Σε… κινέζικη μονομαχία εξελίσσεται η διεκδίκηση της Daimler καθώς η BAIC επιδιώκει να αυξήσει το ποσοστό που κατέχει στον γερμανικό όμιλο «εκθρονίζοντας» την Geely η οποία αυτή τη στιγμή είναι ο μεγαλύτερος μέτοχος στον όμιλο.
Η Beijing Automobile Group Co Ltd (BAIC), η οποία ήδη κατέχει μερίδιο 5% στην Daimler, άρχισε σύμφωνα με πληροφορίες να αγοράζει τις μετοχές της γερμανικής εταιρείας από την ελεύθερη αγορά.
Η BAIC είναι σήμερα ο τρίτος μεγαλύτερος μέτοχος της Daimler, αλλά αν αποκτήσει το 10% θα την καταστήσει τον μεγαλύτερο μέτοχο, ξεπερνώντας τον κινεζικό ανταγωνιστή που δεν είναι άλλο από την Zhejiang Geely Holding, η οποία κατέχει το 9,69% της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας και επιδιώκει να επεκτείνει τη συνεργασία της με την Daimler στην Κίνα.
Με τη συμμετοχή περίπου 10%, η BAIC προσπαθεί να εξασφαλίσει μια έδρα στο εποπτικό συμβούλιο της Daimler.
Η HSBC, η οποία ενημέρωσε την BAIC για την εξαγορά 5% των μετοχών της στην Daimler νωρίτερα, βοηθά σύμφωνα με πληροφορίες την ομάδα που εδρεύει στο Πεκίνο στη νέα επένδυση.
Η Daimler δήλωσε στις ρυθμιστικές αρχές τον περασμένο μήνα ότι η HSBC κατέχει το 5,23% στα δικαιώματα ψήφου της Daimler απευθείας.
Όταν ρωτήθηκε από το Reuters, η Daimler δήλωσε ότι δεν είχε ενημερωθεί για το γεγονός ότι η BAIC αύξησε το μερίδιό της.
Ο επικεφαλής της Daimler Κίνας, κ. Hubertus Troska, δήλωσε ότι «καλωσορίζουμε μακροπρόθεσμους επενδυτές στη Daimler». Ερωτηθείς για την BAIC και την πιθανότητα να γίνει ο μεγαλύτερος μέτοχος, απάντησε ότι: «Μας αρέσει ο ένας τον άλλον. Ας δούμε πώς θα αναπτυχθούν τα πράγματα.»
Πάντως υπάρχουν και οι αναλυτές οι οποίοι εκτιμούν ότι η BAIC, ήθελε να είναι μεγαλύτερος μέτοχος από τη Geely στη Daimler προκειμένου να θεωρηθεί ως ο μεγαλύτερος συνεργάτης της Γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας στην Κίνα.
Να υπενθυμίσουμε ότι ο κινεζικός όμιλος Beijing Automotive Group (BAIC), το καλοκαίρι είχε αποκτήσει μερίδιο 5% στην Daimler. Εν τω μεταξύ, η κίνηση αυτή πρέπει να ιδωθεί όχι μόνο υπό το πρίσμα της ενδυνάμωσης της μακρόχρονης διμερούς συνεργασίας αλλά και υπό το γεγονός πως η επίσης κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία Geely είχε ήδη αποκτήσει μερίδιο στην Daimler.
Από την πλευρά της η Daimler, η οποία ήδη από το 2013 έχει συμμετοχή στην BAIC, έκανε καλοδεχούμενη την επένδυση.