Κατέρρευσαν τα κέρδη της BMW το τρίτο τρίμηνο – Έρχονται περικοπές

  • Του Γιώργου Κ. Ανδρή

Πτώση-ρεκόρ 27% σημείωσε το λειτουργικό κέρδος της BMW το τρίτο τρίμηνο το οποίο ανήλθε σε 1,75 δισ. ευρώ λόγω της υποχώρησης των συναλλαγματικών ισοτιμιών, του εμπορικού πολέμου που έχει ξεσπάσει αλλά και των υψηλότερων δαπανών σε έρευνα και ανάπτυξη.

Οι επενδύσεις για την ανάπτυξη ηλεκτρικών αυτοκινήτων, καθώς και οι δαπάνες για την αύξηση της παραγωγής νέων μοντέλων πολυτελείας X5, X7 και 8, περιόρισαν τα κέρδη ενώ ο εμπορικός πόλεμος που έχει ξεσπάσει μεταξύ Κίνας και ΗΠΑ αλλά και ο πόλεμος τιμών μεταξύ των αυτοκινητοβιομηχανιών στην Ευρώπη είχαν ήδη διαβρώσει τα περιθώρια κέρδους.

Σύμφωνα με την BMW οι κεφαλαιουχικές δαπάνες θα αυξηθούν και πάλι το τέταρτο τρίμηνο, λόγω της έναρξης της νέας σειράς 3.

Πάντως παρά την μικρή αύξηση στις πωλήσεις οχημάτων, η λειτουργική απόδοση από τις πωλήσεις αυτοκινήτων περιορίστηκε στο 4,4% από 8,6% το προηγούμενο έτος, αρκετά κάτω από το στόχο της που κυμαίνονταν από 8% έως 10%.

Ο Chief Financial Officer Νίκολας Πήτερ σχετικά με τα αποτελέσματα τόνισε ότι: «Μαζί με τον υπόλοιπο κλάδο, αντιμετωπίζουμε όλο και περισσότερους αρνητικούς εξωτερικούς παράγοντες, οι αρνητικές επιπτώσεις των οποίων δεν μπορούν να αντισταθμιστούν πλήρως».

Περισσότερες αποταμιεύσεις

Η BMW θα επιδιώξει να δημιουργήσει περισσότερες αποταμιεύσεις για να μειώσει το κόστος αλλά και για να αντισταθμίσει τις υψηλότερες δαπάνες για την κυκλοφορία νέων ηλεκτρικών και συμβατικών αυτοκινήτων φέτος.

«Από την άποψη του κόστους, ξεκινήσαμε την εφαρμογή αντιμέτρων νωρίς. Εκτός από την ταχύτερη επιλογή των προτεραιοτήτων, αποφασίσαμε επίσης ορισμένους βραχυπρόθεσμους και μακροπρόθεσμους στόχους τους τελευταίους μήνες. Ωστόσο θα απαιτηθούν πρόσθετα μέτρα για να υποστηριχθούν οι στόχοι κερδοφορίας μας», δήλωσε ο κ. Πήτερ.

Τον περασμένο μήνα, η BMW προειδοποίησε ότι το κέρδος προ φόρων θα μειωθούν φέτος, ενώ η γερμανική εταιρεία μείωσε περαιτέρω τα περιθώρια κέρδους της σ τα αυτοκίνητα, εξαιτίας του έντονου ανταγωνισμού.

Ανακλήσεις

Πέραν του πολέμου τιμών [που έχει ξεσπάσει μεταξύ των αυτοκινητοβιομηχανιών η BMW βρέθηκε αντιμέτωπη και με την ανάκληση περίπου 1,6 εκατ. οχημάτων diesel λόγω πιθανής πυρκαγιάς αλλά και άλλων αξιώσεων από εγγυήσεις.

Το κόστος της ανάκλησης ανέρχεται σε περίπου 679 εκατ. ευρώ με αποτέλεσμα η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία να μην μπορεί να αξιοποιήσει το πλεονέκτημα που είχε έναντι των ανταγωνιστών της εξαιτίας του WLTP. Δηλαδή παρά το γεγονός πως τα μοντέλα της BMW πληρούσαν το νέο πρότυπο WLTP δεν κατάφερε να αυξήσει ραγδαία τις πωλήσεις της εξαιτίας της απουσίας άλλων ανταγωνιστικών εταιρειών.

Κορυφαίοι αναλυτές επισημαίνουν πως η BMW θα έπρεπε να είχε μια μεγάλη ισχύ λόγω WLTP αλλά κάτι τέτοιο δεν έχει συμβεί και χάθηκε μια μεγάλη ευκαιρία για την γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία…