Ο Μάιος του 2019 αποτέλεσε έναν εξαιρετικό μήνα για τις πωλήσεις καινούριων αυτοκινήτων και μάλιστα να καταγράφει τις καλύτερες επιδόσεις της τελευταίας 9ετίας!
Κάτι τέτοιο σε καμία περίπτωση δεν θα μπορούσαμε να πούμε για τον φετινό Μάιο κατά τον οποίο οι πωλήσεις νέων ΙΧ κατέγραψαν νέο αρνητικό ρεκόρ πτώσης με ποσοστό πάνω από 67% με αποτέλεσμα να σημάνει συναγερμός σε ολόκληρο τον κλάδο!
Ωστόσο θα πρέπει να αναφέρουμε πως έξι στα τέσσερα αυτοκίνητα που πουλήθηκαν αποκτήθηκαν από ιδιώτες καταναλωτές και τα υπόλοιπα τέσσερα από εταιρείες ενοικιάσεων και χρονομίσθωσης κάτι το οποίο δεν συνέβαινε τα τελευταία χρόνια…
Ο κορωνοϊός φαίνεται λοιπόν ότι έχει πλήξει για τα καλά την ελληνική αγορά αυτοκινήτου και μόνο με την χάραξη μιας σοβαρής πολιτικής μπορεί να ανακάμψει η αγορά καθώς σε διαφορετική περίπτωση κάποιοι θα μείνουν με το όνειρο της ηλεκτροκίνησης η οποία σε καμία περίπτωση δεν πρόκειται να σώσει ούτε τις εισαγωγικές, ούτε τις εμπορίες αλλά ούτε και τα ταμεία του κράτους τα οποία παραμένουν ερμητικά άδεια!
Παράλληλα η καθυστέρηση της κατάθεσης του νομοσχεδίου που περιλαμβάνει τις αλλαγές στο Τέλος Ταξινόμησης «παγώνει» ακόμη περισσότερο την αγορά ενώ οι φήμες για την επιβολή Περιβαλλοντικού Τέλους στα εισαγόμενα μεταχειρισμένα έχει προκαλέσει αναστάτωση και στους καταναλωτές.
Πάντως πέραν της απότομης πτώσης που σημείωσαν οι πωλήσεις νέων ΙΧ τον Μάιο μόνο αξιοθαύμαστο θα μπορούσε να χαρακτηρίσει κανείς το γεγονός ότι η Mercedes-Benz βρέθηκε στο Top5 μεταξύ των εταιρειών ενώ επίσης οι πολυτελείς εταιρείες Audi και BMW βρέθηκαν στο Top10 γεγονός που μεταφράζεται ότι… «λεφτά υπάρχουν»!
Παράλληλα τον Μάιο πουλήθηκαν επίσης 2 Bentley, 10 Porsche, 4 Jaguar και 17 Land Rover!
Άλλωστε όπως επισημαίνουν και στελέχη της αγοράς στο Carpress.gr σχετικά με τις επιδόσεις των πολυτελών αυτοκινήτων επιβεβαιώνει το γεγονός ότι οι έχοντες δεν καταλαβαίνουν ούτε από κορωνοϊό, ούτε από τίποτα καθώς μπορούν να αλλάξουν τα αυτοκίνητά τους με ιδιαίτερη άνεση.
Αντίθετα η συντριπτική πλειοψηφία των Ελλήνων δεν μπορεί ούτε να συντηρήσει το παλαιό όχημά του και μόνο με κάποια γενναία επιδότηση μπορεί να το αντικαταστήσει.
Σε επίπεδο πενταμήνου οι πωλήσεις καινούριων αυτοκινήτων φαίνεται ότι βρίσκονται σε ελεύθερη πτώση καθώς το ποσοστό καθόδου αυξήθηκε σε -45,87% με μόλις 28.370 ταξινομήσεις έναντι 52.424 οχημάτων το αντίστοιχο διάστημα του 2019.
Πρωτιά για την Toyota
Οι πωλήσεις όλων των εταιρειών τον Μάιο έφεραν αρνητικό πρόσημο σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του 2019 δικαιολογώντας και το υπερβολικό ποσοστό πτώσης.
Ωστόσο στην πρώτη θέση βρέθηκε η Toyota με 741 πωλήσεις νέων ΙΧ και ακολουθούν η Peugeot με 492, η Opel με 418, η VW με 386 και την πρώτη πεντάδα συμπληρώνει η Mercedes-Benz με 242 οχήματα.
Στην 6η θέση βρέθηκε η Citroen με 240 οχήματα και ακολουθούν η Audi με 215, η Hyundai με 205, η Nissan με 204 και την πρώτη δεκάδα συμπληρώνει η BMW με 191 πωλήσεις αυτοκινήτων.
Τα ποσοστά πτώσης των 10 πρώτων εταιρειών κυμάνθηκαν από 45,8% έως και 81,2%.
Ειδικότερα οι πωλήσεις της Toyota τον Μάιο του 2020 σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του 2019 σημείωσαν πτώση 48,9% και ακολουθούν η Peugeot με -59,1%, η Opel με -60%, η VW με -64%, η Mercedes-Benz με -45,8%, η Citroen με -69,4%, η Audi με -52,3%, η Hyundai με -81,2%, η Nissan με -71,1 και η BMW με -49,7%.