Του Γιώργου Κ. Ανδρή
andris@carpress.gr
Το Kia Sportage αποτέλεσε ένα μοντέλο «μαγνήτη» για τους Έλληνες καταναλωτές και «έχτισε» τις βάσεις για την κορεάτικη εταιρεία στην χώρα μας.
Σήμερα η τέταρτη γενιά του μοντέλου παρουσιάζεται αναβαθμισμένη σε πολλούς τομείς ωστόσο θα λέγαμε πως η έλλειψη βασικών χρηστικών τεχνολογικών βοηθημάτων κάνουν αισθητή την απουσία τους από το αυτοκίνητο καθώς η κορεάτικη εταιρείας μας είχε συνηθίσει στο παρελθόν τα μοντέλα της να διαθέτουν τα πάντα.
Ειδικότερα στο νέο Sportage διακρίναμε πως έχει δοθεί πολύ μεγάλη έμφαση στους διαθέσιμους χώρους και στην άνεση αλλά η έλλειψη έστω και αισθητήρων παρκαρίσματος νομίζουμε πως αποτελεί ατόπημα για ένα αυτοκίνητο που διαθέτει σχεδόν τα πάντα.
Ωστόσο το κόστος που ανέρχεται σε 19.590 ευρώ για την απόκτηση του Kia Sportage στην δικίνητη έκδοση αμβλύνονται από την 7ετή εργοστασιακή εγγύηση. Επίσης το κόστος των ετήσιων Τελών κυκλοφορίας ανέρχονται σε 288,6 ευρώ και δεν θεωρούνται από τα πιο χαμηλά της κατηγορίας.
Σύγχρονη σχεδίαση
Σχεδιαστικά το Kia Sportage θα λέγαμε ότι διαθέτει σύγχρονη εμφάνιση ενώ χαρακτηριστική είναι η «μύτη τίγρης» στη μάσκα στο εμπρόσθιο μέρος.
Επίσης κυρίαρχο ρόλο έχουν τα φωτιστικά σώματα που δένουν αρμονικά με τον προφυλακτήρα και την μάσκα.
Από το πλάι φαίνεται ο χαρακτήρας SUV που θέλουν να προσδώσουν οι σχεδιαστές του αυτοκινήτου ενώ στο πίσω μέρος έχει δοθεί ένας περισσότερο πολυτελής τόνος με κυρίαρχα τα φωτιστικά σώματα.
Στην καμπίνα επιβατών μπορεί κανείς να βρει τον απόλυτο ορισμό της άνεσης και της ευρυχωρίας ωστόσο λείπουν οι μεγάλες οθόνες που είχαμε συνηθίσει στα μοντέλα της κορεάτικης εταιρείας αλλά και άλλα τεχνολογικά καλούδια.
Ο οδηγός ωστόσο έχει μπροστά του δύο ευανάγνωστα και λειτουργικά όργανα που ανάμεσά τους υπάρχει μια ψηφιακή οθόνη στην οποία παρουσιάζονται διάφορες ενδείξεις.
Στο κέντρο του ταμπλό του αυτοκινήτου της δοκιμής μας δεν υπήρχε η μεγάλη οθόνη αλλά μια μικρή που αφορούσε στο ηχοσύστημα του οχήματος που είχε και σύνδεση Bluetooth για κινητό τηλέφωνο.
Ακριβώς από κάτω βρίσκονταν τα χειριστήρια του καλοριφέρ και A/C που επίσης δεν είχαν ψηφιακές ενδείξεις.
Όσον αφορά στην ποιότητα κατασκευής κυμαίνονταν στα επίπεδα της κορεάτικη εταιρείας και είχαν πολύ καλή προσαρμογή αλλά η εκτεταμένη χρήση πλαστικών ήταν εμφανής.
Ωστόσο το εσωτερικό του Sportage μπορεί να μεταφέρει με άνεση 5 επιβάτες και ο χώρος αποσκευών έχει διαθέσιμο χώρο από τα 491 λίτρα και με αναδιπλωμένα τα πίσω καθίσματα φτάνει μέχρι τα 1.492 λίτρα.
132 ίπποι
Ο 1,6 βενζινοκινητήρας της Kia αποδίδει 132 ίππους στις 6.300 σ.α.λ. και μέγιστη ροπή 16 χλγρ. στις 4.850 σ.α.λ.
Ο κινητήρας κινεί άνετα το αμάξωμα του Sportage χωρίς εξάρσεις και βέβαια χωρίς να βάζει φωτιά στο δρόμο. Άλλωστε δεν είναι και ο χαρακτήρας του αυτοκινήτου τέτοιος…
Η λειτουργία του είναι πολιτισμένη μέχρι τις μεσαίες στροφές ενώ στις υψηλές αυξάνεται και ο ήχος που παράγει.
Η κίνησης μεταφέρεται μέσω ενός 6τάχυτου κιβωτίου στον εμπρόσθιο άξονα και διακρίνεται για την κλιμάκωσή του αλλά όχι τόσο για την αίσθησή του.
Όσον αφορά στην κατανάλωση αν ο οδηγός δεν είναι προσεκτικός τότε το Sportage θα χρειαστεί με άνεση περίπου 9 λίτρα για κάθε 100 χλμ. αλλά αν προσέξει η κατανάλωση μειώνεται στα 7,5 λίτρα για κάθε 100 χλμ. μέσα στην πόλη. Στο εθνικό οδικό δίκτυο η μέση κατανάλωση μειώνεται με άνεση και κάτω από τα 6,5 λίτρα για κάθε 100 χλμ.
Εν αρχή ην η άνεση
Το Kia Sportage στο δρόμο δείχνει ξεκάθαρα πως είναι προσανατολισμένο για να προσφέρει άνετες και ασφαλείς διαδρομές.
Ειδικότερα στον αυτοκινητόδρομο το Sportage σε κερδίζει με την ευθυβολία, τη σταθερότητά του ακόμη και όταν πνέουν ισχυροί πλευρικοί άνεμοι ενώ ιδιαίτερης μνείας χρίζει και η ηχομόνωση.
Στο επαρχιακό οδικό δίκτυο με συνεχείς στροφές το Kia αποδείχθηκε ότι διαθέτει υψηλά περιθώρια πρόσφυσης αλλά ο οδηγός θα χρειαστεί να καταφύγει αρκετά συχνά στον λεβιέ των ταχυτήτων.
Μέσα στην πόλη το κορεάτικο μοντέλο καταφέρνει να κρύψει τις διαστάσεις του και η ανάρτηση φιλτράρει όλες τις ανωμαλίες του οδοστρώματος. Ωστόσο η έλλειψη έστω και απλών αισθητήρων παρκαρίσματος κάνουν αισθητή την απουσία τους.
Εκτός δρόμου τα 172 χλστ. από το έδαφος είναι αρκετά για να περάσει πάνω από μικρά εμπόδια το Sportage αλλά η απουσία τετρακίνησης και τα ασφάλτινα ελαστικά δεν επιτρέπουν για κίνηση σε λασπώδεις ή αμμώδεις περιοχές…
ΥΠΕΡ
Σχεδίαση
7ετής Εγγύηση
Άνεση
ΚΑΤΑ
Έλλειψη αισθητήρων παρκαρίσματος