Η κινεζική κυβέρνηση αποφάσισε να επεκτείνει τις επιδοτήσεις και τις φοροαπαλλαγές στα ηλεκτροκίνητα οχήματα, ενώ ταυτόχρονα μειώνει τον ΦΠΑ στις πωλήσεις μεταχειρισμένων οχημάτων για να τονώσει τις πωλήσεις αυτοκινήτων.
Οι επιχορηγήσεις για ηλεκτροκίνητα οχήματα που κατασκευάστηκαν στην εγχώρια αγορά ή θα κατασκευαστούν μέχρι το τέλος του 2020 θα διατηρηθούν για δύο ακόμα χρόνια, ανακοίνωσε το υπουργικό συμβούλιο της Κίνας.
Τα ηλεκτροκίνητα οχήματα θα συνεχίσουν να απαλλάσσονται από το φόρο επί των πωλήσεων κατά 10% μέχρι το τέλος του 2022.
Ο ΦΠΑ που επιβάλλεται στις πωλήσεις των μεταχειρισμένων οχημάτων θα μειωθεί στο 0,5% από 2,0% τώρα, αρχής γενομένης από την 1η Μαΐου μέχρι το τέλος του 2023.
Για να μειωθούν οι εκπομπές ρύπων στην πρωτεύουσα της Κίνας στο Πεκίνο και τη γειτονική πόλη Τιαντζίν και την επαρχία Χεμπέι, η κυβέρνηση εφαρμόζει επίσης ένα πρόγραμμα επιδότησης που αφορά την απόσυρση των παλαιών φορτηγών diesel με πρότυπα εκπομπών που δεν πληρούν την οδηγία ρύπων Euro3.
Ωστόσο περισσότερες λεπτομέρειες για το πρόγραμμα απόσυρσης ακόμη δεν έχουν αποκαλυφθεί.
Μετά την μείωση των επιδοτήσεων για ηλεκτροκίνητα οχήματα τον Ιούνιο του 2019, τα ηλεκτρικά επιβατικά οχήματα επιδοτούνταν με έως και 25.000 γιουάν (3.521 δολάρια), ενώ τα υβριδικά plug-in οχήματα επιδοτούνται με 10.000 γιουάν (2.000 δολάρια).
Λόγω των χαμηλότερων επιδοτήσεων και της εξάπλωσης του κορωνοϊού, οι συνολικές πωλήσεις ηλεκτροκίνητων οχημάτων στην Κίνα υποχώρησαν 60% και ανήλθαν σε 59.534 μονάδες τους πρώτους δύο μήνες του έτους. Από το σύνολο των 59.535 οχημάτων τα 44.557 ήταν ηλεκτρικά και τα υπόλοιπα 14.977 ήταν υβριδικά plug-in, σύμφωνα με την Ένωση Αντιπροσώπων Αυτοκινήτου της Κίνας.
Οι πωλήσεις μεταχειρισμένων οχημάτων, που χτυπήθηκαν ιδιαίτερα από τον κορωνοϊό, σημείωσαν πτώση 47% και ανήλθαν λίγο πάνω από 1 εκατ. μονάδες τον Ιανουάριο και τον Φεβρουάριο, ανακοίνωσε η Ένωση Αντιπροσώπων Αυτοκινήτου της Κίνας.