Ο Γερμανός υπουργός Οικονομικών, Christian Lindner, δήλωσε ότι η Γαλλία κήρυξε «αναμέτρηση» στη διαμάχη σχετικά με τα σχέδια της ΕΕ να τερματίσει τις πωλήσεις νέων αυτοκινήτων που εκπέμπουν CO2 το 2035.
«Είναι πολύ λυπηρό που η γαλλική κυβέρνηση κηρύσσει μια αναμέτρηση για την απαγόρευση του κινητήρα εσωτερικής καύσης», είπε ο Lindner στο Funke Media Group σε συνέντευξή του.
Η Γερμανία έχει συνάψει συμμαχία με την Ιταλία και ορισμένες χώρες της Ανατολικής Ευρώπης που αντιτίθενται στη σχεδιαζόμενη σταδιακή κατάργηση των κινητήρων εσωτερικής καύσης για τα αυτοκίνητα που λειτουργούν με e-fuels και θα πρέπει να εξαιρεθούν από την απαγόρευση.
Τα σχόλια του Christian Lindner ήρθαν αφού ο Γάλλος υπουργός Οικονομικών Bruno Le Maire είπε ότι η ΕΕ πρέπει να τηρήσει την προγραμματισμένη απαγόρευση!
«Δεν μπορούμε να πούμε ότι υπάρχει μια κατάσταση έκτακτης ανάγκης για το κλίμα, αλλά να αποσυρθούμε από τη μετάβαση στα ηλεκτρικά οχήματα», δήλωσε ο Le Maire στην τηλεόραση France Info. «Είμαστε έτοιμοι να αγωνιστούμε για αυτό, καθώς είναι ένα περιβαλλοντικό λάθος και ένα οικονομικό λάθος».
Ο Lindner είπε ότι η Γαλλία δεν λαμβάνει πλήρως υπόψη ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι πιο ακριβά από τα αυτοκίνητα με κινητήρες εσωτερικής καύσης. Αυτό θα κάνει την κινητικότητα λιγότερο προσιτή για πολλούς ανθρώπους μετά την απαγόρευση των αυτοκινήτων εσωτερικής καύσης, είπε χαρακτηριστικά ο Γερμανός ΥΠΟΙΚ.
Ο Lindner είπε ότι ο Le Maire «γνωρίζει πολύ καλά ότι τα αυτοκίνητα θα μπορούσαν να γίνουν όλο και πιο ακριβά για πολλούς σκληρά εργαζόμενους ανθρώπους. Πρέπει να λάβουμε σοβαρά υπόψη αυτές τις ανησυχίες».
Οι πωλήσεις αυτοκινήτων τον Φεβρουάριο του 2023 αναμένεται να σημειώσουν ήπια άνοδο από το επίπεδο του προηγούμενου μήνα, αλλά σε καμία περίπτωση δεν θα αντιπροσωπεύουν μια δυναμική της ζήτησης.
«Ασυνεπή μηνύματα»
Ο Le Maire είπε ότι η Ευρώπη ήταν πέντε έως δέκα χρόνια πίσω από την Κίνα στην ανάπτυξη ηλεκτρικών οχημάτων και έπρεπε να αποφύγει την αποστολή ασυνεπών μηνυμάτων σε αυτοκινητοβιομηχανίες, συμπεριλαμβανομένων γαλλικών εταιρειών όπως η Renault και η Stellantis.
«Το να λέμε ότι θα πάμε προς την ηλεκτρική ενέργεια αλλά θα παραμείνουμε λίγο με την καύση είναι οικονομικά ασυνάρτητο και επικίνδυνο για τη βιομηχανία», είπε ο Le Maire. «Δεν είναι προς το εθνικό μας συμφέρον, δεν είναι προς το συμφέρον των κατασκευαστών αυτοκινήτων και δεν είναι προς το συμφέρον του πλανήτη».
Η Porsche και το VW Group έχουν επενδύσει στην ανάπτυξη e-fuels. Τα καύσιμα υδρολύονται από νερό και διοξείδιο του άνθρακα σε μια διαδικασία που μπορεί να χρησιμοποιήσει μόνο βιώσιμη ενέργεια – αλλά σε πολύ μεγάλες ποσότητες που οι επικριτές λένε ότι θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν καλύτερα αλλού. Τα e-fuels είναι επίσης απαγορευτικά ακριβά σε αυτό το στάδιο, αν και οι υποστηρικτές λένε ότι το κόστος θα μειωθεί ανάλογα με την κλίμακα.
Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Porsche, Oliver Blume, βλέπει τα e-fuels ως έναν τρόπο για την οδήγηση αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης χωρίς εκπομπές άνθρακα όπως η εμβληματική 911 στο άμεσο μέλλον…