Κέρδη-ρεκόρ κατέγραψε το 2022 η αυτοκινητοβιομηχανία Stellantis επωφελούμενη των επιτυχημένων κινήσεων που πραγματοποίησε αλλά και από την εξοικονόμηση κόστους. Τα καθαρά κέρδη ανήλθαν στα 16,8 δισ. ευρώ, οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 18% στα 179,6 δισεκατομμύρια ευρώ -αν και η Stellantis πούλησε περίπου 2% λιγότερα οχήματα- με τις μάρκες της να πραγματοποιούν 5,7 εκατομμύρια παραδόσεις.
Οι υψηλότερες τιμές και οι συναλλαγματικές επιδράσεις ως αποτέλεσμα του ασθενούς ευρώ έδωσαν τη μεγαλύτερη ώθηση. Ο όμιλος Stellantis θέλει πλέον να πληρώσει μέρισμα 1,34 ευρώ ανά μετοχή και να επαναγοράσει μετοχές για επιπλέον 1,5 δισ. ευρώ.
Άλλωστε ο όμιλος ήταν απροσδόκητα κερδοφόρος πέρυσι και τα κέρδη προ τόκων και φόρων αυξήθηκαν κατά 29% στα 23,3 δισ. ευρώ. Το 13% των πωλήσεων παρέμεινε ως λειτουργικό κέρδος, 1,2 ποσοστιαίες μονάδες περισσότερες σε σχέση με το 2021. Ο CEO Carlos Tavares να υπενθυμίσουμε ότι είχε υποσχεθεί τουλάχιστον 12% λειτουργικό κέρδος. Το 2023, το λειτουργικό περιθώριο κέρδους θα πρέπει να είναι τουλάχιστον διψήφιο ξανά.
Επιτυχημένη στις ΗΠΑ
Ο όμιλος Stellantis υπολόγισε την εξοικονόμηση κόστους σε 7,1 δισ. ευρώ από τη συγχώνευση του ομίλου PSA με τη FCA, η οποία ολοκληρώθηκε στα μέσα Ιανουαρίου 2021. Η εξοικονόμηση επομένως ήταν υψηλότερη από ό,τι είχε αρχικά προγραμματιστεί.
Ο όμιλος με ρίζες στη Γαλλία και την Ιταλία, αλλά και στις ΗΠΑ, εξακολουθεί να κάνει τη μεγαλύτερη και καλύτερη επιχείρηση στη Βόρεια Αμερική. Εκεί, το λειτουργικό περιθώριο αυξήθηκε και πάλι ελαφρώς κατά 0,1 ποσοστιαίες μονάδες στο 16,4%. Στην Ευρώπη ήταν 9,9% από 9,1% το προηγούμενο έτος. Η Opel και η βρετανική αδελφή της μάρκα Vauxhall μπόρεσαν επίσης να επωφεληθούν κάπως από την αύξηση των τιμών στην ΕΕ.