Κατέφθασε το Mitsuhishi Eclipse Cross

Η Έκθεση Αυτοκινήτου της Γενεύης 2017 σηματοδότησε μία αποφασιστική καμπή για τη Mitsubishi Motors Corporation (MMC) με την παγκόσμια πρεμιέρα του νέου compact SUV Eclipse Cross Coupé – του πρώτου μοντέλου μίας νέας γενιάς μοντέλων της Mitsubishi Motors, που σταδιακά θα επαναπροσδιορίσει το ρόλο και τη θέση της Μάρκας ως (σχεδόν) ‘γνήσιου παίκτη’ SUV στην Ευρώπη όπου ανήκει.

Στα πλαίσια και της πρόσφατης κοινοπραξίας της MMC με την Renault-Nissan Alliance, το Eclipse Cross θα επεκτείνει τη βάση πελατών της Mitsubishi Motors, δίπλα στο ASX (σήμερα και μελλοντικά) και του Outlander (σήμερα και μελλοντικά) σε μία εντελώς νέα κατεύθυνση για τη μάρκα, με βάση τρεις κύριους προϊοντικούς πυλώνες:

  • Μοντέρνα Σχεδίαση 
  • Δυναμική Συμπεριφορά 
  • CoolTech

Ένα SUV Coupé με μοντέρνα εμφάνιση και αξιόπιστη συμπεριφορά, που εγκαινιάζει τη νέα σχεδιαστική γλώσσα της MMC φέρνοντας πλείστα καινοτόμα νέα χαρακτηριστικά στην κατηγορία.

Το Eclipse Cross θα κυκλοφορήσει πρώτα στην Ευρώπη το τελευταίο τρίμηνο του 2017 (λανσάρισμα προς το τέλος του 2017/αρχές 2018, ανάλογα με τις αγορές) και θα ακολουθήσουν η Ιαπωνία, η Β. Αμερική, η Αυστραλία και άλλες περιοχές.

 

Τα Στοιχειώδη 

Ξαναφέρνοντας τη μάρκα Mitsubishi Motors εκεί όπου πραγματικά ανήκει,  η MMC ξεκίνησε το νέο προϊοντικό ταξίδι της, μετατρέποντας τα 80 χρόνια ιστορίας στα 4WD (από το 1936 PX33 four-wheel-drive torpedo), τα σχεδόν 35 χρόνια εμπειρίας στα SUV (από το πρώτο 1982 Pajero) και τα σχεδόν 30 χρόνια τεχνογνωσίας All-Wheel-Control (από το πρώτο 1987 Galant VR4 Dynamic Four) σε ‘κεφάλαιο’ για το μέλλον:

  • Αυθεντική Brand SUV (έναντι. ‘προϊόντων μάρκετιγκ’ SUV):
  • 4WD από το 1936 / Super-All Wheel Control (S-AWC από το 1987
  • SUVs: 77% των πωλήσεων στην Ευρώπη – CY16 (συμπερ. L200 / εξαιρ. RU/UA)
  • 4WD: 49% των πωλήσεων στην Ευρώπη – CY16
  • Δυναμική συμπεριφορά που απηχεί τις σπορ ρίζες (2 νίκες στο Dakar / 5 τίτλοι WRC)
  • Προηγμένη μηχανολογία
  • ‘Καταγωγή’ Mitsubishi (100 χρόνια αυτοκίνητα Mitsubishi / 150 χρόνια στο Mitsubishi group)
  • Ιαπωνική ποιότητα κατασκευής
  • Τοποθέτηση ως ‘μη-λαϊκή’ μάρκα (“Μάρκα Ιαπωνικής Ποιότητας”)

Αποτέλεσμα αυτού του οράματος είναι μία οικογένεια SUV, με πρώτο το 2017 Eclipse Cross – ένα αυτοκίνητο με δύο σημαντικές αποστολές:

  • Θα είναι το πρώτο μοντέλο που θα ανοίξει το δρόμο για μία πιο φιλόδοξη τοποθέτηση ως Ποιοτικής Μάρκας, κυρίως στην Ευρώπη
  • Επίσης θα επιβεβαιώσει την Προϊοντική στρατηγική της MMC ως ‘παίκτη SUV’ – σε διάφορες εκφάνσεις του όρου.

Διεκδικητής

Με αυτή την έννοια, το Eclipse Cross θα προστεθεί στην υπάρχουσα γκάμα, δίπλα στα ASX και Outlander, με διαφορετική προοπτική: ένα SUV τύπου coupé, με μοντέρνα σχεδίαση, υψηλή Ιαπωνική ποιότητα, έξοχη δυναμική συμπεριφορά, ευφυή χωροταξία και καινοτόμα χαρακτηριστικά που θα προσελκύσουν νέους πελάτες στη Mitsubishi Motors σε μία συνεχώς επεκτεινόμενη παγκόσμια αγορά SUV – περίπου το 25% της παγκόσμιας αγοράς – της οποίας η κατηγορία ‘Compact’ γνωρίζει τη μεγαλύτερη αύξηση στη ραγδαία αναπτυσσόμενη νέα υπο-κατηγορία SUV Coupé, που η Mitsubishi Motors προσέγγισε για πρώτη φορά με το 2013 XR PHEV concept car… αλλά όπου οι αυθεντικές Μάρκες SUV αποτελούν μία μικρή ελίτ, μέλος της οποίας είναι η Mitsubishi Motors. 

Η νέα στρατηγική γίνεται αντιληπτή και από το όνομα που επιλέχθηκε – δεν είναι ένα παράξενο αρκτικόλεξο αλλά ένα αληθινό όνομα που ‘παντρεύει’ το συναίσθημα με τα καλύτερα στοιχεία των δύο κόσμων της MMC:

  • ECLIPSE: αναφορά στο αγαπημένο σπορ μοντέλο της Mitsubishi που κατασκευαζόταν στην Αμερική μεταξύ 1989 και 2012.
  • CROSS: μία πρόσκληση για υπέρβαση των ορίων, ένα στοιχείο του DNA των SUV

Super-All Wheel Control (‘S-AWC’) σύστημα ελέγχου συμπεριφοράς

Το σύστημα S-AWC* της Mitsubishi Motors είναι ένα είδος τεχνολογικής ομπρέλας η οποία εκτελεί με ιδιαίτερο τρόπο, ανάλογα με την τεχνική διάταξη του μοντέλου, τις ίδιες λειτουργίες. Ανεξάρτητα από το μοντέλο, το σύστημα βρίσκεται εκεί για να διαχειρίζεται την κατανομή των φορτίων στους τέσσερις τροχούς, τόσο στην επιτάχυνση όσο και στην επιβράδυνση, ειδικότερα με την κατανομή της ροπής ανάμεσα στους αριστερούς και τους δεξιούς τροχούς.

Καταρχήν, το σύστημα τετρακίνησης κατανέμει την απαραίτητη ροπή στους πίσω τροχούς με γνώμονα το πάτημα του γκαζιού, την ταχύτητα του αυτοκινήτου και τις συνθήκες οδήγησης.

Το σύστημα S-AWC, στην έκδοσή του για το Eclipse Cross, ενσωματώνει σύστημα Active Yaw Control (AYC), το οποίο ενεργοποιείται με το πάτημα του φρένου, στην 4WD διάταξη. Χάρη σ’ αυτή τη λειτουργία, το S-AWC υπολογίζει με ακρίβεια τις εντολές του οδηγού και τη συμπεριφορά του αυτοκινήτου με βάση τις πληροφορίες που λαμβάνει από διάφορους αισθητήρες, όπως περιστροφής του τιμονιού, γωνιακής ταχύτητας εκτροπής (yaw rate), ροπής κινητήρα, ισχύος πέδησης και ταχύτητας τροχών.  Με βάση τις εντολές του συστήματος ελέγχου του Yaw Control, τα διάφορα συστήματα υποβοηθούν το αυτοκίνητο να ανταποκριθεί πιστά στις προθέσεις του οδηγού.

*Για πρώτη φορά παρουσιάστηκε σε πολύ αρχική μορφή (‘AWC’) στο προηγμένο 1987 Galant VR4, και στη συνέχεια εξελίχθηκε περαιτέρω μέσα από τις δέκα εκδόσεις του  Lancer Evolution, πριν το λανσάρισμα μιας νέας έκδοσης με το Outlander PHEV το 2012 και τη μοναδική του διάταξη Twin (electric) Motor 4WD

 

Το σύστημα S-AWC βελτιώνει την ιδανική γραμμή μέσα στις στροφές, τη σταθερότητα του αυτοκινήτου στην ευθεία ή στην αλλαγή λωρίδας και σε οδοστρώματα με χαμηλό συντελεστή τριβής με στάνταρ κατονομή ροπής εμπρός/πίσω 80/20% που μπορεί να ρυθμίζεται άμεσα και συνεχώς σε μάξιμουμ 55/45% στο AUTO mode.

Επιπλέον, το S-AWC του Eclipse Cross διαθέτει τρία προγράμματα οδήγησης (Drive Modes), στα οποία δίνεται η δυνατότητα επιλογής μέσω επιλογέα στην κεντρική κοσόλα:

  • Σε κανονικές συνθήκες οδήγησης, το σύστημα 4ED επιλέγει το πρόγραμμα AUTO για να διαχειριστεί την παροχή της ροπής με γνώμονα τη βέλτιστη οικονομία καυσίμου. Εφόσον ανιχνεύσει οδόστρωμα χαμηλής πρόσφυσης ή παρόμοιες συνθήκες, αυτόματα κατανέμει περισσότερη ροπή στους πίσω τροχούς για καλύτερη σταθερότητα
  • Το SNOW mode είναι ιδανικό για χιονισμένες και άλλες ολισθηρές επιφάνειες.
  • Το GRAVEL mode εξασφαλίζει κορυφαία απόδοση του συστήματος 4WD σε δύσκολα εδάφη, κακούς δρόμους ή σε περίπτωση που χρειαστεί να ξεκολλήσει το αυτοκίνητο από λάσπη ή χιόνι.

 

Αν και οι εμπρός τροχοί μεταφέρουν συνήθως περισσότερη ισχύ, η κατανομή ροπής του S-AWC του Eclipse Cross μπορεί σημαντικά και αυτόματα να μεταβάλλεται ανάλογα με τις οδηγικές συνθήκες, ενώ στα προγράμματα SNOW και GRAVEL οι πίσω τροχοί μπορούν να μεταφέρουν περισσότερη ισχύ από τους εμπρός:

 

  Κατανομή Ροπής Εμπρός/Πίσω
AUTO Από 80/20% έως 55/45%
SNOW Από 80/20% έως 45/55%
GRAVEL Από 70/30% έως 40/60%

 

 

Ανάλογα με τις διεθνείς αγορές και τις εκδόσεις του μοντέλου, το Eclipse Cross θα είναι επίσης διαθέσιμο σε προσθιοκίνητη έκδοση 2WD (front-wheel drive).

 

Νέος βενζινοκινητήρας 1.5 Turbo Άμεσου Ψεκασμού

Για το Eclipse Cross, Mitsubishi Motors η Mitsubishi Motors εξέλιξε έναν ολοκαίνουργο, 4κύλινδρο κινητήρα με προτεραιότητα στις οδηγικές επιδόσεις και την αθόρυβη και ομαλή λειτουργία.

Το σημαντικό είναι ότι ο νέος κινητήρας 4B40 διατηρεί μία πολύ επίπεδη καμπύλη ροπής από τις 1.800 rpm – 4.500 rpm (RON95 Europe Spec) – εγγύηση για ομαλή λειτουργία και άμεση απόκριση.

Πραγματικά, αυτός ο κινητήρας των 1.5 L ανταποκρίνεται άμεσα στις εντολές του οδηγού στο γκάζι – μεταξύ άλλων – χάρη στους, ενσωματωμένους στην κυλινδροκεφαλή, αυλούς εξαγωγής, στο μεταβλητό χρονισμό ‘MIVEC’ των βαλβίδων εισαγωγής και εξαγωγής, στο μικρό υπερτροφοδότη με ηλεκτρική βαλβίδα ελέγχου υπερπλήρωσης (wastegate), κλπ., μέχρι τις κοίλες βαλβίδες με πλήρωση νατρίου (sodium) παρόμοιες με αυτές του Lancer Evolution Final Edition.

Ειδικά σχεδιασμένο για συνδυασμός με σύστημα Άμεσου Ψεκασμού, το σύστημα Auto Stop & Go που χρησιμοποιείται στο Eclipse Cross συμβάλλει στην ομαλή λειτουργία, επιτρέποντας ταχύτερη ενεργοποίηση.

Επίσης, για βελτίωση των συνολικών επιδόσεων του αυτοκινήτου, η συμπαγής αλουμινένια μονάδα, έχει σχεδιαστεί με γνώμονα την εξοικονόμηση βάρους, από την πολλαπλή εξαγωγής που είναι ενσωματωμένη στην κυλινδροκεφαλή, μέχρι την πολλαπλή εισαγωγής από ρητίνη (20% ελαφρύτερη από ένα αντίστοιχο αλουμινένιο εξάρτημα και 50+% μέγιστη μείωση της θερμοκρασίας του αέρα.

 

Αναβαθμισμένος κινητήρας 2.2 Diesel

Εξέλιξη του σημερινού 4Ν14 της MMC, ο κινητήρας στη συγκεκριμένη του έκδοση σχεδιάστηκε για το Eclipse Cross και περιλαμβάνει εκτενή μείωση τριβών των κινούμενων μερών καθώς και σημαντικά βελτιωμένη απόκριση του συστήματος ψεκασμού.

Αποτέλεσμα: χαμηλότερα επίπεδα κατανάλωσης και εκπεμπόμενων ρύπων, μειωμένοι μηχανικοί θόρυβοι και αυξημένη ροπή (400 Nm έναντι 360 Nm προηγουμένως – τα δεδομένα υπόκεινται σε τελική έγκριση τύπου).

Επιπλέον, η μείωση βάρους στα έμβολα, στις μπιέλες και στο στροφαλοφόρο, συνεπάγεται πιο απαλή επιτάχυνση και με μεγαλύτερη διάρκεια σε όλο το φάσμα περιστροφής, με την υποστήριξη του νέου, 8τάχυτου αυτόματου κιβωτίου πολλαπλών σταδίων.

Κιβώτιο CVT με Sport Mode 8 σχέσεων

Το νέο κιβώτιο, που διατίθεται με τον βενζινοκινητήρα 1.5, διαθέτει ενσωματωμένο Πρόγραμμα Sport για μηχανικές αλλαγές. Χάρη στην προσομείωση 8 σχέσεων, το Sport mode προσφέρει πυκνή κλιμάκωση σε μεγάλο εύρος και εκμεταλλεύεται εξαιρετικά όλη τη δυναμική του κινητήρα.

Η μονάδα ελέγχου του CVT χρησιμοποιεί ένα νέο σύστημα ‘ανεβάσματος σχέσεων’ Step-up για να περιορίσει την αίσθηση υστέρησης των κοινών κιβωτίων CVT, στα οποία οι στροφές του κινητήρα δείχνουν να είναι πάνω από τις μεταβαλλόμενες σχέσεις. Η λογική Step-up χαρίζει βελτιωμένη αίσθηση επιτάχυνσης χάρη σε μία ανεπαίσθητη, στιγμιαία διακοπή της επιτάχυνσης, η οποία δίνει την εντύπωση ότι το CVT αλλάζει σχέσες όπως ένα παροδοσιακό αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων.

 

8 τάχυτο αυτόματο κιβώτιο

Σύμφωνα πάντα με τις απαιτήσεις των καιρών, ο κινητήρας 2.2 Diesel συνδυάζεται με ένα νέο 8-τάχυτο κιβώτιο με πιο ευρεία κλιμάκωση πυκνά κατανεμημένων σχέσεων, το οποίο χαρίζει καλύτερες επιδόσεις, μεγαλύτερη οικονομία και πιο αθόρυβη λειτουργία.

 

Επιπλέον, η χρήση μιας ηλεκτρομαγνητικής αντλίας λαδιού, διασφαλίζει την απαραίτητη πίεση λαδιού για το συμπλέκτη ακόμα και όταν ο κινητήρας δεν λειτουργεί. Αυτό προσφέρει μία ανεπαίσθητη επανεκκίνηση του κινητήρα, υποστηρίζοντας τη λειτουργία Auto Stop & Go, που συνεισφέρει στον περιορισμό της κατανάλωσης καυσίμου.

Για καλύτερη οδική συμπεριφορά, αυτό το υγρόψυκτο A/T διαθέτει επίσης έλεγχο Ανάβασης και Κατάβασης, έλεγχο Διακοπής Γκαζιού και Έλεγχο Γρήγορου Kick-down.

Ανάλογα με τις αγορές και τις εκδόσεις του μοντέλου, το Eclipse Cross 1.5 θα είναι διαθέσιμο και με μηχανικό, 6-τάχυτο κιβώτιο.

 

   

1.5 2WD

 

1.5 4WD

 

2.2 DiD 2WD

 

2.2 DiD 4WD

6 M/T x
8 CVT x x n/a
8 A/T x

 

 

 

Περιληπτικά:

 

Ισχύς Ροπή 0-100 km/h 60 – 80 km/h Κατανάλωση Καυσίμου Εκπομπές CO2

 

 

1.5

2WD M/T

 

163 ps @ 5,500 rpm

 

250 Nm @

1.800  – 4.500 rpm

 

10”3

 

4”5

 

6.6 l / 100 km

 

151 g

 

1.5

4WD CVT

 

163 ps @ 5,500 rpm

 

250 Nm @

1.800  – 4.500 rpm

 

9”8

 

4”0

 

7.0 l / 100 km

 

159 g

 

2.2 DiD 4WD A/T

 

n/a*

 

n/a*

 

n/a*

 

n/a*

 

n/a*

 

n/a*