Στην Ελλάδα βρίσκεται το νέο Peugeot 3008 το οποίο θα είναι και άμεσα διαθέσιμο για παραγγελία από το κοινό με τον τιμοκατάλογο ωστόσο να μην έχει ανακοινωθεί.
Η ελληνική εισαγωγική εταιρεία του ομίλου Συγγελίδη εκτιμά ότι έως τα τέλη του Ιουνίου τα αυτοκίνητα θα κοσμούν εκθέσεις του εξουσιοδοτημένου δικτύου αντιπροσώπων με αρχικά διαθέσιμη την ήπια υβριδική του έκδοση με τους 136 ίππους και την ηλεκτρική με τους 210 ίππους, ενώ θα ακολουθήσουν οι υπόλοιπες εκδόσεις, που θα περιλαμβάνουν και μια Plug-in Hybrid (και τετρακίνητο) με 195 ίππους και αυτονομία 100 χλμ. ηλεκτρικής κίνησης.
Ο όμιλος Συγγελίδη πραγματοποίησε στα νότια προάστια την επίσημη παρουσίαση του νέου γαλλικού μοντέλο και το Carpress.gr ήταν εκεί και σας μεταφέρει τις πρώτες εντυπώσεις από το εντυπωσιακό μοντέλο.
Το σημερινό Peugeot 3008 είναι ένα best-seller που ενθουσίασε τα τελευταία 7 χρόνια, πάνω από 1.320.000 πελάτες σε 130 χώρες. Η Peugeot έχει δεσμευθεί να προσφέρει μία αμιγώς ηλεκτρική γκάμα μέχρι το 2025, και το σύνολο των πωλήσεων στην Ευρωπαϊκή αγορά μέχρι το 2030, να είναι ηλεκτρικά μοντέλα. Ωστόσο με την αποκάλυψη του νέου 3008 η γαλλική μάρκα εισέρχεται σε μία εντελώς νέα εποχή.
Το Peugeot 3008 είναι το πρώτο μοντέλο που χρησιμοποιεί τη νέα πλατφόρμα με την κωδική ονομασία STLA Medium της Stellantis, η οποία ανεβάζει τη μάρκα σε άλλο επίπεδο. Αυτή η καινοτόμος πλατφόρμα έχει σχεδιαστεί για να προσφέρει την καλύτερη απόδοση στην κατηγορία, με τα πιο σημαντικά κριτήρια για τους πελάτες : αυτονομία (έως 680km), χρόνος επαναφόρτισης (30 λεπτά), οδηγική απόλαυση, επιδόσεις, αποδοτικότητα, συνδεδεμένες υπηρεσίες και λειτουργίες (Trip Planner, Έξυπνη φόρτιση, τεχνολογία V2L, και ενημερώσεις Over The Air).
Η γκάμα θα περιλαμβάνει δύο εκδόσεις εξοπλισμού Allure & GT με 3 πακέτα προαιρετικού εξοπλισμού για να είναι απλές οι επιλογές.
Αεροδυναμική σχεδίαση
Το νέο 3008 γίνεται άμεσα αναγνωρίσιμο χάρη στο fastback SUV στυλ του. Με το δυναμικό και αεροδυναμικό σχήμα του (Cx0,28), το νέο 3008 συνδυάζει κομψότητα, αποδοτικότητα και ευρυχωρία.
Οι έντονες γραμμές του αιλουροειδούς αμαξώματος του νέου 3008, τονίζουν επίσης και τις καλά ισορροπημένες διαστάσεις του οχήματος οι οποίες παραμένουν από τις πλέον «συμπαγείς» της κατηγορίας C SUV, ενώ εξακολουθεί να παρέχει άφθονο χώρο επιβατών και αποσκευών.
Στο νέο 3008, η Peugeot παρουσιάζει μία νέα αισθητική για το μπροστινό μέρος. Ενώ η εμβληματική φωτεινή υπογραφή με τις τρεις «νυχιές» παραμένει σταθερά στη θέση της, το σχήμα των φωτιστικών σωμάτων και της μάσκας είναι εντελώς διαφοροποιημένα.
Η γρίλια του νέου 3008 απεικονίζει τα ηλεκτρικά γονίδια αυτού του μοντέλου. Αυτό το μπροστινό μέρος έχει σχεδιαστεί γύρω από το νέο έμβλημα της Peugeot, ενσωματώνοντας τη νέα φωτεινή υπογραφή και τη μάσκα χωρίς οριοθέτηση, χάρη στην προσεγμένη απόχρωση στο χρώμα του αμαξώματος.
Οι εξαιρετικά λεπτοί προβολείς φιλοξενούνται σε μια λεπτή, κομψή λωρίδα που βρίσκεται πάνω από την εμπρός γρίλια και αγκαλιάζουν ολόκληρη το άκρο του εμπρός μέρους. Είναι ένα ξεχωριστό σχεδιαστικό χαρακτηριστικό που δίνει στο νέο 3008 μια ιδιαίτερα διαπεραστική εμφάνιση, επιβεβαιώνοντας το μοντέρνο χαρακτήρα και την προσωπικότητά του.
Οι προβολείς είναι τεχνολογίας LED σε όλες τις εκδόσεις. Το 3008 GT διατίθεται στάνταρ με τη νέα τεχνολογία Pixel LED, η οποία προσαρμόζει αυτόματα τη δέσμη των προβολέων στις συνθήκες κυκλοφορίας, διατηρώντας τον βέλτιστο φωτισμό χωρίς να ενοχλεί τους άλλους χρήστες του δρόμου.
Η Peugeot εκσυγχρονίζει την παραδοσιακή κλίση της γραμμής fastback στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου, με μια «αιωρούμενη» αεροτομή. Αυτό το καινοτόμο χαρακτηριστικό ενισχύει την καμπύλη του αμαξώματος του νέου 3008 βελτιστοποιώντας παράλληλα την αεροδυναμική του. Το εντυπωσιακό πίσω τμήμα του νέου 3008 με το δυναμικό στυλ, υπογραμμίζεται και από την εμβληματική φωτεινή υπογραφή με τους τρείς όνυχες, διατηρώντας παράλληλα αρκετό χώρο στη δεύτερη σειρά των καθισμάτων, και όγκο χώρου αποσκευών (520 λίτρα, ανεξάρτητα τον κινητήρα).
Υψηλή ποιότητα και τεχνολογία
‘Ακρως εντυπωσιακή αλλά και ποιοτική θεωρείται η καμπίνα επιβατών στο νέο Peugeot 3008. Εκτός από την εντυπωσιακή αιωρούμενη πανοραμική οθόνη 21 ιντσών του νέου Peugeot Panoramic i-Cockpit®, η έντονη γοητεία και ο τεχνολογικός χαρακτήρας της καμπίνας ενισχύονται από τον ατμοσφαιρικό φωτισμό LED, ο οποίος μπορεί να εξατομικευθεί σε 8 διαφορετικές αποχρώσεις.
Αυτός ο φωτισμός αντανακλάται στην κομψή επένδυση από γνήσιο αλουμίνιο που εκτείνεται σε όλο το πλάτος του ταμπλό και φτάνει καλύπτοντας το επάνω μέρος των δύο μπροστινών θυρών.
Ο συνδυασμός αλουμινίου, φωτός και υφάσματος, δημιουργεί μια μοναδική, υψηλής ποιότητας αρμονία από premium υλικά.
Η πανοραμική οθόνη μοιάζει να αιωρείται πάνω από το ταμπλό. Το «αιωρούμενο» εφέ τονίζεται από τον ατμοσφαιρικό φωτισμό LED, η πηγή του οποίου βρίσκεται κάτω από την οθόνη.
Για βέλτιστη εργονομία, αυτή η πανοραμική οθόνη των 21 ιντσών είναι ελαφρώς κεκλιμένη προς τον οδηγό, ενώ παραμένει απόλυτα προσβάσιμη από το συνοδηγό. Αυτή η μεγάλη και υψηλής ποιότητας ψηφιακή οθόνη συνδυάζει δύο βασικές λειτουργίες του Peugeot i-Cockpit®:
Στην αριστερή πλευρά της πανοραμικής οθόνης, και πάνω ακριβώς από τη στεφάνη του μικρού τιμονιού, εμφανίζονται όλες οι πληροφορίες οδήγησης του πίνακα οργάνων (ταχύτητα, ισχύς, συστήματα υποβοήθησης οδήγησης, ροή ενέργειας).
Στην δεξιά πλευρά της πανοραμικής οθόνης, στο κέντρο του ταμπλό, το τμήμα της οθόνης αφής είναι προσβάσιμο τόσο από τον οδηγό όσο και από το συνοδηγό. Μπορεί να χρησιμοποιηθεί για το χειρισμό των συστημάτων θέρμανσης και κλιματισμού, πλοήγησης, πολυμέσων, συνδεσιμότητας κ.λπ.
Το μικρό τιμόνι – ανέκαθεν θεμελιώδες χαρακτηριστικό γνώρισμα του Peugeot i-Cockpit® – έχει τροποποιηθεί σημαντικά ώστε να προσφέρει ακόμα μεγαλύτερες οδηγικές συγκινήσεις και άνεση. Φυσικά, έχει διατηρήσει τη συμπαγή του σχεδίαση και τη μοντέρνα του εμφάνιση: το επανασχεδιασμένο κεντρικό τμήμα είναι μικρότερο και «απομονωμένο» από τις ακτίνες του τιμονιού για να δώσει ένα αιωρούμενο αποτέλεσμα παρόμοιο με την πανοραμική οθόνη στο ταμπλό.
Η καμπίνα επιβατών του νέου 3008 προσφέρει 17 διαφορετικούς αποθηκευτικούς χώρους, με συνολικό όγκο περίπου 34 λίτρα ενώ ο χώρος αποσκευών έχει ωφέλιμο όγκο 520 λίτρων.
Κινητήρες
Το νέο Peugeot 3008 ξεκινάει την εμπορική του πορεία με πρωτοστάτη την αμιγώς ηλεκτρική έκδοση E-3008 η οποία θα πλαισιωθεί και από μια ήπια υβριδική με 1.200άρη βενζινοκινητήρα 136 ίππων. Στη νέα γενιά του παρουσιάζεται ριζικά αλλαγμένο, τόσο στον αισθητικό τομέα, όσο και σε επίπεδο τεχνολογίας, αποτελώντας κάτι περισσότερο από την απλή εξέλιξη του ήδη καταξιωμένου 3008.
Όσον αφορά τις εκδόσεις του είναι διαθέσιμο σε τρεις τον αριθμό, με την εισαγωγική να έχει την κίνηση στους εμπρός τροχούς και να εφοδιάζεται με την μικρότερη μπαταρία των 73 kWh, αποδίδοντας 157 kW (213 ίππους) και 343 Nm ροπής.
Στην έκδοση Long Range με τη μεγάλη αυτονομία και τον ένα ηλεκτροκινητήρα αποδίδει 170 kW (231 ίππους) και 343 Nm ροπής, έχοντας μπαταρία 98 kWh που του εξασφαλίζει αυτονομία 700 χιλιομέτρων.
Στην κορυφαία, όσον αφορά την απόδοση Dual Motor, με τους δύο κινητήρες αποδίδει 240 kW (326 ίππους) με την αυτονομία σε αυτή την περίπτωση να ορίζεται, σύμφωνα με την κατασκευάστρια εταιρεία στα 525 χιλιόμετρα.
Τέσσερα προγράμματα οδήγησης
Ο οδηγός μπορεί να επιλέξει ανάμεσα σε τέσσερα προγράμματα οδήγησης μέσω ενός χειριστηρίου που βρίσκεται στην κεντρική κονσόλα. Με αυτό τον τρόπο δίνεται η δυνατότητα στο E-3008 να προσαρμόζει τη συμπεριφορά του στις επιθυμίες του οδηγού ή/και στις συνθήκες κυκλοφορίας:
-Normal mode. Εργοστασιακή επιλογή. Η ισχύς και η ροπή εμφανίζονται ελαφρώς μειωμένες κατά το πάτημα του γκαζιού από 0 έως 70% της διαδρομής του. Πάνω από το 70% ο κινητήρας αποδίδει την πλήρη ισχύ και ροπή του.
-Eco mode. Παρέχει πιο ομαλή οδήγηση και μειωμένη κατανάλωση ενέργειας χρησιμοποιώντας μια συγκεκριμένη ρύθμιση για το πεντάλ του γκαζιού, περιορίζοντας την ισχύ και τη ροπή και μειώνοντας την απόδοση των συστημάτων θέρμανσης και κλιματισμού.
-Sport mode. Δίνει προτεραιότητα στην δυναμική οδήγηση χρησιμοποιώντας συγκεκριμένες ρυθμίσεις για την υποβοήθηση του συστήματος διεύθυνσης και την απόκριση του γκαζιού
-4WD mode (όπου διατίθεται). Λειτουργεί σε ταχύτητες έως και 135 χλμ./ώρα, αυτή η λειτουργία κατανέμει την ισχύ και στους 4 τροχούς όταν το οδόστρωμα γίνεται ολισθηρό (χιόνι, λάσπη κ.λπ.).