Στην ενίσχυση της οδικής ασφάλειας με ριζικές αλλαγές στις θεωρητικές αλλά και πρακτικές εξετάσεις οδήγησης αναφέρθηκε, μεταξύ άλλων, σε συνέντευξη που παραχώρησε στο newmoney.gr ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Γιάννης Κεφαλογιάννης.
Όπως ο ίδιος τόνισε χαρακτηριστικά οι υποψήφιοι οδηγοί θα πρέπει να έχουν διαβάσει ώστε να μπορέσουν να περάσουν με επιτυχία τις θεωρητικές εξετάσεις ενώ στις πρακτικές δοκιμασίες θα καταργηθεί μεταξύ άλλων και η οπισθοπορεία με γωνία.
Ο κ. Κεφαλογιάννης επισήμανε χαρακτηριστικά ότι: «Η εκπαίδευση των υποψήφιων οδηγών αποτελεί έναν από τους βασικούς πυλώνες του Εθνικού Σχεδίου Δράσης για την Οδική Ασφάλεια που παρουσιάσαμε με τον πρωθυπουργό κ. Κυριάκο Μητσοτάκη και τον Υπουργό κ. Κώστα Καραμανλή. Αλλάζουμε όλη τη φιλοσοφία τόσο της διαδικασίας όσο και του περιεχομένου των εξετάσεων ώστε να υπηρετήσουμε αυτόν ακριβώς τον στόχο.
Ως προς τη διαδικασία, ο βασικός στόχος είναι η διαφάνεια. Αυτό το νόημα έχει η χρήση οπτικοακουστικής καταγραφής, η θέση του εκπαιδευτή στο όχημα, ο ψηφιακός έλεγχος ταυτοπροσωπίας, η εισαγωγή κυρώσεων προς όλα τα εμπλεκόμενα μέρη, όπως η δυνατότητα ακύρωσης του αποτελέσματος από την επιτροπή εποπτείας, ή η διαδικασία ένστασης από την πλευρά του υποψήφιου οδηγού. Ως προς το περιεχόμενο, όλη η ύλη της θεωρητικής εκπαίδευσης, αλλά και το περιεχόμενο της πρακτικής δοκιμασίας θα προσαρμοστεί με βάση διεθνείς καλές πρακτικές, ώστε να υπηρετείται πρωτίστως ο στόχος της βελτίωσης της οδικής ασφαλείας. Μια σημαντική καινοτομία στη θεωρητική εξέταση θα είναι η εισαγωγή μελέτης περίπτωσης όπως ο υποψήφιος θα πρέπει να απαντήσει σε μια αλληλουχία ερωτήσεων που σχετίζονται με πραγματικά περιστατικά. Κάποιες πρακτικές δοκιμασίες, όπως η οπισθοπορεία με γωνία θα αφαιρεθούν, ενώ θα προστεθούν κάποιες άλλες.»