Την εμπορική του πορεία στην ελληνική αγορά ξεκινά το EV6, το πρώτο μοντέλο της Kia που εξελίχθηκε εξαρχής ως ηλεκτρικό, αποτελώντας το ατού της μάρκας για την υλοποίηση της στρατηγικής “Plan S” σχετικά με το λανσάρισμα 11 μηδενικών ρύπων μοντέλων με ορίζοντα το 2026.
Το EV6 συστήνεται στο αυτοκινητικό κοινό της χώρας μας ως ένα μεσαίου μεγέθους crossover με μεγάλα highlights του τη φουτουριστική εμφάνιση, τη μεγάλη αυτονομία, την ταχύτατη φόρτιση, τις επιδόσεις, αλλά και την ψηφιακή διασύνδεση μεταξύ οδηγού και οχήματος. Παράλληλα, ενδιαφέροντα στοιχεία συνιστούν οι πτυσσόμενες χειρολαβές θυρών, οι αεροδυναμικοί καθρέπτες, και το πίσω spoiler.
Παρά τις συμπαγείς εξωτερικές διαστάσεις του (Μ/Π/Υ: 4.680/1.880/1.550 χλστ.) EV6, το μεταξόνιο των 2.900 χιλιοστών παρέχει άφθονους χώρους για τους επιβάτες, την ίδια ώρα που ο χώρος των αποσκευών (520 λτ.) ευνοεί τις οικογενειακές εξορμήσεις. Επίσης, το αυτοκίνητο διαθέτει μπροστινό πορτμπαγκάζ 52 λίτρων για τα 2WD μοντέλα και 20 λίτρων για τα AWD μοντέλα.
Hitech εσωτερικό
Στην καμπίνα το βλέμμα μαγνητίζουν οι δύο high-tech καμπύλες οθόνες 12,3″ για το σύστημα πολυμέσων και τον πίνακα οργάνων, με τους επιβάτες να κάθονται σε άνετα καθίσματα, με υφάσματα που δημιουργήθηκαν από ανακυκλωμένα πλαστικά – ισοδύναμα με 111 πλαστικά μπουκάλια νερού.
Το EV6 διαθέτει επίσης σύστημα Head-up-display επαυξημένης πραγματικότητας (AR), το οποίο προβάλλει πληροφορίες οδήγησης στη βάση του παρμπρίζ και εντός του οπτικού πεδίου του οδηγού.
Ακόμα, και μεταξύ άλλων υπάρχει η δυνατότητα over-the-air αναβαθμίσεων, λειτουργία φόρτισης του οχήματος εξ αποστάσεως μέσω του κινητού τηλεφώνου και ηχοσύστημα 14 ηχείων της Meridian, που υπόσχεται μια καθηλωτική εμπειρία ήχου. Τα φυσικά μπουτόν στην κεντρική κονσόλα… λάμπουν δια της απουσίας τους, καθώς τη θέση τους έχουν πάρει LCD εναλλασσόμενα πλήκτρα αφής.
Οι εκδόσεις
Το EV6 προσφέρεται σε μια ευρεία γκάμα πισωκίνητων και τετρακίνητων εκδόσεων, συμπεριλαμβανομένων των long-range μπαταριών χωρητικότητας 77,4 kWh και standard-range μπαταριών των 58,0 kWh, ενώ το EV6 GT (δεν είναι προσώρας διαθέσιμο στην ελληνική αγορά) θα διαθέτει τη μεγαλύτερη εκ των δύο μπαταριών.
Η εμπορική διάθεση του μοντέλου στην Ελλάδα ξεκινά με δύο πισωκίνητες εκδόσεις και μία τετρακίνητη. Ειδικότερα, η μικρή μπαταρία (58 kWh) εξασφαλίζει 394 χλμ. αυτονομίας και συνδυάζεται αποκλειστικά με κίνηση στους πίσω τροχούς (2WD) και έναν ηλεκτροκινητήρα απόδοσης 170 PS/350 Nm. Οι λάτρεις της πίσω κίνησης μπορούν να εφοδιάσουν το EV6 και με τη μεγαλύτερη μπαταρία (77 kWh), με τον ηλεκτροκινητήρα να παράγει 229 PS/350 Nm και την αυτονομία να εκτοξεύεται στα 504 χλμ.
Η μοναδική τετρακίνητη έκδοση (AWD) ενσωματώνει δύο ηλεκτροκινητήρες (έναν εμπρός/έναν πίσω) που συνδυαστικά παράγουν 325 PS/605 Nm, και η μέγιστη αυτονομία της μπαταρίας των 77 kWh ανέρχεται σε 484 χλμ.
Ταχύτατη φόρτιση 800V
Το EV6 προσφέρει δυνατότητες φόρτισης 800V και 400V, και ως εκ τούτου μπορεί να φορτίσει από το 10% έως το 80% σε μόλις 18 λεπτά, ενώ δύναται να αποκτήσει έξτρα αυτονομία 100 χιλιομέτρων σε περίπου 4 λεπτά.
Επιπροσθέτως, το δυναμικό crossover επωφελείται της λειτουργίας V2L (Όχημα προς το δίκτυο) και κατά συνέπεια μπορεί να φορτίσει κάνοντας χρήση της ενέργειας που είναι αποθηκευμένη στην μπαταρία του, είτε άλλα ηλεκτρικά οχήματα, είτε άλλες ηλεκτρικές συσκευές. Σημειώνεται ότι υπάρχουν δύο σχετικές θύρες φόρτισης: Μία εξωτερική και μία εσωτερική, κάτω από το πίσω κάθισμα.
Τέλος, το Kia EV6 αριστεύει και στο πεδίο της ενεργητικής ασφάλειας, ενσωματώνοντας προηγμένα συστήματα ασφάλειας και υποβοήθησης του οδηγού.
Το Safe Exit Assist (SEA) εντοπίζει τα διερχόμενα οχήματα κατά το άνοιγμα των θυρών και παρέχει προειδοποίηση στους επιβάτες, όταν το Lane Follow Assist βοηθά στο να παραμένει το αυτοκίνητο στο κέντρο της λωρίδας.
Το Highway Driving Assist 2 (HDA 2) παρέχει χείρα βοηθείας στη διατήρηση μιας καθορισμένης απόστασης από το όχημα που προπορεύεται κατά την κίνηση σε αυτοκινητόδρομο και επίσης βοηθά στο να μείνει το αυτοκίνητο στο κέντρο της λωρίδας, ακόμη και σε μια στροφή.
Τέλος, μέσω του Remote Smart Parking Assist (RSPA) ο οδηγός μπορεί είτε να σταθμεύσει, είτε να απομακρύνει το όχημα από μια θέση στάθμευσης, χωρίς να βρίσκεται εντός της καμπίνας.
Το προηγμένο Kia EV6 πλέον είναι διαθέσιμο στην ελληνική αγορά σε τρεις εκδόσεις εξοπλισμού, Platinum, Titanium και GT-Line, με την τελευταία να συνδυάζεται αποκλειστικά με τις εκδόσεις Long Range (μεγάλη μπαταρία).
Οι τιμές του Kia EV6:
– Standard Range RWD 170 PS Platinum – 47.990 ευρώ
– Standard Range RWD 170 PS Titanium – 49.790 ευρώ
– Long Range RWD 229 PS Platinum – 51.990 ευρώ
– Long Range RWD 229 PS Titanium – 53.790 ευρώ
– Long Range RWD 229 PS GT-Line – 56.990 ευρώ
– Long Range AWD 325 PS Titanium – 56.990 ευρώ
– Long Range AWD 325 PS GT-Line – 60.190 ευρώ
Σημειώνεται ότι οι πρώτοι αγοραστές του Kia EV6 θα επωφεληθούν από έκπτωση 2.000 ευρώ, ενώ μαζί με την επιδότηση του “Κινούμαι Ηλεκτρικά” η οποία θε πρέπει να υπενθυμίσουμε ότι αυτή τη στιγμή είναι ανενεργή, οι τιμές του EV6 έχουν ως εξής:
– Standard Range RWD 170 PS Platinum – 40.427 ευρώ
– Standard Range RWD 170 PS Titanium – 42.009 ευρώ
– Long Range RWD 229 PS Platinum – 43.990 ευρώ
– Long Range RWD 229 PS Titanium – 45.790 ευρώ
– Long Range RWD 229 PS GT-Line – 48.990 ευρώ
– Long Range AWD 325 PS Titanium – 48.990 ευρώ
– Long Range AWD 325 PS GT-Line – 52.190 ευρώ