LML Star 125 Automatic: Η αναγέννηση του κλασσικού

  • Του Δημήτρη Γεωργόπουλου

Δευτέρα 7 του μηνός, 10:00 το πρωί έξω από τα γραφεία της ΕΛΛΗΝΜΟΤΟ Α.Ε.,  στην Πλαταιών 4-6 στο Γκάζι για να παραλάβω για test ride το LML Star 125.

Με ιταλικό στυλ, κατασκευασμένο στην Ινδία και πωλήσεις στη Μεγάλη Βρετανία, το LML Star 125 Automatic συνδυάζει το στυλ ενός ρετρό σκούτερ με έναν αυτόματο κινητήρα.

Δεν έχει ποδόφρενο και ταχύτητες στο αριστερό χέρι ενώ ο συμπλέκτης έχει αντικατασταθεί από το πίσω φρένο. Οι σημερινοί οδηγοί (ή οι αρχάριοι) των σκούτερ θα το βρουν πολύ φυσιολογικό ίσως επειδή το LML χρησιμοποιεί έναν απόλυτα συνηθισμένο τετράχρονο αυτόματο κινητήρα και όλα τα συστήματα ελέγχου είναι όπως τα περιμένεις: δύο μανέτες φρένων και ένα γκάζι, απλό. Ο κινητήρας των 125 κυβικών έχει μία κάθετη διάταξη για να δίνει μεγαλύτερο βάρος προς το μπροστινό μέρος του σκούτερ ώστε να βοηθά στο χειρισμό. Είναι ένα απλός μονοκύλινδρος κινητήρας με δύο επικεφαλής βαλβίδες που έχει κατασκευαστεί εξ’ ολοκλήρου από την LML, με προδιαγραφές Euro 3, έχει 8 hp ιπποδύναμη.

Ξεκινώντας το τεστ και  σταματώντας στο πρώτο φανάρι, ήδη τα βλέμματα πέφτουν πάνω του και αρχίζουν οι ερωτήσεις. Πόσα κυβικά είναι, ποιά είναι η τιμή του, τί τελική βγάζει, είναι μονοκύλινδρο, είναι καινούργιο κλπ.

Πρόκειται για μία κλασσική Βέσπα και σε εμφάνιση, αλλά και σε συμπεριφορά. Το κάθισμα είναι αρκετά χαμηλό ώστε να πατάνε και τα δύο πόδια κάτω, αλλά δεν μπορώ να πω ότι είναι και από τα πιο αναπαυτικά. Ο συνδυασμός του μονού κλασσικού βραχίονα μπροστά αλλά και της ανάρτησης πίσω βοηθάει το αισθητικό κομμάτι της μηχανής αλλά όχι και τόσο το λειτουργικό. Η βέσπα μου έδινε την εντύπωση ότι με τράβαγε προς τα αριστερά, ίσως γιατί έλειπε η πραγματική ρεζέρβα από τα δεξιά.

Η κίνηση στην πόλη είναι αρκετά καλή, με το LML να ελίσσεται ανάμεσα στους καθρέφτες των αυτοκινήτων με αρκετή ευκολία, λόγω του μικρού όγκου του, ενώ η κατανάλωση καυσίμων είναι αξιόλογη αφού υπολογίζεται στα 3,5-4l/100km. Ο κινητήρας είναι αερόψυκτος, και τραβάει αρκετά καλά, η αλλαγή ταχυτήτων είναι ομαλή και δεν απομυζά ισχύ, ούτως ώστε να φτάνει αρκετά εύκολα την ταχύτητα των 100km/h που είναι κοντά στην τελική του. Έχει δισκόφρενο μπροστά και πίσω ταμπούρο, που το βοηθούν να φρενάρει με αρκετή ευκολία. Διαθέτει επίσης δείκτη βενζίνης ενώ η εκκίνηση γίνεται είτε με μίζα είτε με μανιβέλα, η οποία έχει την ιδιομορφία ότι δεν κινείται προς τα κάτω αλλά προς τα εμπρός. Αντίθετα με άλλα σύγχρονα σκούτερ, το συγκεκριμένο είναι κατασκευασμένο από πεπιεσμένο ατσάλι και όχι πλαστικό.

Το πλαίσιο και υποπλαίσιο είναι αυτοφερόμενη αλλά άκαμπτη κατασκευή με πλαϊνά αποσπώμενα ελάσματα που κρύβουν τον κινητήρα και τα ηλεκτρικά του αλλά διευκολύνουν την εργασία στο σκούτερ κατά το σέρβις. Το μοναδικό μειονέκτημά του σε σχέση με ένα σύγχρονο σκούτερ είναι ότι δεν έχει αποθηκευτικό χώρο κάτω από το κάθισμα γιατί εκεί βρίσκεται το οκτάλιτρο ντεπόζιτο βενζίνης αλλά έχει ένα μικρό ντουλαπάκι που κλειδώνει πίσω από την ποδιά και κάτω από το τιμόνι, ενώ ο επίπεδος χώρος στο πάτωμα της ποδιάς βοηθάει όταν θες να κρεμάσεις μια τσάντα από τον γάντζο που υπάρχει πάνω στο πλαίσιο και κάτω από τη σέλα. Καθώς το σκούτερ έχει τον ίδιο βασικό σκελετό με μία βέσπα, υπάρχουν πάρα πολλά αξεσουάρ που μπορείτε να αποκτήσετε, από προστατευτικά κάγκελα χρωμίου μέχρι πίσω σχάρα και βάση για τη ρεζέρβα, ώστε ο κάθε ιδιοκτήτης να μπορεί να προσαρμόσει το σκούτερ στις ανάγκες και τα θέλω του.

Ο χειρισμός του χρειάζεται λίγο χρόνο για να τον συνηθίσεις, γιατί είναι λίγο νευρικό εξαιτίας των δεκάϊντσων τροχών του, αλλά γενικά το LML δεν είναι και τόσο διαφορετικό. Μόλις το συνηθίσεις θα δεις ότι είναι ελαφρύ, ζωηρό και διασκεδαστικό στην οδήγηση, ειδικά στην πόλη. Το μόνο του μειονέκτημα είναι όταν προσπαθείς να το ανεβάσεις στο κεντρικό σταντ γιατί πρέπει να του δώσεις ένα καλό σπρώξιμο, κάτι που δυσκολεύει τους αρχάριους οδηγούς και τις γυναίκες αλλά μόλις μάθεις την τεχνική δεν είναι και τόσο δύσκολο.

Συμπέρασμα: σε γενικές γραμμές πρόκειται για ένα μικρό, ωραίο, ρετρό 125ράκι που αξίζει να του ρίξετε μια ματιά. Γι’ αυτό και ο τίτλος η αναγέννηση του κλασσικού.

 

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΗΚΑ:

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ:                                    Μονοκύλινδρος, τετράχρονος, αερόψυκτος, 125 cc

ΙΠΠΟΔΥΝΑΜΗ:                   8 ίπποι στις 8.000 σ.α.λ.

ΤΡΟΦΟΔΟΣΙΑ:                     Καρμπιρατέρ Keihin PB 18

ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΜΠΡΟΣΤΑ:     Με μονό βραχίονα και ένα αμορτισέρ

ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΠΙΣΩ:              Ένα αμορτισέρ ΦΡΕΝΟ

ΦΡΕΝΟ ΜΠΡΟΣΤΑ :           Δισκόφρενο διαμέτρου 200 χιλ.

ΦΡΕΝΟ ΠΙΣΩ:                      Ταμπούρο, διαμέτρου 150 mm ΤΡΟΧΟΣ

ΤΡΟΧΟΣ ΜΠΡΟΣΤΑ:          10 ιντσών.

ΤΡΟΧΟΣ ΠΙΣΩ:                    10 ιντσών (ελαστικά 3,50)

ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ:                        1.260 χιλ.

ΥΨΟΣ ΣΕΛΑΣ:                     820 χιλ.

ΕΚΚΙΝΗΣΗ:                          Μίζα, μανιβέλα

ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ:                   5,5 λίτρα

ΒΑΡΟΣ:                                121 kg