Ξεκίνησαν και πάλι οι συνεδριάσεις της Ειδικής Επιτροπής που εξετάζει τις αιτήσεις για το Ιστορικό Τέλος Ταξινόμησης μετά από κάποιες εβδομάδες αδράνειας.
Όπως είχε δημοσιεύσει το Newsauto.gr με την κατάθεση του φορολογικού νομοσχεδίου και μέχρι την ημέρα της ψήφισή του η Ειδική Επιτροπή είχε σταματήσει να συνεδριάζει με αποτέλεσμα να παραταθεί ο χρόνος αναμονής εξέτασης των αιτήσεων υπαγωγής στο Ιστορικό Τέλος Ταξινόμησης και να έχουν «εγκλωβιστεί» πάνω από 2.000 ιδιοκτήτες οχημάτων.
Όπως αναφέρει στο Newsauto.gr o νέος πρόεδρος του Συνδέσμου Εμπόρων Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων (ΣΕΕΑΕ) κ. Κωνσταντίνος Κυράτσος: «Το θέμα με το Ιστορικό Τέλος Ταξινόμησης πρέπει κάποια στιγμή να τελειώνει ώστε οι έμποροι αλλά και οι ιδιώτες που θέλουν να εισάγουν κάποιο εισαγόμενο μεταχειρισμένο αυτοκίνητο να πληρώνουν άμεσα τους δασμούς και να μπορούν να κυκλοφορούν το όχημά τους. Αυτή την στιγμή η αναμονή των αιτήσεων για εκτελωνισμό αυτοκινήτων με το Ιστορικό Τέλος Ταξινόμησης υπερβαίνει τους 11 μήνες με αποτέλεσμα οι ιδιοκτήτες των εισαγόμενων οχημάτων να τα κυκλοφορούν μετά από ένα χρόνο! Επίσης η Επιτροπή θα πρέπει να συνεδριάζει περισσότερες φορές ώστε να μειωθεί άμεσα ο αριθμός των αιτημάτων που βρίσκονται σε εκκρεμότητα μέχρι να ξεκαθαρίσει το τοπίο σχετικά με το νέο τρόπο υπολογισμού του Τέλους Ταξινόμησης.»
Σύμφωνα με πληροφορίες του Newsauto.gr ο υφυπουργός Οικονομικών κ. Βεσυρόπουλος αρχικά ήταν κάθετα αντίθετος τα συγκεκριμένα αυτοκίνητα να εκτελωνιστούν με το «Ιστορικό Τέλος Ταξινόμησης» και μάλιστα έλεγε στους συμβούλους τους να καταργηθεί εδώ και τώρα η συγκεκριμένη Επιτροπή!
Ωστόσο μέχρι να κατατεθεί το επόμενο νομοσχέδιο που θα περιλαμβάνει τις αλλαγές στον τρόπο υπολογισμού του Τέλους Ταξινόμησης το Ιστορικό Τέλος Ταξινόμησης δεν μπορεί να καταργηθεί…
Πάντως η Επιτροπή σε κάθε συνεδρίαση μπορεί να ελέγχει από 40 έως 50 αιτήσεις αυτοκινήτων οπότε αν δεν συνεδριάζουν τουλάχιστον 2 φορές την εβδομάδα τότε οι ιδιοκτήτες των οχημάτων που έχουν κάνει αίτηση υπαγωγής στο Ιστορικό Τέλος Ταξινόμησης κινδυνεύουν να παραλάβουν τα οχήματά τους ακόμη και μετά από 14 μήνες!
Επίσης θα μπορούσαν τα στελέχη του ΥΠΟΙΚ με μια εγκύκλιο ή Υπουργική Απόφαση να εκτελωνίζονται τα οχήματα καταβάλλοντας ένα ποσό και στη συνέχεια να ολοκληρώνεται ο υπολογισμός του Τέλους Ταξινόμησης όποτε μπορούν να συνεδριάσουν. Αλλά όλο αυτό το διάστημα οι ιδιοκτήτες θα μπορούσαν να κινηθούν με τα εισαγόμενα μεταχειρισμένα οχήματά τους και όχι να τα έχουν ακινητοποιημένα για πολλούς μήνες.
Επίσης το κράτος χάνει έσοδα από όλες αυτές τις καθυστερήσεις ενώ δημιουργείται ένας εκνευρισμός στους κατόχους των εισαγόμενων μεταχειρισμένων ΙΧ καθώς δεν μπορούν να κυκλοφορήσουν τα οχήματά τους εξαιτίας της ελληνικής γραφειοκρατίας!
Αποκάλυψη! Έτσι θα πληρώσετε χαμηλότερους δασμούς στο τελωνείο