Από το 1995 που παρουσιάστηκε η πρώτη γενιά του μοντέλου, το Honda CR-V βελτιώνεται και εξελίσσεται συνεχώς. Αυτή η τελευταία έκδοση του δημοφιλούς compact SUV δημιουργήθηκε για να ξεπεράσει τις προσδοκίες των πελατών, με βελτιωμένα και μοναδικά χαρακτηριστικά. Το νέο CR-V προσφέρει τώρα μία σειρά προηγμένων τεχνολογιών, ενώ είναι εμφανής η έμφαση στην ποιότητα από κάθε άποψη.
Το νέο Honda CR-V Hybrid είναι άμεσα διαθέσιμο στην Ελληνική αγορά μέσα από το Δίκτυο των Επισήμων Εμπόρων της εταιρείας Αδελφοί Σαρακάκη Α.Ε.Β.Μ.Ε., Επίσημος Εισαγωγέας-Διανομέας Honda Cars στην Ελλάδα σε 2 εκδόσεις με προτεινόμενες λιανικές τιμές:
- Honda CR-V Hybrid i-MMD 2Wd e-CVT Elegance 44.650€
- Honda CR-V Hybrid i-MMD AWD e-CVT Elegance 47.650€
Πρωτιά για μοντέλο Honda SUV στην Ευρώπη, το νέο Honda CR-V θα διατίθεται με προηγμένη υβριδική τεχνολογία κινητήρα. Το υβριδικό σύστημα χρησιμοποιεί ευφυή τεχνολογία Multi Mode Drive technology (i-MMD) συνδυάζοντας 2 ηλεκτροκινητήρες, έναν βενζινοκινητήρα κύκλου Atkinson, μπαταρία ιόντων λιθίου και κιβώτιο μιας σχέσης για υψηλά επίπεδα αθόρυβης λειτουργίας, απόκρισης και απόδοσης. Διατίθεται σε εκδόσεις FWD και AWD.
Το CR-V διαθέτει φρέσκια κα προηγμένη εξωτερική σχεδίαση, με φαρδύτερους, πιο μυώδεις θόλους τροχών, πιο έντονες καμπύλες στο καπό και στα πίσω πλαϊνά πάνελ, καθώς και το νέο, εξελιγμένο ‘πρόσωπο’ της οικογένειας Honda με ένα χαρακτηριστικό γραφικό στους προβολείς.
Το νέο μοντέλο ανεβάζει τον πήχη στον τομέα της ποιότητας του εσωτερικού, της εξέλιξης και της ευρυχωρίας. Συγκρινόμενο με προϊόντα πολυτελών μαρκών, προσφέρει βελτιωμένη οδηγική ποιότητα, αμεσότητα του συστήματος διεύθυνσης, έλεγχο αμαξώματος και διαχείριση των χαρακτηριστικών NVH. Εξελιγμένο από κάθε άποψη, το νέο CR-V προσφέρει καλύτερη άνεση, πρακτικότητα και συνδεσιμότητα από ποτέ..
Οι ελαφρώς μεγαλύτερες εξωτερικές διαστάσεις του νέου CR-V, το μακρύτερο μεταξόνιο και το αυξημένο πλάτος, συνθέτουν ένα σημαντικά μεγαλύτερο εσωτερικό. Η βέλτιστη εκμετάλλευση χώρου αναδεικνύεται από την ευρυχωρία που προσφέρει σε όλους τους επιβάτες, και από το φαρδύτερο, βαθύτερο χώρο αποσκευών με μεγαλύτερη επιφάνεια φόρτωσης. Μία hands-free ηλεκτρική πίσω πόρτα διευκολύνει την πρόσβαση στο χώρο φόρτωσης.
Το νέο CR-V υιοθετεί πολλά έξυπνα χαρακτηριστικά που το κάνουν πιο πρακτικό σε καθημερινή χρήση. Για παράδειγμα, το ύψος της πίσω πόρτας όταν ανοίγει, μπορεί να ρυθμίζεται για αποφυγή επαφής με χαμηλά ταβάνια, ενώ η ευελιξία της καμπίνας αυξάνεται με έναν αποθηκευτικό χώρο στην κεντρική κονσόλα σε τρεις εκδοχές, και βύθιση – ‘με μία κίνηση’ – των διαιρούμενων 60:40 / αναδιπλούμενων πλατών των καθισμάτων της δεύτερης σειράς, για ταχύτερη και ευκολότερη φόρτωση.
Ισχυρή βάση για το μοντέλο αποτελεί η αποκλειστική δομή αμαξώματος ACE™ (Advanced Compatibility Engineering) επόμενης γενιάς της Honda, με ένα δίκτυο συνδεδεμένων δομικών στοιχείων για πιο ομοιόμορφη κατανομή της ενέργειας σύγκρουσης. Επιπλέον, στάνταρ προσφέρεται σε όλες τις διαθέσιμες εκδόσεις το Honda Sensing™, από τις πιο ολοκληρωμένες φιλοσοφίες ενεργητικής ασφάλειας, συνδυάζοντας ραντάρ και πληροφορίες κάμερας για την υποστήριξη του οδηγού.
Προηγμένη και σπορ εξωτερική σχεδίαση
Το νέο Honda CR-V διατηρεί τη γνωστή σε όλους σιλουέτα του, εξελιγμένη σχεδιαστικά ώστε να προβάλλεται ένας σπορ και σοφιστικέ χαρακτήρας. Το νέο CR-V υιοθετεί φρέσκια σχεδίαση εξωτερικού, με φαρδύτερους θόλους τροχών και πιο έντονες καμπύλες στο καπό και τα πίσω πλαϊνά πάνελ, καθώς και το πιο πρόσφατο, χαρακτηριστικό γραφικό προβολέων Honda.
Οι κύριες οδηγίες σχεδίασης για το νέο CR-V ήταν η δημιουργία ενός σύγχρονου και δυναμικού SUV που παράλληλα είναι και εξαιρετικά λειτουργικό. Η Honda είχε στόχο ένα ποιοτικό και προηγμένο όχημα, με καθαρό και σύγχρονο στυλ χωρίς περιττές γραμμές..
Θεμελιώδης αλλαγή ήταν η αύξηση του μεταξονίου κατά 30mm. Με τον τρόπο αυτό, όχι μόνον αυξάνεται η ευρυχωρία του εσωτερικού, αλλά το SUV αποκτά μεγαλύτερο ‘μυϊκό’ όγκο, με τους τροχούς τοποθετημένους στα άκρα του αμαξώματος. Ένας συνδυασμός τροχού – ελαστικού μεγάλων διαστάσεων με κοντύτερο πίσω πρόβολο και διπλές απολήξεις εξαγωγής, τονίζει το αθλητικό στυλ του αυτοκινήτου.
Μπροστά, αποτυπώνεται το νέο, τολμηρό ‘πρόσωπο’ της οικογένειας Honda, με το συμπαγές γραφικό του φτερού και το χαρακτηριστικό σχήμα των προβολέων, με φώτα LED στο βασικό εξοπλισμό. Ένας, ανάγλυφος εμπρός προφυλακτήρας, με πιο καθαρές επιφάνειες συγκριτικά με αυτές του προηγούμενου μοντέλου, πλαισιώνει μία λεπτή μάσκα. Από τις έντονες καμπύλες του καπό, το βλέμμα οδηγείται στο αεροδυναμικό παρμπρίζ που έρχεται ‘πρόσωπο’ με το αμάξωμα, με τη γραμμή οροφής να εκτείνεται μέχρι την αεροτομή της πίσω πόρτας.
Τα πίσω πλαϊνά πάνελ διαθέτουν πιο έντονες καμπύλες συγκριτικά με την προηγούμενη γενιά CR-V, και η εικόνα συμπληρώνεται από φαρδύτερους θόλους και στους τέσσερις τροχούς. Η δυναμική παρουσία του επιτείνεται με μία ψηλή μεσαία γραμμή – που αυξάνει τον όγκο από κάτω – και μία στιλπνή διακοσμητική λωρίδα που ακολουθεί ανοδική πορεία από τους εμπρός τροχούς στο πίσω τμήμα του αυτοκινήτου.
Η απότομη αλλαγή κλίσης της πάνω γραμμής των παραθύρων καθώς φτάνει στο πίσω τμήμα εκτείνεται παράλληλα με την καμπύλη της πίσω πόρτας. Η χρωμιωμένη διακοσμητική λωρίδα ‘συστρέφεται’ ώστε να δένει αρμονικά με την αλλαγή κλίσης της μεσαίας γραμμής στο κάτω τμήμα της περιοχής του παραθύρου, προάγοντας τη δυναμική αισθητική.
Ανάγλυφα πίσω φώτα LED αγκαλιάζουν το πίσω τμήμα, δημιουργώντας το γραφικό σχήματος L σε κάθε πλευρά που περιέχει το κρύσταλλο του πίσω παρμπρίζ. Την τελική πινελιά βάζει μία χρωμιωμένη μπάρα σχήματος φτερού που εκτείνεται σε όλο το πλάτος της πίσω πόρτας ανάμεσα φανάρια.
Οι πελάτες μπορούν να επιλέξουν από οκτώ εξωτερικές αποχρώσεις: απλή Rallye Red, μεταλλικές Lunar Silver, Modern Steel, Cosmic Blue και Premium Crystal Red, και ιριδίζουσες Platinum White, Crystal Black και Premium Agate Brown.
Όλες οι εκδόσεις του CR-V Hybrid εφοδιάζονται με ζάντες αλουμινίου 18 ιντσών, ενώ οι κορυφαίες εκδόσεις περιλαμβάνουν μία πανοραμική ηλιοροφή στον στάνταρ εξοπλισμό τους.
Προηγμένη αεροδυναμική
Το νέο Honda CR-V είναι το πιο προηγμένο αεροδυναμικά όχημα στην κατηγορία του*, και εξελίχθηκε με έναν συνδυασμό υπολογιστικής ρευστοδυναμικής, δοκιμής μοντέλου υπό κλίμακα σε αεροδυναμική σήραγγα και της πρώτης δοκιμής σε σήραγγα αεροδυναμικής πλήρους κλίμακας της Honda με κυλιόμενο ιμάντα.
Στενές κολόνες A αντισταθμίζουν τον μεγάλο όγκο τον πλαϊνών τμημάτων και πλαισιώνουν ένα παρμπρίζ που δεν προεξέχει από το αμάξωμα με καθαριστήρες τοποθετημένους σε εσοχές. Σε συνδυασμό με τον ανάγλυφο εμπρός προφυλακτήρα, ο στροβιλισμός του αέρα μειώνεται γύρω από το σπόιλερ. Μία λεία γραμμή οροφής, με κεραία τύπου πτερυγίου συμπληρώνεται από ποδιές κάτω από τον κινητήρα και το πάτωμα που εξομαλύνουν τη ροή αέρα πάνω και κάτω από το CR-V, πράγμα που μειώνει την αντίσταση και βελτιώνει τη σταθερότητα.
Τα άκρα του πίσω προφυλακτήρα καμπυλώνονται προς το κέντρο του αυτοκινήτου, καταλήγοντας σε έντονες πτυχές σε κάθε πλευρά. Σε συνδυασμό με τα προεξέχοντα άκρα για τα πίσω φανάρια, ψηλότερα στο αμάξωμα, οι πτυχώσεις αυτές αποκολλούν τη ροή αέρα από τα πλευρά. Μία λειτουργική αεροτομή στο πάνω μέρος της πίσω πόρτας μειώνει περαιτέρω το στροβιλισμό στο πίσω τμήμα. Μία συνολική μείωση της αεροδυναμικής αντίστασης συγκριτικά με το προηγούμενο CR-V μειώνει επίσης το βουητό από τα πάνελ του αμαξώματος και τις προεξοχές, κάτι που περιορίζει τόσο την κατανάλωση όσο και τους θορύβους.
Αεραγωγοί μπροστά, κάτω από το χρωμιωμένο έμβλημα Honda, φέρουν το σύστημα Active Shutter Grille της Honda για βελτίωση της κατανάλωσης. Το σύστημα είναι προγραμματισμένο να κρατά τις γρίλιες κλειστές όσο γίνεται περισσότερο, ακόμα και κατά την οδήγηση στην πόλη, για βελτιωμένες αεροδυναμικές επιδόσεις. Ωστόσο, όταν χρειαστεί, το σύστημα ενεργοποιεί ένα ηλεκτρονικό μοτέρ για να ανοίγει τις γρίλιες όσο είναι απαραίτητο, επιτρέποντας την είσοδο της ροής αέρα στο χώρο του κινητήρα. Ένας κεντρικός επεξεργαστής παρακολουθεί σημαντικές παραμέτρους θερμοκρασίας για το ψυκτικό του κινητήρα, τη βαλβολίνη του κιβωτίου και τις απαιτήσεις του A/C, ώστε να προσδιορίζει την ιδανική θέση για τις γρίλιες.
Ανώτερη ποιότητα εσωτερικού
Η οριζόντια διάταξη του πίνακα οργάνων και του ταμπλό προάγει την αίσθηση ευρυχωρίας στη καμπίνα. Η σχεδίαση αποπνέει μία αίσθηση δύναμης και αντοχής, ενώ υλικά υψηλής ποιότητας ενισχύουν το premium περιβάλλον.
Ένα εκτενές και αριστοτεχνικά ραμμένο μαλακό πάνελ διατρέχει όλο το πλάτος της καμπίνας διαιρούμενο από ένα μαύρο γυαλιστερό ένθετο, ενώ και τα πάνω τμήματα των πάνελ θυρών φέρουν μαλακές επενδύσεις για την άνεση του οδηγού και του συνοδηγού. Η Honda έχει μεγαλώσει το χώρο στην περιοχή των ποδιών των εμπρός επιβατών, μεταφέροντας ψηλότερα τα κάτω τμήματα του ταμπλό.
Σοφιστικέ, λεία ξύλινη διακόσμηση, που χρησιμοποιείται στα ένθετα των θυρών και στο κάτω τμήμα του ταμπλό, προσδίδει μία νότα φυσικού χρώματος. Προαιρετικά, θα διατίθεται premium silver style διάκοσμος. Στιλπνό μεταλλικό στοιχείο κοσμεί τις στεφάνες των αεραγωγών, τη στεφάνη του τιμονιού, τις λαβές των θυρών και το πάνελ ελέγχου του κλιματισμού, προσδίδοντας μία σύγχρονη πινελιά. Premium ταπετσαρία καθισμάτων και ύφασμα plush black προσφέρονται στάνταρ, ενώ υψηλής ποιότητας δερμάτινη ταπετσαρία διατίθεται σε μαύρο ή ιβουάρ για τις ανώτερες εκδόσεις.
Η Honda έχει εκλογικεύσει τη διάταξη της οθόνης συγκριτικά με την προηγούμενη γενιά CR-V, που τώρα περιλαμβάνει μόνο μία κεντρική οθόνη αφής, πλέον της διεπαφής Driver Information Interface (DII) 7 ιντσών που φαίνεται πίσω από το τιμόνι. Η διάταξη των χειριστηρίων έχει επίσης απλουστευτεί με ένα απλό πίνακα για τη διαχείριση του A/C, κάτω από την οθόνη αφής.
Εξαιρετική ορατότητα μπροστά εξασφαλίζουν οι στενές κολόνες Α, που είναι 10mm λεπτότερες από αυτές του προηγούμενου μοντέλου, για βελτίωση της προς τα έξω γωνίας θέασης. Παρόλα αυτά, η Honda κατάφερε να διατηρήσει τα ανώτερα χαρακτηριστικά ασφάλειας των κολόνων, χρησιμοποιώντας ατσάλι υπερυψηλής αντοχής. Η ορατότητα του δρόμου πάνω από το καπό έχει επίσης βελτιωθεί, χάρη σε μία μείωση 60 mm στην περιοχή του αμαξώματος που δεν είναι αντιληπτή από τον οδηγό.
Έλεγχοι υβριδικού συστήματος
Ο επιλογέας μετάδοσης του νέου Honda CR-V Hybrid βρίσκεται στην κεντρική κονσόλα και είναι τόσο συμπαγής που θυμίζει περισσότερο διακόπτη παρά μοχλό. Οι λειτουργίες Drive, Park και Neutral ενεργοποιούνται με πίεση ενός μπουτόν, ενώ η Όπισθεν (Reverse) με τράβηγμα. Ένα ειδικό ‘Sport’ mode, ενεργοποιείται μέσω του επιλογέα αυξάνοντας την απόκριση του υβριδικού συστήματος. Με επαρκή φόρτιση της μπαταρίας, υπάρχει δυνατότητα μικρής αυτονομίας αμιγώς με ηλεκτροκίνηση (EV mode) πιέζοντας ένα μπουτόν, που παρέχει αυτονομία μηδενικών ρύπων για περίπου 2 km, ανάλογα με τις οδηγικές συνθήκες και τη φόρτιση της μπαταρίας.
Πλήρης ενσωμάτωση smartphone
Το λογισμικό δεύτερης γενιάς του Honda Connect στο νέο CR-V προσφέρει αναβαθμισμένη, διαισθητική λειτουργία και πλήρη ενσωμάτωση smartphone μέσω Apple CarPlay και Android Auto.
Ενσωμάτωση με Apple CarPlay σημαίνει ότι το Honda Connect φέρνει τώρα τις λειτουργίες ενός iPhone στην οδηγική εμπειρία, με διεπαφή την οθόνη του CR-V. Οι οδηγοί μπορούν να λαμβάνουν οδηγίες, να τηλεφωνούν, να στέλνουν και να λαμβάνουν μηνύματα και να ακούνε μουσική από την οθόνη αφής ή μέσω φωνητικού ελέγχου χρησιμοποιώντας εντολές Siri της Apple.
Το Android Auto έχει σχεδιαστεί σαν ένας απλός και διαισθητικός τρόπος χρήσης των Android smartphones μέσω αφής και φωνής, ελαχιστοποιώντας το ενδεχόμενο διάσπασης της προσοχής του οδηγού. Υποστηρίζει χαρακτηριστικά όπως Google Maps, Google Now, μηνύματα, μουσική και πολυάριθμες ακόμα δημοφιλείς εφαρμογές, ανάλογα με την αγορά.
Driver Information Interface (DDI)
Μπροστά από το τιμόνι βρίσκεται ένας νέος πίνακας οργάνων, με μία μεγάλη, έγχρωμη κεντρική οθόνη 7-ιντσών TFT-LCD Driver Information Interface (DII), πλαισιωμένη με την ένδειξη φόρτισης της μπαταρίας και το δείκτη στάθμης καυσίμου στα υβριδικά μοντέλα.
Η DII του CR-V Hybrid περιλαμβάνει ένα μεγάλο ψηφιακό ταχύμετρο και γραμμική ένδειξη ισχύος με δείκτη κατάστασης φόρτισης. Ενσωματωμένη στο κάτω τμήμα της DII είναι μία ‘ζώνη περιεχομένου’ όπως ο οδηγός μπορεί να σκρολάρει και να επιλέξει ποικίλες πληροφορίες, όπως οδηγίες πλοήγησης, πληροφορίες μουσικών κομματιών, επαφές smartphone, κατάσταση συστήματος AWD, και έξυπνες πληροφορίες σέρβις. Στο CR-V Hybrid, περιλαμβάνει επίσης ένα γραφικό με την τρέχουσα ροή ισχύος, που δείχνει την πηγή ισχύος του οχήματος, εάν φορτίζεται η μπαταρία, και ένα ‘ECO Guide’ με προτάσεις για πιο οικονομικές τεχνικές οδήγησης. Επιπλέον, οι οδηγοί μπορούν να παρακολουθούν την απόδοσή τους σε βάθος χρόνου με ένα σκορ κύκλου οδήγησης, κερδίζοντας πόντους οι οποίοι απεικονίζονται με τη μορφή εικονιδίων φύλλων στην οθόνη, που αυξάνονται ή μειώνονται ανάλογα με το επίπεδο της οικονομίας καυσίμου που επιτυγχάνεται.
Το σκρολάρισμα και η επιλογή των πληροφοριών που θα προβάλλονται στην DII γίνεται μέσω χειριστηρίων αφής αντίχειρα στην αριστερή ακτίνα του τιμονιού. Αυτό προσφέρει στον οδηγό τη δυνατότητα να σκρολάρει ανάμεσα στα προγράμματα DII και να κάνει ρυθμίσεις, να εκτελεί αλφαβητικές αναζητήσεις – επαφών ή μουσικών κομματιών για παράδειγμα – και να επιλέγει τις επιθυμητές πληροφορίες που θα προβάλλονται στην DII του πίνακα οργάνων. Επίσης, στην αριστερή ακτίνα του τιμονιού βρίσκονται τα ενσωματωμένα χειριστήρια τηλεφώνου Bluetooth®3 HandsFreeLink®. Ο συνδυασμός χειριστηρίων αφής αντίχειρα και οθόνης DII στο εμπρός πεδίο ορατότητας του οδηγού βοηθά στην ελαχιστοποίηση της διάσπασης της προσοχής κατά τη διάρκεια του ταξιδιού.
Ένα δεύτερο χειριστήριο αφής αντίχειρα στη δεξιά ακτίνα του τιμονιού χρησιμοποιείται για τον έλεγχο των συστημάτων adaptive cruise control και lane keeping assist system.
Σύστημα Honda Hybrid Performance για νέα επίπεδα οδηγικής ποιότητας
Σηματοδοτώντας μία Ευρωπαϊκή πρωτιά για μοντέλο Honda SUV, το Honda CR-V διατίθεται με προηγμένη τεχνολογία υβριδικής κίνησης. Το σύστημα Honda Hybrid Performance υιοθετεί ευφυή τεχνολογία Multi-Mode Drive (i-MMD) που αποτελείται από δυο ηλεκτροκινητήρες, μία μονάδα ελέγχου ισχύος, έναν βενζινοκινητήρα κύκλου Atkinson, μπαταρία ιόντων λιθίου και πρωτοποριακό κιβώτιο μιας σχέσης μετάδοσης για εξαιρετική οδηγική ποιότητα, απόκριση και απόδοση.
Το CR-V Hybrid εφοδιάζεται με ένα αποδοτικό δίλιτρο βενζινοκινητήρα i-VTEC κύκλου Atkinson, με μέγιστη ισχύ 107 kW (145 PS) στις 6.200 rpm, και έναν ισχυρό ηλεκτροκινητήρα 135 kW (184 PS) με ροπή 315 Nm. Ο συνδυασμός ηλεκτροκινητήρα – βενζινοκινητήρα επιταχύνει το CR-V Hybrid από στάση στα 100 km/h σε 8,8 δεύτερα σε FWD εκδοχή, και σε 9,2 δευτερόλεπτα στο μοντέλο AWD. Η τελική ταχύτητα του υβριδικού είναι 180 km/h.
Το προσθιοκίνητο CR-V Hybrid πετυχαίνει εκπομπές CO2 120 g/km (αναγωγή σε NEDC*) , με επίσημη μέση κατανάλωση 5,3 l/100km. Το τετρακίνητο CR-V Hybrid έχει εκπομπές CO2 126 g/km (αναγωγή σε NEDC*) και μέση κατανάλωση 5,5 l/100km.
Ευφυή προγράμματα οδήγησης
Η μοναδική τεχνολογία i-MMD της Honda ονομάζεται έτσι, επειδή επιλέγει έξυπνα και αυτόματα μεταξύ τριών προγραμμάτων οδήγησης με στόχο τη βέλτιστη δυνατή απόδοση. Τα προγράμματα είναι: EV Drive – η μπαταρία ιόντων λιθίου παρέχει άμεση ισχύ στον ηλεκτροκινητήρα, Hybrid Drive – ο βενζινοκινητήρας παρέχει ισχύ σε ένα μοτέρ / γεννήτρια, που με τη σειρά του παρέχει ισχύ στον ηλεκτροκινητήρα κίνησης, και Engine Drive – που ο βενζινοκινητήρας συνδέεται άμεσα με τους τροχούς μέσω ενός συμπλέκτη κλειδώματος.
Στις περισσότερες περιπτώσεις οδήγησης στην πόλη, το CR-V Hybrid θα επιλέγει αυτόματα μεταξύ Hybrid Drive και EV Drive για βέλτιστη απόδοση. Στο Hybrid Drive, το πλεόνασμα ενέργειας από τον βενζινοκινητήρα μπορεί να ανατροφοδοτείται για τη φόρτιση της μπαταρίας μέσω του μοτέρ-γεννήτριας. Το EV Drive επιτρέπει γνήσια ηλεκτροκίνηση και προσφέρει αυτονομία μηδενικών ρύπων περίπου 2 km ανάλογα με τις οδηγικές συνθήκες και τη φόρτιση της μπαταρίας. Το Engine Drive mode είναι η πιο αποδοτική ρύθμιση για οδήγηση υψηλών ταχυτήτων στον αυτοκινητόδρομο και μπορεί να λάβει πρόσθετη ισχύ on-demand από τον ηλεκτροκινητήρα, για συμπλήρωμα της ροπής του κινητήρα υπό ορισμένες συνθήκες
Η μέγιστη ταχύτητα του CR-V Hybrid επιτυγχάνεται με Hybrid Drive. Το λογισμικό ελέγχου (control software) του συστήματος i-MMD θα επιλέγει συνεχώς το κατάλληλο πρόγραμμα για μεγιστοποίηση της απόδοσης, ανάλογα με τις συνθήκες και το περιβάλλον, χωρίς παρέμβαση του οδηγού.
Ο δίλιτρος κινητήρας, ο ηλεκτροκινητήρας κίνησης, το μοτέρ-γεννήτρια και η μονάδα ελέγχου ισχύος βρίσκονται κάτω από το καπό, ενώ η μπαταρία ιόντων λιθίου, κάτω από το χώρο των αποσκευών.
Πρωτοποριακό κιβώτιο μιας σχέσης μετάδοσης
Αντί συμβατικού κιβωτίου, μία μονάδα υποπολλαπλασιασμού δημιουργεί άμεση μετάδοση με σταθερή σχέση μεταξύ των κινούμενων εξαρτημάτων και ομαλότερη μεταφορά ροπής. Με αυτή τη διάταξη, το σύστημα της Honda είναι πιο συμπαγές από ένα πλανητικό eCVT που κατά κανόνα χρησιμοποιείται σε άλλα υβριδικά οχήματα, αλλά και πιο αθόρυβο.
Οι μηχανικοί του προγράμματος CR-V Hybrid δούλεψαν σκληρά για να εξασφαλίσουν ότι η αλλαγή από τη μία πηγή ισχύος στην άλλη – συμπεριλαμβανομένης της λειτουργίας stop-start του κινητήρα όταν το όχημα είναι σταματημένο – είναι σχεδόν ανεπαίσθητη στον οδηγό και τους επιβάτες. Η ομαλή μεταφορά ροπής σημαίνει ότι δεν υπάρχουν κραδασμοί από τη μετάδοση, ούτε ανεπιθύμητο feedback μέσω των πεντάλ ή του τιμονιού. Το ‘πολιτισμένο’ κινητήριο σύνολο συμβάλλει σημαντικά στην εξαιρετική διαχείριση των χαρακτηριστικώνNVH του CR-V Hybrid.
Το σύστημα i-MMD έχει ρυθμιστεί για να προσφέρει γραμμική αίσθηση κατά την επιτάχυνση, με βελτιστοποιημένη χαρτογράφηση γκαζιού και απόκρισης κινητήρα, έτσι ώστε να εξασφαλίζεται ότι ο ήχος του κινητήρα ικανοποιεί τις προσδοκίες του οδηγού. Επιπλέον, η πρώτη εφαρμογή του Active Sound Control στο CR-V εμπλουτίζει την εμπειρία του οδηγού προσφέροντας το φυσικό ήχο της επιτάχυνσης που είναι ανάλογος των στροφών του κινητήρα.
Σύστημα Προσαρμογής Επιβράδυνσης (Deceleration Paddle Selector)
Το CR-V Hybrid διαθέτει σύστημα Deceleration Paddle Selector, το οποίο επιτρέπει στον οδηγό να προσαρμόζει το ρυθμό επιβράδυνσης χρησιμοποιώντας paddles (μοχλούς) πίσω από το τιμόνι. Ο στάνταρ ρυθμός επιβράδυνσης, που προβάλλεται στην οθόνη Driver Information Interface (DII) 7 ιντσών, υποδηλώνεται με ένα μοτίβο σχήματος V (σιρίτι). Ο αριθμός των σιριτιών αυξάνεται ανάλογα με το ρυθμό επιβράδυνσης, φτάνοντας μέχρι τέσσερα, το μέγιστο.
Τραβώντας το paddle στην αριστερή πλευρά του τιμονιού (υποδηλώνεται με το σύμβολο ‘πλην’), ο ρυθμός επιβράδυνσης αυξάνεται. Αυτή η ενέργεια επιβραδύνει το αυτοκίνητο πολύ ταχύτερα. Τραβώντας το paddle στη δεξιά πλευρά του τιμονιού (υποδηλώνεται με το σύμβολο ‘συν’), ο οδηγός μπορεί να μειώσει το ρυθμό επιβράδυνσης, επιβραδύνοντας το αυτοκίνητο πολύ πιο ομαλά. Αναγεννητική πέδηση χρησιμοποιείται σε όλο το στάδιο της επιβράδυνσης.
Σε κανονικές συνθήκες οδήγησης, η μηχανική προσαρμογή του ρυθμού επιβράδυνσης είναι προσωρινή, και αυτόματα ακυρώνεται κατά την οδήγηση με σταθερή ταχύτητα ή κατά την επιτάχυνση. Όταν έχει επιλεγεί το Sport mode, η μηχανική προσαρμογή του ρυθμού επιβράδυνσης παραμένει, μέχρις ότου ακυρωθεί από τον οδηγό.
Το πιο προηγμένο πλαίσιο στην ιστορία του CR–V
Το νέο CR-V βασίζεται στην τελευταία σχεδίαση πλαισίου της Honda – η πιο προηγμένη στην ιστορία του CR-V – και εξασφαλίζει μία απολαυστική οδηγική εμπειρία με υψηλή οδηγική άνεση.
Η ελαφριά και άκαμπτη δομή περιλαμβάνει χαμηλό κέντρο βάρους, με προηγμένα συστήματα εμπρός και πίσω ανάρτησης, νέες τεχνολογίες ελέγχου, και νέο σύστημα διεύθυνσης με μεταβλητό λόγο υποπολλαπλασιασμού. Η τελευταία τεχνολογία τετρακίνησης της Honda – ‘Real Time AWD with Intelligent Control System™’ – σε συνδυασμό με την αυξημένη απόσταση από το έδαφος, χαρίζει στο CR-V γνήσιες ικανότητες παντός εδάφους.
Μία εξαιρετικά άκαμπτη και χαμηλής αδράνειας πλατφόρμα είναι το αποτέλεσμα χρήσης ελαφρών και πολύ ανθεκτικών υλικών στη δομή του αμαξώματος που είναι από τα πιο προηγμένα στη βιομηχανία. Η Honda συνεργάστηκε με τον προμηθευτή μιας νέας γενιάς ατσαλιού υπερυψηλής αντοχής διαμορφωμένου εν θερμώ, που αυξάνει την αντοχή και μειώνει το συνολικό βάρος ολόκληρου του πλαισίου. Η χρήση ατσαλιού υπερυψηλής αντοχής διαμορφωμένου εν θερμώ αυξάνεται από 0% στο προηγούμενο CR-V σε σχεδόν 9% στο νέο μοντέλο. Η συνδυασμένη χρήση ατσαλιών υψηλής αντοχής 780 MPa, 980 MPa και 1500 MPa είναι 36% στο νέο CR-V έναντι 9% στο προηγούμενο μοντέλο.
Προηγμένο, νέο αυτοφερόμενο αμάξωμα
Η χρήση ανώτερων υλικών και προηγμένων μηχανολογικών διαδικασιών υποστηρίζουν τη νέα σχεδίαση της πλατφόρμας του CR-V, και βοήθησαν στη δημιουργία ενός πλαισίου που είναι ελαφρύτερο από αυτό της προηγούμενης γενιάς CR-V, με αυξημένη κατά 25% στρεπτική ακαμψία. Η ακαμψία του αυτοφερόμενου αμαξώματος συμβάλλει σημαντικά στις βελτιώσεις των χαρακτηριστικών NVH.
Μία ακόμα καινοτομία εφαρμόζεται στη διαδικασία της συναρμολόγησης του αμαξώματος, με πρωτοποριακή, άκρως αποδοτική τεχνική σύνδεσης. Ολόκληρο το εσωτερικό πλαίσιο συναρμολογείται πρώτο, ακολουθεί το εξωτερικό πλαίσιο και μετά οι σύνδεσμοι. Αυτό διαφοροποιεί τη συμβατική μέθοδο συναρμολόγησης του αμαξώματος, όπου το εξωτερικό πλαίσιο συναρμολογείται πρώτο, και ακολουθεί η συναρμολόγηση του εσωτερικού και οι σύνδεσμοι. Η νέα τεχνολογία παραγωγής συμβάλλει τρομερά στη συνολική ακαμψία του αμαξώματος.
Ηλεκτροπόντες πυκνής συγκόλλησης ανά 20 χιλιοστά σε κρίσιμες περιοχές του αμαξώματος αυξάνουν αισθητά την ακαμψία και αντοχή συγκριτικά με τις συμβατικές τεχνικές ανά 40 και 50 χιλιοστά.
Αυτές οι καινοτομίες στη σχεδίαση, τη μηχανολογία και την παραγωγή έχουν σαν αποτέλεσμα μία 35% αύξηση στη συνολική αντοχή του αμαξώματος στην κάμψη συγκριτικά με την προηγούμενη γενιά CR-V, και μία αύξηση 25% στη στρεπτική ακαμψία. Κατ’ επέκταση, αυτό επιτρέπει καλύτερη ρύθμιση της ανάρτησης για ανώτερα επίπεδα οδηγικής άνεσης και συμπεριφοράς, και βοηθά στο να πληρούνται τα Ευρωπαϊκά πρότυπα ποιότητας και αθόρυβης λειτουργίας.
Η απόλυτα αθόρυβη καμπίνα
Η νέα πλατφόρμα συμβάλλει σε ένα εξαιρετικά αθόρυβο και ποιοτικό περιβάλλον καμπίνας, που έρχεται να συμπληρώσει τον βενζινο-ηλεκτρικό, υβριδικό κινητήρα του CR-V. Η εξαιρετική διαχείριση των χαρακτηριστικών NVH είναι αποτέλεσμα ελαχιστοποίησης της παραγωγής θορύβων και κραδασμών και της μεταφοράς τους μέσω της δομής του αμαξώματος, αλλά και της μελετημένης χρήσης ήχο-απορροφητικών και ηχομονωτικών υλικών. Οι υπεύθυνοι εξέλιξης του CR-V Hybrid στόχευσαν σε μία οδηγική εμπειρία όσο το δυνατόν πιο αθόρυβη, άνετη και πολιτισμένη.
Στην ελαχιστοποίηση της παραγωγής θορύβων συμβάλλει η πρώτη εφαρμογή του Active Noise Cancellation (ANC) σε CR-V, που είναι στάνταρ σε όλη τη σειρά. Το ANC είναι σχεδιασμένο για να μειώνει τους θορύβους χαμηλών συχνοτήτων στην καμπίνα. Χρησιμοποιεί δύο μικρόφωνα που παρακολουθούν τέτοιους θορύβους από τον κινητήρα, και στη συνέχεια δημιουργούν συγχρονισμένα ηχητικά σήματα αντίθετης φάσης για την καταστολή των θορύβων. Το σύστημα λειτουργεί όσο το όχημα βρίσκεται σε λειτουργία, ανεξάρτητα εάν το ηχοσύστημα είναι ενεργοποιημένο ή όχι.
Ο θόρυβος από τον κινητήρα μειώνεται περαιτέρω με ειδικές εμπρός, πλαϊνές και πίσω τσιμούχες στο καπό, ένα μονωτικό πάνελ καπό, μία ποδιά κινητήρα και ειδικό μονωτικό υλικό στο ταμπλό. Στην καμπίνα, μία μονοκόμματη μοκέτα – που είναι ειδικών προδιαγραφών για το Υβριδικό μοντέλο – βελτιώνει τη μόνωση από εξωτερικούς θορύβους.
Στρατηγικά τοποθετημένα υλικά στεγανοποίησης αμαξώματος και ακουστικά διαχωριστικά μέσα στις κολόνες A-, B- και C, και το παρμπρίζ που δεν εξέχει, συμβάλλουν στο αθόρυβο χαρακτήρα της καμπίνας. Τα διαχωριστικά στις κολόνες μειώνουν τη μεταφορά θορύβου από το πάτωμα στην καμπίνα, ενώ οι τριπλές χυτές τσιμούχες 360 μοιρών στις πόρτες μειώνουν το θόρυβο του αέρα και βελτιώνουν την ηχομόνωση. Κάθε πλαϊνό παράθυρο έχει επίσης τσιμούχες στις εμπρός και πίσω γωνίες που σφραγίζουν τους αρμούς μεταξύ αμαξώματος και κρυστάλλου και περιορίζουν τη διείσδυση του θορύβου.
Τα μεγάλα πάνελ του αμαξώματος είναι διαμορφωμένα με τη βοήθεια σχεδίασης μέσω υπολογιστή (CAE) για μείωση του ‘βουητού’. Ακουστικές ποδιές και μονώσεις στους εμπρός και πίσω θόλους των τροχών, καθώς και στο πάτωμα της καμπίνας και του χώρου αποσκευών, μειώνουν περαιτέρω τους θορύβους και κραδασμούς.
Απολαυστική δυναμική συμπεριφορά και ασυναγώνιστη άνεση
Η νέα ανάρτηση και η αυξημένη ακαμψία του αμαξώματος συμβάλλουν στην πιο ευχάριστη και απολαυστική εμπειρία που έχει βιώσει κάποιος σε ένα CR-V. Η οδηγική άνεση έχει βελτιωθεί σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο, χάρη στις νέες ρυθμίσεις και την ενσωμάτωση προηγμένων τεχνολογιών αύξησης της ενδοτικότητας.
Το φαρδύτερο στήσιμο και το μακρύτερο μεταξόνιο συμβάλλουν στη βελτιωμένη σταθερότητα, σε συνδυασμό με τροχούς και ελαστικά μεγαλύτερων διαστάσεων και μία αύξηση 27mm απόστασης από το έδαφος για την υβριδική έκδοση.
Η προηγμένη πλατφόρμα προσφέρει μία βελτιστοποιημένη βάση για την πιο οδηγοκεντρική ρύθμιση στην ιστορία του CR-V. Η ομάδα μηχανολογίας θέλησε να δημιουργήσει ένα εξαιρετικά ευέλικτο SUV με γραμμική απόκριση, στο πλαίσιο της φιλοσοφίας ‘one motion, one input’ που εστιάζει στην προβλεψιμότητα και αμεσότητα της δυναμικής εμπειρίας.
Μπροστά, η ανάρτηση με γόνατα MacPherson και κάτω βραχίονες προσφέρει υψηλή πλευρική ακαμψία για γραμμική απόκριση, και χαμηλή διαμήκη ακαμψία για βελτιστοποιημένη απορρόφηση των κραδασμών. Το σύστημα διεύθυνσης – Κρεμαγιέρα με δύο πινιόν και μεταβλητή, ηλεκτρική υποβοήθηση – που υιοθετεί και το τελευταίο Honda Civic – είναι ειδικά ρυθμισμένο για το CR-V και τις Ευρωπαϊκές αγορές. Το σύστημα δύο πινιόν προσφέρει εξαιρετική πληροφόρηση (feedback), με άμεση απόκριση που βελτιώνει τη γραμμικότητα, την ομαλή λειτουργία και την ακρίβεια.
Η μεταφορά κραδασμών στο τιμόνι ελαχιστοποιείται με αύξηση της διαμέτρου της κολόνας του τιμονιού στα 30 mm – 36% μεγαλύτερη από του προηγούμενου CR-V -και με την τοποθέτηση του ελαφρού ηλεκτρικού μοτέρ υποβοήθησης στην κρεμαγιέρα δύο πινιόν αντί της συμβατικής θέσης στην κολόνα του τιμονιού. Οι ελιγμοί με χαμηλή ταχύτητα έχουν βελτιωθεί, με μία 26% μείωση στις στροφές από τέρμα σε τέρμα, στις 2,3 στροφές.
Πίσω, μία νέα ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων προσφέρει αυξημένη ευστάθεια για προβλέψιμη οδήγηση στις υψηλές ταχύτητες, ανώτερη οδηγική άνεση και πιο γραμμική συμπεριφορά σε συνδυασμό με τη ρύθμιση του EPS. Μία ισχυρή πίσω αντιστρεπτική δοκός βελτιώνει τις εισόδους στις στροφές και μειώνει τις κλίσεις του αμαξώματος, ενώ μία νέα, πλευστή δομή του υποπλαισίου που εδράζεται σε σαϊλεντμπλόκ βελτιώνει τη μόνωση των θορύβων σε σχέση με το προηγούμενο CR-V.
Υδραυλικά σαϊλεντμπλόκ, που συνήθως αποτελούν αποκλειστικότητα των οχημάτων της πολυτελούς κατηγορίας, τοποθετούνται μπροστά και πίσω, με αποτέλεσμα ανώτερη απόσβεση και έλεγχο των κραδασμών του πλαισίου.
Μεγαλύτερα φρένα τοποθετούνται και στους τέσσερις τροχούς συγκριτικά με το προηγούμενο CR-V, με δίσκους 320 mm μπροστά και 310 mm πίσω, ενώ βελτιώνονται με την προσθήκη ενός ηλεκτρικού σερβόφρενου (EBB), που προσφέρει κορυφαία απόδοση και αίσθηση φρεναρίσματος. Το EBB ρυθμίζει την ισχύ πέδησης στην ταχύτητα του οχήματος και τις εντολές του οδηγού, και μπορεί να πετύχει ανώτερη υδραυλική πίεση ταχύτερα και με λιγότερη προσπάθεια στο πεντάλ σε όλες τις συνθήκες φρεναρίσματος συγκριτικά με τα συμβατικά συστήματα.
Η τεχνολογία i-MMD του CR-V Hybrid εφαρμόζει σύστημα αναγεννητικής πέδησης που ανακτά την ενέργεια, η οποία διαφορετικά θα χανόταν κατά την επιβράδυνση του αυτοκινήτου.
Agile Handling Assist (AHA)
Το Agile Handling Assist (AHA) της Honda τοποθετείται στο CR-V για πρώτη φορά. Το ηλεκτρονικό σύστημα ελέγχου ευστάθειας είναι ειδικά ρυθμισμένο για την Ευρωπαϊκή αγορά σε συνάρτηση με την κατάσταση των δρόμων και τα οδηγικά στυλ. Προσφέρει έξυπνη, διακριτική επέμβαση για μεγαλύτερη ασφάλεια και πιο ομαλή, πιο προβλέψιμη συμπεριφορά στις χαμηλές και υψηλές ταχύτητες και σε αργούς ή γρήγορους ελιγμούς διεύθυνσης.
Αναβαθμισμένες τεχνολογίες για ανώτερες AWD επιδόσεις
Oι off-road ικανότητες του νέου CR-V βελτιώνονται ακόμα και με τη σχεδίαση της βασικής πλατφόρμας, καθώς προφέρει μεγαλύτερη απόσταση από το έδαφος από το προηγούμενο μοντέλο, χωρίς αυτό να επηρεάζει το κέντρο βάρους.
Η απόσταση από το έδαφος έχει αυξηθεί στα 182 mm για τα προσθιοκίνητα μοντέλα και στα 192 mm για τα AWD μοντέλα. Και στις δύο περιπτώσεις επιτυγχάνεται 27 mm μεγαλύτερη απόσταση από το έδαφος συγκριτικά με το προηγούμενο CR-V. Σε αυτό συντελεί και ο συνδυασμός τροχών / ελαστικών μεγαλύτερης διαμέτρου που ταυτόχρονα διαμορφώνουν ένα πιο μυώδες στήσιμο.
Η τελευταία τεχνολογία τετρακίνησης της Honda – ‘Real Time AWD with Intelligent Control System™’ – είναι ρυθμισμένη ώστε να προσφέρει βέλτιστη απόδοση καυσίμου και οδηγησιμότητα. Αυτή υποστηρίζει τον εμπρός άξονα για ομαλή και αποδοτική οδήγηση, ακόμα και σε καθημερινές συνθήκες, για παράδειγμα κατά την εκκίνηση από στάση.
Το σύστημα τετρακίνησης χρησιμοποιεί έναν πολύδισκο συμπλέκτη που συνδέει έναν άξονα μετάδοσης με το πίσω διαφορικό, και ελέγχεται από ένα ηλεκτρικό μοτέρ που κινεί μία υδραυλική αντλία. Η ελαφριά και αποδοτική σχεδίαση προσφέρει βέλτιστη ισορροπία επιδόσεων, με αυξημένη ικανότητα και ασφάλεια, σε συνθήκες εντός και εκτός δρόμου, χωρίς να προστίθεται περιττό βάρος στο σύστημα κίνησης. Όταν δεν είναι απαραίτητη η μεταφορά ροπής στους πίσω τροχούς, όπως όταν το όχημα ταξιδεύει με υψηλές ταχύτητες, ο άξονας μετάδοσης κίνησης στους πίσω τροχούς αποσυνδέεται για μείωση της μηχανικής αντίστασης.
Η νέα χαρτογράφηση της μονάδας ελέγχου AWD επιτρέπει τη μεταφορά μέχρι του 60% της ροπής στους πίσω τροχούς, όταν χρειάζεται, αλλά και μία συνολική αύξηση της ροπής μέσω του συστήματος – αύξηση 10% στα 550 Nm. Το αποτέλεσμα είναι βελτιωμένες επιδόσεις σε συνθήκες χαμηλής ελκτικής πρόσφυσης και μεγαλύτερη απόκριση και ικανότητα στις αναβάσεις.
Μέσω της νέας χαρτογράφησης το νέο σύστημα AWD προσφέρει επίσης πιο δυναμικές επιδόσεις στις στροφές feedback από τον αισθητήρα περιστροφής αμαξώματος (yaw rate) και τον αισθητήρα διεύθυνσης, πλέον του γραμμικού ελέγχου του ενεργοποιητή.
Κορυφαία εκμετάλλευση χώρων
Το νέο Honda CR-V ανεβάζει τον πήχη με την ποιότητα εσωτερικού, τον εξελιγμένο χαρακτήρα και την ευελιξία του, διαθέτοντας ελαφρώς μεγαλύτερες εξωτερικές διαστάσεις από τον προκάτοχό του που διαμορφώνουν μία πολύ πιο ευρύχωρη καμπίνα.
Όλοι οι επιβάτες απολαμβάνουν άφθονο χώρο, χάρη στο φαρδύτερο αμάξωμα και σε ένα μακρύ μεταξόνιο 2.662mm – αυξημένο κατά 30mm σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο – που αυξάνει την απόσταση μεταξύ πρώτης και δεύτερης σειράς καθισμάτων κατά 50mm. Οδηγός και συνοδηγός ωφελούνται από μία αύξηση 5mm στην περιοχή της κεφαλής και 16mm στην περιοχή των ισχίων συγκριτικά με την προηγούμενη γενιά CR-V, ενώ χάρη στις λεπτότερες και πιο επίπεδες αναλογίες του ρεζερβουάρ καυσίμου μπροστά από τους πίσω τροχούς, η περιοχή των ποδιών των πίσω επιβατών αποκτά 50mm επιπλέον.
Οι πλάτες των εμπρός καθισμάτων του νέου CR-V είναι τύπου μπάκετ για βέλτιστη άνεση του οδηγού και του συνοδηγού. Επίσης σχεδιάστηκαν όσο το δυνατόν πιο λεπτές για να αυξήσουν το χώρο των ποδιών για τους επιβάτες της δεύτερης σειράς.
Ηλεκτρική οσφυϊκή υποστήριξη τεσσάρων κατευθύνσεων παρέχεται για τους εμπρός επιβάτες, που προσφέρει 80 mm κάθετη ρύθμιση και 35 mm διαμήκη ρύθμιση. Επίσης, διατίθενται ταχείας θέρμανσης και μειωμένης κατανάλωσης ενέργειας, θερμαινόμενα καθίσματα, με θερμαινόμενες έδρες για τους εμπρός και πίσω επιβάτες και θερμαινόμενες πλάτες για τον οδηγό και το συνοδηγό.
Πιο ευέλικτο από ποτέ
Κορυφαία είναι και η χωρητικότητα του χώρου αποσκευών, με την μεγαλύτερη επιφάνεια φόρτωσης στην ιστορία του CR-V. Η αύξηση πλάτους 160mm και ένα μέγιστο μήκος φόρτωσης 1.830mm – αύξηση 250mm από το προηγούμενο μοντέλο – μπορεί να φιλοξενήσει ένα mountain bike με πλαίσιο 19,5 ιντσών
Νέα βύθιση με μία κίνηση των διαιρούμενων 60:40 / αναδιπλούμενων πλατών των καθισμάτων επιτρέπουν ταχύτερη, ευκολότερη φόρτωση και μία εντελώς επίπεδη επιφάνεια για μεγαλύτερα αντικείμενα. Η αναδίπλωση οποιουδήποτε τμήματος του πάγκου καθισμάτων της δεύτερη σειράς μπορεί να γίνει με το ένα χέρι. Η βάση του καθίσματος χαμηλώνει προς το πάτωμα για να δώσει τη δυνατότητα στην πλάτη των πίσω καθισμάτων να πέσει στο ίδιο επίπεδο και παράλληλα με το πίσω πάτωμα. Η επαναφορά της πλάτης γίνεται επίσης με το ένα χέρι.
Ένα επίπεδο πάτωμα επιτρέπει ευκολότερη φόρτωση των μεγαλύτερων αντικειμένων.
Στις ανώτερες εκδόσεις, διατίθεται μία hands-free ηλεκτρική πίσω πόρτα, που περιλαμβάνει λειτουργία ρύθμισης ύψους. Οι ιδιοκτήτες μπορούν να ρυθμίσουν το ύψος ανοίγματος της ηλεκτρικής πίσω πόρτας του CR-V στο επιθυμητό όριο ανάλογα με το διαθέσιμο χώρο γύρω από το αυτοκίνητο, κάτι εξαιρετικά χρήσιμο σε στενούς χαμηλοτάβανους χώρους ή όταν το πίσω τμήμα του αυτοκινήτου βρίσκεται κοντά σε τοίχο. Μία on-demand λειτουργία ‘Stop-and-hold’ επιτρέπει το σταμάτημα της πίσω πόρτας σε οποιαδήποτε επιθυμητή θέση, κάτι που προσφέρει προσωρινό έλεγχο του ανοίγματος του ύψους (όταν ανοίγει πέρα από τα 1.185mm) χωρίς να απαιτείται προγραμματισμός της ρύθμισης.
Έξυπνες λύσεις αποθήκευσης για όλους τους επιβάτες
Μία νέα κεντρική κονσόλα τριών διατάξεων προσαρμόζεται σε ποικίλες απαιτήσεις. Στη διάταξη ‘Ράφι Κονσόλας’ – ‘Console tray’, μπορεί να φιλοξενήσει ένα smartphone 5,5 ιντσών. Το ράφι μπορεί να τοποθετείται σε εμπρός ή πίσω θέσεις, ή να αφαιρείται και να αποθηκεύεται, προσφέροντας αποθηκευτικούς χώρους σε τρεις εκδοχές. Στην εμπρόσθια θέση, το ράφι του smartphone καλύπτει τον κύριο αποθηκευτικό χώρο για πρόσθετη ασφάλεια και προστασία από τα αδιάκριτα βλέμματα. Όταν τοποθετείται πίσω, το ράφι κρατά ξεχωριστά τα μικρότερα αντικείμενα, επιτρέποντας την πρόσβαση στον κάτω θάλαμο. Εάν το ράφι αφαιρεθεί τελείως, ο θάλαμος είναι αρκετά μεγάλος για μία τσάντα ή ένα laptop.
Με τέσσερα σημεία φόρτισης USB στην καμπίνα, προσφέρονται πολλαπλές δυνατότητες σύνδεσης τηλεφώνων, tablet και άλλων προσωπικών ηλεκτρονικών συσκευών. Υπάρχουν θύρες φόρτισης USB 1.5-amp και 1.0-amp για τους εμπρός επιβάτες, και δύο ισχυρές θύρες φόρτισης USB 2.5-amp στο πίσω τμήμα της κεντρικής κονσόλας για τους επιβάτες της δεύτερης σειράς.
Οι επιβάτες μπορούν να χρησιμοποιούν τις θήκες στις πόρτες που προσφέρουν εξαιρετικά μεγάλη χωρητικότητα – 48% μεγαλύτερη μπροστά και 63% μεγαλύτερη πίσω – κάτι που έγινε εφικτό με τη μετακίνηση των ηχείων ψηλότερα στις επενδύσεις θυρών συγκριτικά με το προηγούμενο CR-V.
Απαράμιλλες επιδόσεις στο τομέα της ασφάλειας
Το CR-V είναι τώρα ασφαλέστερο από ποτέ χάρη στη νέα δομή αμαξώματος και τις αναβαθμισμένες τεχνολογίες ασφάλειας
- Πιο άκαμπτο, ανθεκτικότερο και μειωμένη διείσδυση καμπίνας σε περίπτωση σύγκρουσης
- Το Honda Sensing™ είναι μία πλήρης σειρά συστημάτων ενεργητικής ασφάλειας
Το νέο CR-V έχει σχεδιαστεί για να πετυχαίνει κορυφαία επίπεδα ασφάλειας.
Σύμφωνα με τη φιλοσοφία της Honda ‘Ασφάλεια για Όλους’, τα ίδια συστήματα παθητικής και ενεργητικής ασφάλειας περιλαμβάνονται σε όλες τις εκδόσεις του νέου CR-V Hybrid.
Η εξαιρετικά ισχυρή και άκαμπτη πλατφόρμα αποτελεί τη βάση για κορυφαίες επιδόσεις στον τομέα της ασφάλειας, με μία φιλοσοφία ‘All Directions Collision Safety’ (Ασφάλεια σε Συγκρούσεις Όλων των Κατευθύνσεων). Η σχεδίαση της πλατφόρμας βασίζεται στην αποκλειστική φιλοσοφία αμαξώματος επόμενης γενιάς ACE™ (Advanced Compatibility Engineering) της Honda, που χρησιμοποιεί ένα δίκτυο δομικών στοιχείων για πιο ομοιόμορφη κατανομή της ενέργειας κρούσης. Αυτή η σχεδίαση βοηθά στη μείωση των δυνάμεων που μεταφέρονται στον κλωβό των επιβατών σε περίπτωση σύγκρουσης, προσφέροντας υψηλή αντοχή σε εμπρόσθιες, πλευρικές και οπίσθιες συγκρούσεις.
Στα χαρακτηριστικά παθητικής ασφάλειας του νέου CR-V προστίθενται οι τεχνολογίες ενεργητικής ασφάλειας και υποστήριξης οδηγού Honda Sensing™, που – για πρώτη φορά σε Honda – διατίθενται με όλες τις εκδόσεις του CR-V. Το Honda Sensing™ είναι από τα πιο ολοκληρωμένα σύνολα τεχνολογιών ασφάλειας στην κατηγορία. Χρησιμοποιεί ένα συνδυασμό πληροφοριών από ραντάρ, κάμερες και προηγμένους αισθητήρες που βοηθούν και προειδοποιούν τον οδηγό σε πιθανά επικίνδυνα σενάρια. Η υπηρεσία κλήσης έκτακτης ανάγκης Emergency call (eCall) είναι επίσης στάνταρ σε όλες τις εκδόσεις του CR-V στην Ευρώπη.
Η σειρά τεχνολογιών ενεργητικής ασφάλειας Honda Sensing™ περιλαμβάνει:
- Collision Mitigation Braking System: βοηθά στην επιβράδυνση ή και την ακινητοποίηση του αυτοκινήτου εάν το σύστημα διαπιστώσει ότι η σύγκρουση με ένα προπορευόμενο όχημα είναι αναπόφευκτη. Προειδοποιητικό ηχητικό σήμα και, εάν χρειαστεί πίεση πέδησης εφαρμόζεται αυτόματα
- Forward Collision Warning: ανιχνεύει το δρόμο εμπρός και προειδοποιεί τους οδηγούς για επικείμενη σύγκρουση. Με οπτικές και ακουστικές προειδοποιήσεις παροτρύνει τον οδηγό να κάνει διορθωτικές κινήσεις ώστε να αποφύγει μία σύγκρουση
- Lane Departure Warning: ανιχνεύει κατά πόσον το αυτοκίνητο τείνει να βγει από τη λωρίδα που κινείται χωρίς να έχουν ενεργοποιηθεί τα φλας, και παροτρύνει τον οδηγό σε διορθωτική κίνηση
- Road Departure Mitigation: χρησιμοποιεί δεδομένα από την κάμερα που είναι τοποθετημένη στο παρμπρίζ για να διαπιστώσει κατά πόσο το όχημα εκτρέπεται από το δρόμο. Χρησιμοποιεί το Electric Power Steering (EPS) για διακριτικές παρεμβάσεις, που θα κρατήσουν το όχημα στη λωρίδα του, και σε ορισμένες περιπτώσεις μπορεί να ενεργοποιήσει το σύστημα πέδησης. Το σύστημα απενεργοποιείται εάν ανιχνεύσει ότι ο οδηγός έχει ανακτήσει τον έλεγχο
- Lane Keeping Assist System: βοηθά να παραμείνει το όχημα στο κέντρο της τρέχουσας λωρίδας του, ανιχνεύοντας τις σημάνσεις του δρόμου και κάνοντας μικρές διορθώσεις διεύθυνσης για να κρατήσει το αυτοκίνητο εντός των λευκών γραμμών
- Adaptive Cruise Control: δίνει τη δυνατότητα στον οδηγό να ορίσει μία επιθυμητή ταχύτητα και απόσταση από το προπορευόμενο όχημα, κάτι που επιτρέπει τη χρήση του cruise control σε συνθήκες με ελαφριά, μεταβλητή ροή κυκλοφορίας
- Traffic Sign Recognition: ανιχνεύει και αναγνωρίζει αυτόματα τις πινακίδες οδικής κυκλοφορίας και τις εμφανίζει στην οθόνη των οργάνων DII
- Intelligent Speed Assistance: συνδυάζει το όριο ταχύτητας που έχει ορίσει ο οδηγός με το TSR για να ρυθμίζει αυτόματα την ταχύτητα του οχήματος σύμφωνα με το τελευταίο όριο
- Intelligent Adaptive Cruise Control: πρωτοποριακή τεχνολογία που πρωτοεμφανίστηκε στο 2015 Honda CR-V, το i-ACC προβλέπει και αντιδρά αυτόματα όταν κάποιο όχημα κάνει ‘σφήνα’ σε αυτοκινητόδρομους πολλών λωρίδων. Χρησιμοποιεί κάμερα και ραντάρ για την ανίχνευση της θέσης των άλλων οχημάτων στο δρόμο και εφαρμόζει έναν αλγόριθμο – βασισμένο σε διεξοδική έρευνα στους Ευρωπαϊκούς δρόμους – για να προβλέπει την πιθανότητα άλλων οχημάτων σε γειτονικές λωρίδες να κάνουν ‘σφήνα’. Με αυτό τον τρόπο, το νέο CR-V μπορεί να προσαρμόζει την ταχύτητά του αυτόματα πριν άλλα οχήματα κάνουν σφήνα, για μεγαλύτερη ασφάλεια και άνεση στο ταξίδι.
Άλλες τεχνολογίες ασφάλειας που προσφέρει το νέο CR-V:
- Blind Spot Information: χρησιμοποιεί τεχνολογία ραντάρ για την αυτόματη ανίχνευση και προειδοποίηση σχετικά με οχήματα που βρίσκονται στο τυφλό σημείο του οδηγού
- Cross Traffic Monitor: χρησιμοποιεί αισθητήρες στο πίσω πλαϊνό τμήμα του οχήματος για να προειδοποιήσει τον οδηγό για τη διέλευση οχημάτων όταν κινείται με όπισθεν
- Πίσω κάμερα πολλαπλών γωνιών: προσφέρει στον οδηγό επιλογές για πλήρη ορατότητα και επομένως ξεγνοιασιά όταν κάνει όπισθεν. Μία κανονική ορατότητα 130 μοιρών, μία ευρυγώνια 180 μοιρών και μία πανοραμική απεικόνιση
Επίσης στάνταρ προσφέρεται στο Vehicle Stability Assist (VSA®) με έλεγχο πρόσφυσης που αυξάνει τις δυνατότητες ελέγχου κατά τη επιτάχυνση, το φρενάρισμα και το στρίψιμο, αλλά και το σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών Deflation Warning System
ΠΡΟΔΙΑΓΡΑΦΕΣ
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ/ΜΟΤΕΡ | |||
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ | 2.0 L i-VTEC HYBRID | ||
4 βαλβίδες ανά κύλινδρο, κύκλου Atkinson | |||
Διάμετρος x διαδρομή | mm | 81.0 x 96.7 | |
Κυβισμός | cc | 1993 | |
Σχέση συμπίεσης | 13 | ||
Μέγιστη ισχύς (Κινητήρας) | kW / PS | 107 kW / 145 PS | |
στροφές | 6.200 rpm | ||
Μέγιστη ισχύς (Μοτέρ) | kW / PS | 135 kW / 184 PS | |
Μέγιστη ισχύς (Συνολική) | kW / PS | 135 kW / 184 PS | |
Μέγιστη ροπή (κινητήρας) | Nm | 175 Nm | |
στροφές | 4.000 rpm | ||
Μέγιστη ροπή (Μοτέρ) | Nm | 315 Nm / 232 | |
Κατηγορία καυσίμου | Αμόλυβδη 95 | ||
ΑΝΑΡΤΗΣΗ | |||
Εμπρός | Γόνατα MacPherson | ||
Πίσω | Πολλαπλών Συνδέσμων (Multi Link) | ||
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ | |||
Τύπος | Κρεμαγιέρα με δύο πινιόν και ηλεκτρική υποβοήθηση (Electric Power Steering) | ||
Στροφές από τέρμα σε τέρμα | 2.34 | ||
Κύκλος στροφής (στους τροχούς) | 11.0 | ||
Κύκλος στροφής (στο αμάξωμα) | 11.9 | ||
ΦΡΕΝΑ | |
Εμπρός | Αεριζόμενοι δίσκοι |
Πίσω | Συμπαγείς δίσκοι |
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ, ΒΑΡΗ, ΧΩΡΗΤΙΚΟΤΗΤΕΣ | 2.0-litre i-VTEC HYBRID FWD | 2.0-litre i-VTEC HYBRID AWD | |
Συνολικό μήκος (mm) | mm | 4,600 | 4,600 |
Συνολικό πλάτος (με εξωτερικούς καθρέπτες) (mm) | mm | 2,117.20 | 2,117.20 |
Συνολικό ύψος (mm) | mm | 1679 | 1689 |
Μεταξόνιο (mm) | mm | 2663 | 2662 |
Απόσταση από το έδαφος (mm) | mm | 182 | 192 |
Χώρος αποσκευών (Μέθοδος VDA, Καθίσματα αναδιπλωμένα, μέχρι την οροφή) | litres | 1694 | 1694 (1638 με Ηλιοροφή) |
Χώρος αποσκευών (Μέθοδος VDA, Καθίσματα αναδιπλωμένα, μέχρι το πίσω παρμπρίζ) | litres | 1064 | 1064 |
Χώρος αποσκευών (Μέθοδος VDA, όλα τα καθίσματα στη θέση τους) | litres | 497 | 497 |
Απόβαρο | kg | 1614-1657 | 1672-1726 |
Μέγιστο επιτρεπόμενο βάρος | kg | 2240 | 2275 |
Ικανότητα ρυμούλκησης (με φρένο) | kg | 750 kg | 750 kg |
Ικανότητα ρυμούλκησης (χωρίς φρένο) | kg | 600 kg | 600 kg |
Χωρητικότητα ρεζερβουάρ | litres | 57 | 57 |
ΖΑΝΤΕΣ ΚΑΙ ΕΛΑΣΤΙΚΑ | |
Ζάντες | 18″ Ζάντες Αλουμινίου |
Ελαστικά | Ελαστικά 235/60R18 |
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ | 2.0-litre i-VTEC Hybrid FWD | 2.0-litre i-VTEC Hybrid AWD |
Τελική ταχύτητα km/h | 180 | 180 |
Επιτάχυνση 0-100 km/h | 8,8 | 9,2 |
ΕΚΠΟΜΠΕΣ CO2 & ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΚΑΥΣΙΜΟΥ | 2.0-litre i-VTEC i-MMD Hybrid FWD | 2.0-litre i-VTEC i-MMD Hybrid AWD | |
Αναγωγή σε NEDC | |||
Στην πόλη CO2 | g/km | 113 | 117 |
Εκτός πόλης CO2 | g/km | 124 | 131 |
Μικτός κύκλος CO2 | g/km | 120 | 126 |
Κατανάλωση στην Πόλη | l/100km | 5 | 5,1 |
Κατανάλωση εκτός πόλης | l/100km | 5.4 | 5,7 |
Κατανάλωση στο μικτό κύκλο | l/100km | 5.3 | 5,5 |