Την έντονη αντίδραση του Συνδέσμου Εμπόρων Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων (ΣΕΕΑΕ) και ιδιαίτερα του προέδρου κ. Κωνσταντίνου Κυράτσου προκάλεσε το αποκλειστικό δημοσίευμα του Newsauto.gr και του Carpress.gr σχετικά με τον «Περιβαλλοντικό Τέλος» που εξετάζεται να επιβληθεί στα εισαγόμενα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα.
Μάλιστα ο πρόεδρος του ΣΕΕΑΕ κ. Κωνσταντίνος Κυράτσος μιλώντας στο Carpress.gr κάλεσε την πολιτική ηγεσία της χώρας να διαψεύσει ή να επιβεβαιώσει τα δημοσιεύματα ώστε να λάβουν και εκείνοι τις αποφάσεις τους.
«Αν τελικά ζούμε σε ένα ευνομούμενο κράτος-μέλος της ΕΕ, τότε η Πολιτεία πρέπει να λειτουργεί με γνώμονα την διασφάλιση της ισονομίας και της επί ίσοις όροις διακίνησης αγαθών. Εύλογα ο κάθε φορέας προσπαθεί να κάνει το καλύτερο για τον κλάδο του και αυτό είναι θεμιτό, όμως το κράτος πρέπει να κρατάει ίσες αποστάσεις και να διασφαλίζει την δίκαιη και ίση μεταχείριση έναντι όλων!
Όσοι κατάφωρα παραβιάζουν το άρθρο 110 (πρώην άρθρο 90 της ΣΕΚ) θα λογοδοτήσουν στην ΕΕ καθώς ο ΣΕΕΑΕ ετοιμάζεται να δώσει ακόμη μία μάχη. Άλλωστε το συγκεκριμένο άρθρο ορίζει ξεκάθαρα ότι κανένα κράτος μέλος δεν επιβάλλει άμεσα ή έμμεσα στα προϊόντα άλλων κρατών μελών εσωτερικούς φόρους οποιασδήποτε φύσεως, ανωτέρους από εκείνους που επιβαρύνουν άμεσα ή έμμεσα τα ομοειδή εθνικά προϊόντα. Κανένα κράτος μέλος δεν επιβάλλει στα προϊόντα των άλλων κρατών μελών εσωτερικούς φόρους, η φύση των οποίων οδηγεί έμμεσα στην προστασία άλλων προϊόντων…
Δεν είναι σωστό ένα εισαγόμενο μεταχειρισμένο αυτοκίνητο ηλικίας 8 μηνών να καταβάλλει φόρο υψηλότερο κατά 192% σε σχέση με το αντίστοιχο καινούριο όχημα που είχε εισαχθεί στην Ελλάδα πριν από λίγους μήνες. Και τα δύο άλλωστε εκπέμπουν τους ίδιους ρύπους και έχουν τα ίδια χαρακτηριστικά!»
Τον λόγο έχει ο Πρωθυπουργός της Ελλάδας και η ΕΕ
Ο ΣΕΕΑΕ μετά τα δημοσιεύματα του Newsauto και του Carpress.gr εξέδωσε και ανακοίνωση στην οποία επισημαίνει μεταξύ άλλων ότι: «Μετά από πολύμηνη αναμονή και τις αλλεπάλληλες διαβεβαιώσεις από στελέχη του Υπουργείου Οικονομικών σχετικά με την λύση που θα έδινε στην αγορά του αυτοκινήτου ο πολυαναμενόμενος νέος τρόπος φορολόγησης και εκτελωνισμού εισαγόμενων οχημάτων, δυστυχώς τελικά φαίνεται ότι τώρα εξηγείται η παράλογη καθυστέρηση στην ψήφισή του. Με βάση πληροφορίες που διέρρευσαν στον Τύπο για τα πραγματικά σχέδια του Υπουργείου Οικονομικών, εφόσον όντως ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα, είμαστε μπροστά σε ένα ιστορικό λάθος που θα οδηγήσει με μαθηματική ακρίβεια στο χείλος του γκρεμού χιλιάδες εμπορίες αυτοκινήτων, δεκάδες χιλιάδες υπαλλήλους στην ανεργία και βέβαια τους καταναλωτές στην «αγκαλιά» των εισαγωγέων καινούριων αυτοκινήτων.
Παρά το γεγονός ότι τα στελέχη του Υπουργείου Οικονομικών μας διαβεβαίωναν εδώ και μήνες πως ο νέος τρόπος φορολόγησης θα επιβληθεί με γνώμονα την επί ίσοις όροις αντιμετώπιση καινούργιου και μεταχειρισμένου αυτοκινήτου μαθαίνουμε εντελώς ξαφνικά ότι όχι μόνο δεν θα επιβληθεί επί ίσοις όροις, αλλά αντιθέτως έρχεται και νέο χαράτσι με τη μορφή «περιβαλλοντικού τέλους» που σύμφωνα με δημοσιεύματα του Τύπου εξετάζεται να επιβληθεί κατά των εκτελωνισμό, σε όλα τα εισαγόμενα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα που πληρούν την οδηγία ρύπων Euro 4 ή και παλαιότερες οδηγίες! Θεωρούμε βέβαια δεδομένο για λόγους ισονομίας ότι η επιβολή του «περιβαλλοντικού τέλους» θα επεκταθεί και στα εγχώρια μεταχειρισμένα που ήδη κυκλοφορούν στη χώρα μας με ό,τι αυτό μπορεί να σημαίνει για το πορτοφόλι του καταναλωτή!
Όμως το σχέδιο «εξόντωσης» των εμπόρων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων φαίνεται ότι δεν σταματά εδώ καθώς σύμφωνα με τα ίδια δημοσιεύματα, ακόμη και η εισαγωγή νεότερων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων γίνεται απαγορευτική καθώς το κόστος εκτελωνισμού διπλασιάζεται ή τριπλασιάζεται ακόμη και για οχήματα που έχουν κυκλοφορήσει για περίπου ένα χρόνο στην ΕΕ! Όπως είναι εύκολο να αντιληφθεί κανείς, αν τελικά υιοθετηθεί το συγκεκριμένο σχέδιο που είδε το φως της δημοσιότητας, τότε θα είναι ξεκάθαρο ότι η Πολιτεία εν τέλει δεν θέλει να υπάρχει ένας υγιής ανταγωνισμός μεταξύ καινούργιων και εισαγόμενων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων, και με πρόφαση το… περιβάλλον θα εξυπηρετήσει και πάλι συγκεκριμένους κύκλους συμφερόντων κάνοντας παντελώς απαγορευτική την εισαγωγή γενικά, ακόμα και σχεδόν καινούργιων αυτοκινήτων.
Αν τα στελέχη του Υπουργείου Οικονομικών δεν διαψεύσουν άμεσα και έμπρακτα τις ανωτέρω φήμες, τότε θα είναι συνένοχοι σε ένα «έγκλημα» ενάντια στους εμπόρους μεταχειρισμένων αυτοκινήτων το οποίο αυτή τη φορά δε θα μείνει αναπάντητο και πλέον το λόγο θα έχουν τόσο ο Πρωθυπουργός της Ελλάδας κ. Κυριάκος Μητσοτάκης όσο και η Ευρωπαϊκή Ένωση, ώστε να δοθεί μια οριστική λύση στο φαινόμενο του αθέμιτου ανταγωνισμού που έχει επικρατήσει στον κλάδο εδώ και δεκαετίες!»