KTM Adventure 1090R: Ο απόλυτος κυρίαρχος

  • Του Δημήτρη Γεωργόπουλου

Πρόσφατα βρεθήκαμε έξω από τα γραφεία της ΚΤΜ Ελλάς, Λεωφ Βουλιαγμένης 500 στον Άλιμο. Τι να πει κανείς για αυτό το υπερόπλο της ΚΤΜ.

Η τελευταία προσθήκη στη σειρά των KTM Adventure, δηλ. η 1090 R, υπόσχεται μεγαλύτερη δύναμη, ακτινωτές ρόδες, καλύτερες αναρτήσεις και βελτιωμένες εκτός δρόμου δυνατότητες…

dav

Από το πρωτότυπο Adventure 950 το 2003, η KTM έγινε γνωστή για τις πιο σπορ και εκτός δρόμου μηχανές στην αγορά.

Το εύρος των μηχανών της KTM εκτείνεται από την 950, στην 990 και τις πρόσφατες αφίξεις των 1050, 1190 και 1290.

Οι εκδόσεις «R» ήταν πάντα πιο σπορ και περισσότερο εκτός δρόμου μοντέλα όπως και το καινούργιο 1090 R. Το R προσθέτει στο καλά οργωμένο αυλάκι του ατσάλινου πλαισίου του 1090 και του V-75 LC8 δικύλινδρου κινητήρα του, περισσότερη δύναμη, δυνατότερους ακτινωτούς τροχούς, πιο στενό αλλά μεγαλύτερο μπροστινό ελαστικό, προστατευτικά κάγκελα και ανάρτηση που συνολικά σου προσφέρουν μεγάλη ευχαρίστηση είτε ταξιδεύεις στην άσφαλτο είτε στο χώμα.

Σίγουρα θα δεις διαφορές μεταξύ του 1090 Adventure και του 1090 R τόσο στο χρώμα όσο και στους ακτινωτούς τροχούς. Σε γενικές γραμμές όμως, η εμφάνιση του 1090 R είναι γνώριμη και μοιάζει με τα 1050 και 1190 των τελευταίων ετών. Το αμάξωμα, ο διακόπτης, η εργονομία, το μέγεθος και το σχήμα της σέλας είναι πανομοιότυπα.

Αν και το 1090 Adventure είναι η αναβάθμιση του 1050, δεν υπήρξε ποτέ μοντέλο 1050 R, οπότε το 1090 R αποτελεί περισσότερο αντικατάσταση του 1190 R αλλά με 150 κυβικά λιγότερα.

Οι αλλαγές στη νέα μοτοσυκλέτα είναι ελάχιστες σε σχέση με την 1090 Adventure αλλά ίσως πρέπει να τη συγκρίνουμε με τα άλλα μοντέλα της σειράς R: έχει λιγότερη ιπποδύναμη, αλλά είναι 3 κιλά πιο ελαφριά από την παλιά 1190 R ενώ είναι 10 κιλά ελαφρύτερη, αλλά έχει 35 ίππους λιγότερους από την πανίσχυρη αδερφή της, την 1290 R.

Η νέα εκδοχή του κινητήρα LC8 ανακατασκευάστηκε για να πληροί τις προδιαγραφές του Euro 4. Οι διαφορές στα μοντέλα είναι αισθητές με το που ανοίγεις το γκάζι. Έχει 150 κυβικά λιγότερα από το 1190 R αλλά το γκάζι είναι πιο βαρύ και έχει μεγαλύτερη ανταπόκριση. Αντικειμενικά όμως, είναι δύσκολο να διακρίνεις τις διαφορές μεταξύ των δύο, όταν βρίσκονται στο δρόμο.

Κι ενώ το εκτόπισμα των 1050 κυβικών του 1090 R είναι το ίδιο με το 1050, η διαφορά των 30 ίππων είναι αισθητή, ειδικά αφού και τα δύο ζυγίζουν 230 κιλά με γεμάτο ντεπόζιτο.

Το πακέτο των ηλεκτρονικών είναι παρόμοιο στο 1090 R, το 1090 S και το 1190 R, δηλαδή όχι και τόσο εντυπωσιακό όπως στο 1290 Super Adventure, αλλά σίγουρα καλύτερο από άλλες μηχανές. Έχει τέσσερις διαφορετικές λειτουργίες οδήγησης: «σπορ» (μέγιστη δύναμη), «δρόμου», «βροχής» και «εκτός δρόμου». Η λειτουργία «εκτός δρόμου» και «βροχής» μειώνουν την ιπποδύναμη στους 100 ίππους αλλά τα ηλεκτρονικά επιτρέπουν λίγο «ντριφτάρισμα» στην «εκτός δρόμου» επιλογή. Η «σπορ» λειτουργία δίνει όλη τη δύναμη και ζωντανεύει τη μηχανή.

Όλα τα μοντέλα adventure της KTM χρησιμοποιούν το ίδιο σύστημα φρένων που έχουν και οι σούπερ σπορ μοτοσυκλέτες.

Το σύστημα ABS της Bosch λειτουργεί επίσης πολύ καλά και στις πιο δύσκολες συνθήκες εντός και εκτός δρόμου, ενώ ένα από τα μεγαλύτερα πλεονεκτήματα του 1090 R είναι η καινούργια WP πλήρως ρυθμιζόμενη ανάρτηση.

Η θέση οδήγησης είναι ελαφρώς πιο ψηλή σε σχέση με άλλες adventure μηχανές ενώ το τιμόνι και τα μαρσπιέ ρυθμίζονται κατά 10mm το καθένα, που μπορεί να μην ακούγεται πολύ, αλλά είναι αρκετό ώστε να δώσει στη μηχανή ύψος 250mm από το έδαφος.

Σε γενικές γραμμές πάντως η 1190 R υπερασπίζεται επάξια τον τίτλο της adventure μηχανής και αποδίδει το ίδιο καλά στην άσφαλτο και στο χώμα. Παρόλο που απευθύνεται σε πιο ψηλούς αναβάτες, η εταιρεία έχει μεριμνήσει ώστε να υπάρχουν άφθονα aftermarket αξεσουάρ που κάνουν τη ζωή του αναβάτη πιο άνετη και πιο εύκολη στο ταξίδι. Η 1090 R πάει ένα βήμα παραπέρα την έννοια των ταξιδιών περιπέτειας, κάτι που δεν μπορούν να κάνουν πολλές αντίπαλοί της γιατί δεν είναι πραγματικές off road μηχανές. Λάθος θέση οδήγησης, ανεπαρκής εξοπλισμός, χαμηλής ποιότητας ανάρτηση και ακόμη χειρότερα μαρσπιέ, βαρύς συμπλέκτης είναι μερικά μόνο στοιχεία που λείπουν από πολλές μηχανές της αγοράς που θεωρούνται adventure ενώ στην πραγματικότητα δεν είναι.

Τεχνικά χαρακτηριστικά

 

                 

Κινητήρας

Τύπος :                       Τετράχρονος, υγρόψυκτος, δικύλινδρος, V 75°, 8βάλβιδος,

2ΕΕΚ

Κυβισμός(c.c.):         1050

Διάμετρος x διαδρομή (mm):          103 x 63

Συμπίεση (:1):           13

Τροφοδοσία  ψεκασμός της Keihin EMS με σύστημα Ride by Wire και διπλή ανάφλεξη

Σύστημα εξαγωγής  2 σε 1

Λίπανση                     αντλία λαδιού

Εκκίνηση                   μίζα

Συμπλέκτης               υγρός πολύδισκος με σύστημα anti hopping (PASC)

Κιβώτιο                      6 σχέσεις

Πρωτεύουσα σχέση 1.9 (76/40)

Τελική μετάδοση       2.470 (42/17)

 

Πλαίσιο        

Τύπος                         Ατσάλινο τύπου χωροδυκτίωμα με σωλήνες στρογγυλής

διατομής

Μήκος (mm)  Δ.Α.

Πλάτος (mm) Δ.Α.

Ύψος  (mm)   Δ.Α.

Μεταξόνιο (mm)        1.580

Γωνία κάστερ (°)       26

ίχνος (mm)     Δ.Α.

Ύψος σέλας (mm)    850

Απόσταση εδάφους (mm)   220

Βάρος (kg)     205

Ρεζερβουάρ / Ρεζέρβα lt)     23 / 3,5

 

Αναρτήσεις 

Μπροστά       Ανεστραμμένο μπροστινό σύστημα της WP, διάμετρος 48mm, διαδρομή 220mm, ρύθμισης απόσβεσης συμπίεσης και επαναφοράς, προφόρτιση ελατηρίων

Πίσω  Μονό αμορτισέρ μοχλισμού της WP, διαδρομή 220mm, , ρύθμισης απόσβεσης συμπίεσης και επαναφοράς, υδραυλική προφόρτιση ελατηρίου

 

Φρένα           

Μπροστά       Δύο δίσκοι διαμέτρου 320mm με δαγκάνες ακτινικής τοποθέτησης 4 εμβόλων με ABS της BOSCH 9M+ δύο καναλιών

Πίσω  Δίσκος διαμέτρου 267mm με δαγκάνα 2 εμβόλων, με ABS της BOSCH 9M+ δύο καναλιών

 

Τροχοί          

Μπροστά       90/90-21 TKC Continental TwinDuro

Πίσω  150/70 -18  TKC Continental TwinDuro

 

Εξοπλισμός Traction Control ρυθμιζόμενο σε τρεις θέσεις με Off Road Mode, ABS δύο καναλιών απενεργοποιούμενο με Off Road Mode , τέσσερα Riding Modes – Sport, Road, Rain και Off Road ως έξτρα

 

Επιδόσεις    

Ισχύς εργοστασίου (hp/rpm)           125 / 8.500

Ροπή στον τροχό (kg/rpm) 10,9 / 6.500

Εγγύηση        2 Χρόνια

 

Τιμή: 14,990.00 EUR