Kawasaki J300 ABS: Πολλά υποσχόμενο…

  • Του Δημήτρη Γεωργόπουλου

Τρίτη 10:00 το πρωί, έξω από τα γραφεία της ΤΕΟΜΟΤΟ Α.Ε., στη Λεωφόρο Κηφισού 29 στο Αιγάλεω, για να παραλάβω για test ride το Kawasaki J300 με ABS. Μιλάμε για μια μοτοσυκλέτα ορόσημο για την εταιρία στην κατηγορία mega scooter.

Το J300 είναι το πρώτο επίσημο scooter της Kawasaki για την ευρωπαϊκή αγορά. Πρόκειται για ένα scooter που δεν μοιάζει με κανένα άλλο στην κατηγορία του.

Το Kawasaki, διαθέτει sport γονίδια και στο κοστούμι του κυριαρχούν οι γωνίες, ενώ απουσιάζουν οι μεγάλες επιφάνειες που μας έχουν συνηθίσει τα mega scooter. Φυσικά, δεν λείπουν και οι πρακτικές λεπτομέρειες, όπως η μεγάλη σέλα, οι πρακτικές χειρολαβές συνεπιβάτη κ.τ.λ.

Ξεκινώντας το τεστ και  σταματώντας στο πρώτο φανάρι, παρατηρείς ότι είναι μία μοτοσυκλέτα που τραβάει τα βλέμματα. Το J 300 διαθέτει μια μεγάλου μεγέθους σέλα δύο επιπέδων, η οποία θα αφήσει ικανοποιημένο οδηγό και συνεπιβάτη. Ακόμη και οι χαμηλότερου αναστήματος αναβάτες δεν θα αντιμετωπίσουν πρόβλημα, καθώς τα πατάκια της ποδιάς έχουν μειωμένο πλάτος, προκειμένου να πατούν με ασφάλεια στην άσφαλτο.

Το 300 της Kawasaki διαθέτει αρκετό χώρο κάτω από τη σέλα και μπορεί να φιλοξενήσει ένα full face κράνος, αδιάβροχα και πολλά άλλα χρήσιμα πράγματα. Επίσης να πούμε ότι η σέλα δεν ανοίγει παραπάνω από 45 περίπου μοίρες και στηρίζεται με αμορτισέρ και στο εσωτερικό της έχει φωτισμό LED. Στους αποθηκευτικούς χώρους, διαθέτει και ένα βαθύ ντουλαπάκι στην ποδιά, με παροχή ρεύματος, και τον κλασσικό πρακτικό γάντζο για σακούλες super market.

Ο κινητήρας του είναι μονοκύλινδρος  299κ.εκ. αποδίδει 28 ίππους στις 7.000 σ.α.λ. και 2,9 kgm στις 6.250 σ.α.λ., με τελική ταχύτητα τα 155 χλμ./ώρα. Η απόδοσή του είναι σταθερή και χωρίς ξεσπάσματα, γεγονός που οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στο σύστημα ηλεκτρονικού ψεκασμού της Keihin. Η κατανάλωση καυσίμου στα 4,7 λίτρα/100 χλμ., αρκετά δελεαστική ένδειξη για την κατηγορία του αναλογικά με τις επιδόσεις του.

Για την πέδησή του, το scooter της Kawasaki διαθέτει στο μπροστινό μέρος ένα κυματιστό δίσκο τύπου μαργαρίτα των 260 χλστ., με διπίστονη δαγκάνα ενώ ίδιου τύπου δαγκάνα συναντάς και στο πίσω φρένο, εδώ με δίσκο 240 χλστ. Το J300 θα φρενάρει δυνατά και άμεσα και ο αναβάτης θα νιώσει ασφαλής σε μικρές ή μεγάλες ταχύτητες, χωρίς να χρειαστεί να μπει σε λειτουργία το ABS.

Οδηγώντας το J300 στους δρόμους της πόλης, αντιλαμβάνεσαι αμέσως ότι οι αναρτήσεις του είναι σχετικά σκληρές και ευνοούν τα  περιθώρια κλίσης, αλλά και τη σταθερότητά του. Οι αναρτήσεις  συμπεριφέρονται υποδειγματικά, επιτρέποντας στον αναβάτη να δοκιμάσει τα όριά του με ασφάλεια.

Συμπέρασμα: το J300 ήρθε και υπόσχεται ένα λαμπρό μέλλον για την Kawasaki στην κατηγορία του, με την άνεσή του, την πρακτικότητα και τους χώρους του. Πρόκειται για ένα scooter που προσφέρει όλα τα βασικά, συν μια sport φιλοσοφία που το κάνει να ξεχωρίζει. Κέρδισε λοιπόν με την αξία του τον τίτλο «πολλά υποσχόμενο».

 

Τεχνικά Χαρακτηριστικά: 

 

Κινητήρας  4T, 1Κ, Y/Ψ,4Β

Κυβισμός (κ.εκ.) 299

Διάμετρος x Διαδρομή (χλστ).       72.7×72

Συμπίεση (:1)      10.8

Ισχύς (ίπποι/σ.αλ.)       28/7.000

Ροπή (kgm/σ.α.λ.)        2,9/6.250

Τροφοδοσία        Ηλ. Ψεκασμός

Χωρητ. Ρεζερβουάρ / ρεζέρβας (λίτρα)  13

Κατανάλωση (λίτρα/100χλμ.)        4,7

Βάρος (kg, πλήρες)     191

Τελική Ταχύτητα (χλμ./ώρα) 155

 

Πλαίσιο-Αναρτήσεις-Φρένα       

 

Τύπος        Ατσάλινο, σωληνωτό, τύπου διαμάντι

Αναρτήσεις Ε      Τηλεσκοπικό πιρούνι 37mm

Διαδρομή (χιλ.)   110

Αναρτήσεις Π     Δύο Αμορτισέρ, προφόρτιση

Διαδρομή   100

Φρένα Ε (χλστ.)  Δ /260 /ABS

Φρένα Π (χλστ.) Δ /240 /ABS

 

Τροχοί-Ελαστικά      

Ελαστικό Ε         Maxxis 120/80-14″

Ελαστικό Π         Maxxis 150/70-13″

           

Διαστάσεις       

Μήκος (χλστ.)     2.235

Πλάτος (χλστ.)    775

Μεταξόνιο (χλστ.)        1.555

Ύψος σέλας (χλστ.)     775