Ηλεκτρικό ρεύμα, ασφαλιστικές εισφορές, καύσιμα, ΦΠΑ, μισθοί και άλλες τόσες υποχρεώσεις πρέπει να καλυφθούν κάθε μήνα από όλους τους επαγγελματίες που δραστηριοποιούνται στον κλάδο του αυτοκινήτου ωστόσο οι μεγάλες καθυστερήσεις που καταγράφονται στις παραδόσεις καινούριων αυτοκινήτων εξαιτίας της πανδημίας, της έλλειψης των ημιαγωγών αλλά και του πολέμου στην Ουκρανία αλλά και η έλλειψη στα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα μειώνουν την ρευστότητα στις εισαγωγικές και εξουσιοδοτημένες μονάδες αλλά και στις ανεξάρτητες εμπορίες οχημάτων της ελληνικής αγοράς.
Μάλιστα οι συνεχείς αυξήσεις στο ηλεκτρικό ρεύμα και η εκτόξευση των λογαριασμών έχει οδηγήσει σχεδόν την συντριπτική πλειοψηφία των αντιπροσωπειών να φωτίζουν τις εκθέσεις κατά τη διάρκεια της νύχτας με ελάχιστο φωτισμό ώστε να μειώσουν την κατανάλωση ενέργειας.
Ωστόσο πρόσφατα έχει προκύψει ένα επίσης μεγάλο θέμα που έχει να κάνει με τη ρύθμιση που θέλουν να πραγματοποιήσουν οι Έλληνες επιχειρηματίες της αγοράς αυτοκινήτου με τον ΕΦΚΑ η οποία υπολογίζεται σε μόλις 12 δόσεις και όπως είναι εύκολο να αντιληφθεί κανείς τα ποσά των δόσεων είναι δυσθεώρητα και δεν μπορούν να εξοφληθούν. Άλλωστε μόνο τυχαίο δεν είναι το γεγονός ότι τα χρέη των εταιρειών προς τα ασφαλιστικά ταμεία έχουν πλέον ξεπεράσει τα 40 δισ. ευρώ και σύμφωνα με στελέχη της αγοράς αν δεν αυξηθούν οι δόσεις στη ρύθμιση οφειλών τότε θα καταγραφεί περαιτέρω αύξηση των χρεών…
Μάλιστα πρόσφατα ο Εμπορικός Σύλλογος Αθηνών απέστειλε σχετική επιστολή προς τον υπουργό Εργασίας Κωστή Χατζηδάκη ζητώντας γενναία «επαναρύθμιση» των οφειλών προς τα Ταμεία σε 120 δόσεις.
Αντίστοιχα προβλήματα έχουν δημιουργηθεί και με τα χρέη στην Εφορία αλλά σε μικρότερο βαθμό καθώς η αντίστοιχη ρύθμιση χρεών αυξάνεται στις 24 έως και τις 48 δόσεις οπότε τα πράγματα είναι λίγο πιο εύκολα. Ωστόσο οι επαγγελματίες από τον κλάδο του αυτοκινήτου ζητούν την επαναφορά της ρύθμισης των 120 δόσεων ώστε να μπορέσουν να διαχειριστούν με τον καλύτερο τρόπο την εξόφληση χρεών τους…
Επίσης σχεδόν όλες οι αυτοκινητοβιομηχανίες αναθεωρούν τα διαφημιστικά τους προγράμματα στα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης καθώς έχουν ήδη παραγγελθεί τα αυτοκίνητα που πρόκειται να παραδοθούν τον Αύγουστο του 2023 με αποτέλεσμα να έχουν ξεκινήσει οι «γκρίνιες» των στελεχών της διαφημιστικής αγοράς από τα ΜΜΕ αλλά και των «Δημοσιογράφων – Διαφημιστών» για τη μείωση των διαφημιστικών budgets!