Παρά το γεγονός πως η Toyota αναμένεται να στεφθεί και το 2019 «πρωταθλήτρια» των πωλήσεων καινούριων αυτοκινήτων ωστόσο η Mercedes-Benz και η BMW έκλεψαν την παράσταση Νοεμβρίου καθώς βρέθηκαν και οι δύο στην πρώτη 10άδα των πωλήσεων!
Παράλληλα όσο πλησιάζουμε προς το τέλος του έτους τόσο καλύτερα φαίνεται ότι πηγαίνουν τα πράγματα για την ελληνική αγορά αυτοκινήτου σύμφωνα πάντα με τα δεδομένα των πωλήσεων.
Ειδικότερα το Νοέμβριο οι πωλήσεις καινούριων αυτοκινήτων κατέγραψαν άνοδο 8,2% σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα πέρυσι καθώς διατέθηκαν πάνω από 7.500 καινούρια οχήματα έναντι 6.950 αυτοκινήτων που διατέθηκαν τον αντίστοιχο μήνα του 2018.
Ωστόσο θα πρέπει να υπενθυμίσουμε πως τον προηγούμενο μήνα οι πωλήσεις νέων ΙΧ σημείωσαν και πάλι οριακή άνοδο 2,5% ενώ το συγκεκριμένο ποσοστό αυξήθηκε και αναμένεται να αυξηθεί περαιτέρω καθώς εκπνέει η προθεσμία που έχει δώσει το κράτος στις εισαγωγικές εταιρείες ώστε να εκτελωνίσουν και να ταξινομήσουν τα οχήματα που πληρούν την προηγούμενη οδηγία ρύπων.
Αν δεν το πράξουν οι εισαγωγικές με τέτοια οχήματα τότε η επανεξαγωγή τους θα αποτελέσει μονόδρομο καθώς δε θα μπορούν να εκτελωνιστούν και εκδώσουν πινακίδες κυκλοφορίας στην Ελλάδα μετά την έλευση της νέας χρονιάς.
Από την άλλη μεριά η αναμονή της τροπολογίας που θα αλλάξει τον τρόπο υπολογισμού του Τέλους Ταξινόμησης στα καινούρια και εισαγόμενα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα αναμένεται να διαδραματίσει σημαντικό ρόλο στο ποσοστό ανόδου των πωλήσεων έως τα τέλη του έτους.
Όσον αφορά στα ποσοστά μεταξύ εταιρικών πωλήσεων και λιανικής αυτά κυμαίνονται σε 40% και 60% αντίστοιχα καθώς οι εταιρείες χρονομίσθωσης και ενοικίασης θα λέγαμε ότι βρίσκονται στην περίοδο όπου δεν πραγματοποιούν μαζικές αγορές.
Σε επίπεδο έτους η άνοδος επίσης περιορίστηκε σε μονοψήφιο ποσοστό 9,6% καθώς οι πωλήσεις μόλις που ξεπέρασαν τις 107.500 μονάδες έναντι 98.091 οχημάτων που κυμάνθηκε το αντίστοιχο διάστημα του 2018.
Αβέβαιο το 2020
Μια χρονιά αβεβαιότητας χαρακτηρίζουν τα στελέχη της αγοράς το 2020 καθώς για πρώτη φορά ενεργοποιείται το νέο πρότυπο μέτρησης εκπομπών και κατανάλωσης καυσίμου WLTP ανατρέποντας τα μέχρι σήμερα δεδομένα της αγοράς.
Όπως έχουν αποκαλύψει οι αυξήσεις στις εκπομπές CO2 θα είναι πολύ υψηλές με αποτέλεσμα να κινηθούν ανοδικά τόσο τα ετήσια Τέλη Κυκλοφορίας όσο και το Τέλος Ταξινόμησης.
Αν ωστόσο η κυβέρνηση αναπροσαρμόσει τους συντελεστές τόσο των Τελών Κυκλοφορίας όσο και του Τέλους Ταξινόμησης τότε οι επιβαρύνσεις για τους ιδιοκτήτες νέων ΙΧ θα είναι ελάχιστες και δεν θα επηρεάσουν την αγορά.
Σε διαφορετική περίπτωση τα Τέλη Κυκλοφορίας όσο και οι δασμοί θα αυξηθούν κατά τουλάχιστον 10%.
Από την άλλη μεριά η έλευση φθηνότερων και ποιοτικότερων εισαγόμενων μεταχειρισμένων επίσης αναμένεται να αλλάξει τα δεδομένα της αγοράς καθώς αρκετοί θα είναι εκείνοι που θα στραφούν σε κάποια φθηνότερη λύση που αφορά σε εισαγόμενα μεταχειρισμένα ΙΧ με ηλικίες έως 9-10 έτη.
Πρωτιά για την Toyota
Η Toyota και τον Νοέμβριο κατάφερε να βρεθεί στην πρώτη θέση του πίνακα των πωλήσεων με 960 ταξινομήσεις και ακολουθούν η VW με 721, η Citroen με 485, ενώ την πρώτη πεντάδα συμπληρώνει η Opel με 442 οχήματα.
Στην έκτη θέση βρέθηκε η Hyundai με 410 οχήματα και ακολουθεί η Mercedes-Benz με 385 αυτοκίνητα, η Nissan με 375 οχήματα, η Skoda με 345 πωλήσεις και στην δέκατη θέση βρέθηκε η BMW με 342 οχήματα.
Στην 11η θέση βρέθηκε η Suzuki με 294 μονάδες και ακολουθούν η Ford με 278, η Audi με 256, η Kia με 221, οι Seat και Volvo ισοβάθμησαν με 213 οχήματα, η Fiat με 210, η Renault με 170 και την πρώτη 20άδα συμπληρώνει η Smart Με 139 αυτποκίνητα.
Πάντως είναι άκρως εντυπωσιακό το γεγονός πως στην πρώτη δεκάδα βρίσκονται δύο μάρκες με ακριβά μοντέλα που αφορούν στην Mercedes-Benz και την BMW οι οποίες κατέλαβαν την 7η και τη 10η θέση αντίστοιχα και βρέθηκαν πολύ υψηλότερα από άλλες εταιρείες με πολύ φθηνότερα αυτοκίνητα.
Τελικά στον Έλληνα αρέσουν τα ακριβά αυτοκίνητα και ειδικά των δύο γερμανικών αυτοκινητοβιομηχανιών.