Η Κίνα αύξησε τον στόχο πωλήσεων του 2025 για τα ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα, καθώς η κυβέρνηση προσπαθεί να τονώσει τις αυτοκινητοβιομηχανίες που δείχνουν σημάδια επιβράδυνσης.
Η κυβέρνηση θέλει περίπου το 25% των νέων αυτοκινήτων που πωλούνται μέχρι το 2025 να είναι ηλεκτρικά σύμφωνα με το σχέδιο που δημοσίευσε το Υπουργείο Βιομηχανίας και Πληροφορικής.
Ο τελευταίος οδικός χάρτης που ανακοίνωσε το 2017 για το κλάδο, αναφέρει ότι μέχρι το 2025 το 20% των πωλήσεων θα αφορούν σε ηλεκτρικά, plug-in υβριδικά και οχήματα κυψελών καυσίμου.
Αν και η ζήτηση για ηλεκτροκίνητα οχήματα αυξήθηκε ραγδαία τα τελευταία χρόνια στην Κίνα, εξακολουθούν να αντιπροσωπεύουν μόνο περίπου το 5% των πωλήσεων αυτοκινήτων στη χώρα. Ωστόσο οι πωλήσεις των ηλεκτρικών οχημάτων στην Κίνα έχουν μειωθεί το τελευταίο τετράμηνο καθώς η κυβέρνηση μείωσε τις επιδοτήσεις.
Από την άλλη μεριά ο βασικός στόχος της κινεζικής κυβέρνησης για την ανάπτυξη των ηλεκτρικών αυτοκινήτων παραμένει προτεραιότητα καθώς θέλει να καταπολεμήσει τη ρύπανση αλλά και να μειωθεί η εξάρτηση από το πετρέλαιο.
Η Κίνα προωθεί τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα με πολιτικές όπως απαλλαγές από το φόρο αγοράς, παραχωρήσεις σε λαχειοφόρες αγορές και λιγότερους περιορισμούς χρήσης.
Σε μια προηγούμενη έκδοση ενός παλαιότερου σχεδίου, η κυβέρνηση ζήτησε τα ηλεκτροκίνητα οχήματα να αντιπροσωπεύουν το 60% των πωλήσεων μέχρι το 2035!.
Στο τελευταίο σχέδιο, παραλείφθηκε ο παραπάνω ποσοστιαίος στόχος για το 2035. Αντ’ αυτού, το νέο σχέδιο περιλαμβάνει ότι τα καθαρά ηλεκτρικά, plug-in υβριδικά οχήματα αλλά και αυτοκίνητα κυψελών καυσίμου θα οδηγούν τις πωλήσεις.
«Υπάρχουν πάντα αβεβαιότητες όσον αφορά τις τεχνολογικές καινοτομίες και είναι πιο συνετό να τεθεί ένας στόχος για ένα πιο κοντινό χρονικό πλαίσιο, όπως βλέπουμε εδώ. Η ζήτηση για καθαρά οχήματα μπορεί να ανακάμψει τα επόμενα δύο χρόνια και ο στόχος του 2025 που ορίζεται το κυβερνητικό σχέδιο φαίνεται λογικός », δήλωσε ο Cui Dongshu, γενικός γραμματέας του China Passenger Car Association.