντέλων της γερμανικής φίρμας δεν θα είναι ιδιαίτερα μακρινό, μιας και ένας από τους λόγους είναι ότι η εταιρεία στρέφεται προς την ηλεκτροκίνηση.
«Είμαστε σε φάση αναθεώρησης της γκάμας των μοντέλων μας, ειδικά μετά την ανακοίνωση των ηλεκτρικών μας μοντέλων. Η ιδέα είναι να εξορθολογιστεί η γκάμα των μοντέλων, να καταργήσουμε μοντέλα, εκδόσεις, πλατφόρμες, κινητήρες και εξαρτήματα. Στο μέλλον θα έχουμε κοινές πλατφόρμες που θα τις συναντάμε σε πολλά μοντέλα μας» ανέφερε χαρακτηριστικά το στέλεχος της Mercedes-Benz.
Παράλληλα όμως, η μείωση μηχανολογικών συνόλων και συγκεκριμένων πλατφορμών θα επιφέρει καλύτερη διαχείριση της γκάμας των αυτοκινήτων, ενώ θα μειωθούν φυσικά και τα κόστη. Η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία μετράει συνολικά 45 μοντέλα στο portfolio της σήμερα, ωστόσο ο Schafer δεν ήταν αρκετά αναλυτικός για τα ποια από αυτά θα συνεχίσουν την εμπορική τους πορεία στο άμεσο μέλλον.
Ανέφερε ότι η G-Class, η SL, η AMG GT, η S-Class και άλλες έχουν τις δικές τους πλατφόρμες και ο στόχος είναι να χρησιμοποιηθούν για άλλα -διαφορετικής κατηγορίας- αυτοκίνητα, κάτι που θα δούμε πολύ σύντομα.
Ήδη η Mercedes-Benz έχει ανακοινώσει την κατάργηση της X-Class, ενώ σύμφωνα με πληροφορίες προςε κατάργηση οδεύουν τόσο η S-Class Coupe, όσο και η S-Class Cabriolet.
Από πλευράς κινητήρων, ο Schafer ήταν φειδωλός. Μπορεί τα V8 και V12 να μην αφαιρεθούν ποτέ από τον κατάλογο της Mercedes, μιας και υπάρχει ακόμα αξιοσημείωτη ζήτηση. Βέβαια, μεγαλύτερο νόημα έχει να παραμείνουν 4κύλινδροι κινητήρες, παρά ο V12.
«Τα πάντα θα εξαρτηθούν από το κατά πόσο οι V8 και V12 κινητήρες μπορούν να πληρούν τα πρότυπα εκπομπών του Euro 7. Στα σχέδιά μας δεν είναι να τους καταργήσουμε, αλλά οι τετρακύλινδροι κινητήρες έχουν μεγαλύτερο νόημα για την εταιρία σε σύγκριση με τον V12» ξεκαθάρισε ο Schafer.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η Mercedes επένδυσε σε τέσσερα νέα 2λιτρα μοτέρ βενζίνης και diesel, τα οποία -σύμφωνα με το στέλεχος της εταιρείας – θα έχουν άμεση ανταπόκριση από την αγορά.