Πολύ ακριβά θα πληρώνουν τις παραβάσεις του ΚΟΚ οι οδηγοί που πιάνονται επανειλημμένως να παραβιάζουν τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας σύμφωνα με όσα αποκάλυψε η υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Χριστίνα Αλεξοπούλου μιλώντας στο ραδιόφωνο του Real επιβεβαιώνοντας το ρεπορτάζ του Carandmotor.gr.
Επίσης η κ. Αλεξοπούλου αποκάλυψε ότι τα πρόστιμα στις λιγότερες επικίνδυνες παραβάσεις μειώνονται και στις πολύ επικίνδυνες αυξάνονται και ότι τις επόμενες εβδομάδες θα αναρτηθεί σε δημόσια διαβούλευση ο νέος ΚΟΚ και κατόπιν θα προχωρήσει προς τη Βουλή.
«Το βασικό χαρακτηριστικό του νέου Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας είναι ότι απενεχοποιεί το αυτοκίνητο και περιλαμβάνει αυστηρότερες ποινές για τον παραβάτη οδηγό.
Αλλά και το κομμάτι το πως τιμωρούμε τον παραβάτη οδηγό θα αλλάξει καθώς κατηγοριοποιούμε τις παραβάσεις ανάλογα με την επικινδυνότητα και αναλόγως προσαρμόζουμε και τις ποινές.
Τα πρόστιμα στις λιγότερες επικίνδυνες παραβάσεις μειώνονται και στις πολύ επικίνδυνες αυξάνονται. Συμπεριλαμβάνουμε την ιδιαίτερα παραβιάζουσα συμπεριφορά και θα είναι διαφορετική η αντιμετώπιση του παραβάτη οδηγού που περνά με κόκκινο φανάρι, παραβιάζει στοπ, δεν φοράει κράνος ή ζώνη ασφαλείας ή κινείται συνεχώς με πολύ υψηλές ταχύτητες.
Αυτή κατηγοριοποίηση σε συνδυασμό με την υποτροπίαση θα φέρει διαφορετικά αποτελέσματα και πολύ υψηλά πρόστιμα.
Το Point system θα λειτουργεί και ο οδηγός θα βλέπει ανά πάσα στιγμή online τους πόντους ποινής που έχει, πότε χάνει κάποιος το δίπλωμά του για 5 χρόνια, κ.ά.» επισήμανε η υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών.
Σχετικά με τα Ταξί και την κυκλοφορία τους στις λεωφορειολωρίδες η υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών ξεκαθάρισε ότι είναι μια μεγάλη κουβέντα και αφορά τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς.
«Στο νέο ΚΟΚ έχουμε προσθέσει μια νέα παράβαση που Αντικοινωνική οδηγική συμπεριφορά. Μέσα σε αυτή συμπεριλαμβάνεται και η μη διευκόλυνση των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς. Δηλαδή μπαίνουμε στις λεωφορειολωρίδες και νομίζουμε ότι αυτό είναι ΟΚ και μπορούμε να το κάνουμε και δεν βάζουμε το μυαλό μας τι προκαλούμε με αυτό.
Άρα είναι στην βούλησή μας να βρεθούν λύσεις και ήδη αντικαθιστούμε τον στόλο των λεωφορείων και σύντομα θα δούμε στα δρομολόγια ηλεκτρικά λεωφορεία. Θέλουμε οι λεωφορειολωρίδες να είναι ανοικτές ωστόσο τις μελέτες τις κάνουν οι αρμόδιοι του ΟΑΣΑ αλλά στην Επιτροπή συμμετέχουν και συγκοινωνιολόγοι τόσο του Υπουργείου όσο και άλλων φορέων.
Που εντοπίζεται το μεγαλύτερο πρόβλημα. Τα λεωφορεία καθυστερούν να φτάσουν στον προορισμό τους. Ωστόσο το μεγαλύτερο πρόβλημα είναι στην προσβασιμότητα καθώς στην Αθήνα υπάρχουν μη προσβάσιμα λεωφορεία! Όποιο λεωφορείο καινούριο έρχεται αντικαθιστά ένα μη προσβάσιμο λεωφορείο για συμπολίτες μας με κινητικά προβλήματα» ανέφερε χαρακτηριστικά η κ. Αλεξοπούλου.
Για τα όρια ταχύτητας η κ. υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών ξεκαθάρισε ότι είναι μια κουβέντα που πρέπει να μπει στο τραπέζι καθώς έχει μπει η μικροκινητικότητα.
«Αφόρητο το κυκλοφοριακό πρόβλημα. Από την στιγμή που κινούνται τόσα οχήματα μικροκινητικότητας με πολύ χαμηλές ταχύτητες δεν μας επιτρέπουν να διατηρήσουμε το όριο ταχύτητας εκεί που είναι και θα πρέπει να μειωθεί. Άλλωστε έξω από τα σχολεία το όριο ταχύτητας είναι 20 χλμ./ώρα αλλά δεν εφαρμόζεται!
Στις πόλεις τις ευρωπαϊκές που έχουν αλλάξει τα όρια ταχύτητας έχει καταγραφεί μείωση 75% των τροχαίων ατυχημάτων. Βέβαια αυτή τη στιγμή γίνεται προσπάθεια να ανανεωθούν όλα τα μέσα μαζικής μεταφοράς ώστε να βελτιωθούν τόσο οι χρόνοι όσο και το περιβαλλοντικό τους αποτύπωμα» επισήμανε η κ. Αλεξοπούλου.
Σχετικά με το επόμενο πρόγραμμα επιδότησης αγοράς ηλεκτρικών οχημάτων η κ. Αλεξοπούλου αποκάλυψε ότι το «Κινούμαι Ηλεκτρικά 3» θα είναι πολύ καλύτερο και πολύ πιο ευέλικτο και θα αλλάζει όποτε χρειάζεται.
«Επιδοτήσεις με πολύ πιο ευέλικτες διαδικασίες και να μην ταλαιπωρούνται οι πολίτες αλλά ούτε να δεσμεύονται χρήματα από το πρόγραμμα χωρίς να ολοκληρώνεται η διαδικασία αγορά κάποιου ηλεκτρικού οχήματος είναι μερικά από τα νέα χαρακτηριστικά του επόμενου προγράμματος» σαποκάλυψε η υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών.
Για τα ηλεκτρικά Ταξί η κ. Αλεξοπούλου επανέλαβε για ακόμη μία φορά ότι η Ελλάδα διαθέτει την υψηλότερη επιδότηση αγορά ηλεκτρικού επαγγελματικού οχήματος στην ΕΕ αλλά ακόμη οι ιδιοκτήτες Ταξί δεν έχουν αρπάξει την ευκαιρία.
«Τα πράσινα ταξί είναι ελάχιστα ωστόσο το πρόγραμμα επιδότησης προϋπολογισμού 40 εκατ. ευρώ επιδοτεί με 22.500 ευρώ για την απόκτηση ηλεκτρικού ταξί η οποία μπορεί να ανέλθει έως και τις 28.000 ευρώ!» ανέφερε η υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών.