Άσχημα τα νέα για όσους λαχταρούν να ρίξουν το μπόνους τους σε μια νέα Porsche, μια Mercedes-Benz, μια BMW ή κάποιαFerrari. Αν παραγγείλετε ένα αυτοκίνητο σήμερα, δεν πρόκειται να παραδοθεί σε διάστημα μικρότερο των 12 μηνών καθώς τα βιβλία παραγγελιών της πολυτελών και sport αυτοκινήτων είναι ήδη γεμάτα…
Με τη ζήτηση να είναι τόσο ισχυρή, δεν θα είναι περίεργο ότι οι premium μάρκες αυτοκινήτων θα πραγματοποιήσουν «σημαντικές» αυξήσεις τιμών και αυτό το καλοκαίρι. Είναι η πιο πρόσφατη απόδειξη ότι οι premium αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν πολύ υψηλότερη τιμολογιακή πολιτική από ό,τι αντιλήφθηκαν οι επενδυτές και υπάρχουν ελάχιστες ενδείξεις ότι η αύξηση των επιτοκίων ή οι ανησυχίες για την ύφεση πρόκειται να προκαλέσουν ρήγμα…
Όλες οι αυτοκινητοβιομηχανίες sport ή premium μοντέλων έχουν δώσει προτεραιότητα στην παραγωγή των πιο ακριβών οχημάτων τους από τότε που η πανδημία και η εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία κατέστρεψαν τις αλυσίδες εφοδιασμού.
Οι εύποροι πελάτες τους χρειάστηκε να βάλουν πολύ βαθιά το χέρι στην τσέπη για να αγοράσουν ένα τέτοιο όχημα και σύμφωνα με το Bloomberg τα μέσα έσοδα ανά τέτοιου τύπου αυτοκίνητο αυξήθηκαν στις 112.000 ευρώ που αντιστοιχεί περίπου το ένα πέμπτο της μέσης τιμής του 2019.
Μαζί με τα οφέλη από το ισχυρό δολάριο, αυτό υπεραντιστάθμισε το υψηλότερο κόστος πρώτων υλών και έτσι βοήθησε να διευρυνθούν τα λειτουργικά περιθώρια κέρδους των συγκεκριμένων αυτοκινητοβιομηχανιών κατά δύο ποσοστιαίες μονάδες πέρυσι στο 18%.
Η τιμολόγηση και η ανάμειξη — η βιομηχανική ορολογία για τον τύπο του οχήματος που αγοράζεται — θα αποτελέσει βασικό εργαλείο για την επίτευξη του στόχου τους για περαιτέρω επέκταση των περιθωρίων κέρδους στο 20% τα επόμενα χρόνια.
Η Barclays προβλέπει ότι τα έσοδα πολλών premium αυτοκινητοβιομηχανιών ανά αυτοκίνητο θα αυξηθούν στα 132.700 ευρώ έως το 2025 ενώ επισημαίνεται ότι αρκετές μάρκες έχουν αυξήσει τα έσοδα ανά όχημα πάνω από 40% σε σχέση με το 2019…