- Του Γιώργου Κ. Ανδρή
Ο δήμαρχος του Λονδίνου από τη Δευτέρα επιβάλλει φόρο στους ιδιοκτήτες παλιών ρυπογόνων οχημάτων που επιθυμούν να εισέλθουν στο κέντρο της πόλης!
Οι οδηγοί παλαιότερων και πιο ρυπογόνων αυτοκινήτων, φορτηγών και μοτοποδηλάτων από τη Δευτέρα 8 Απριλίου πληρώνουν 12,50 λίρες (14,5 ευρώ) για να εισέλθουν στο κέντρο του Λονδίνου μετά από την απόφαση του δημάρχου για να βελτιώσει τον αέρα της πόλης.
Ειδικότερα οι ιδιοκτήτες βενζινοκίνητων αυτοκινήτων που έχουν κατασκευαστεί πριν από το 2006 (Euro4) και πετρελαιοκίνητων οχημάτων που έχουν κατασκευαστεί πριν από το 2015 (Euro 6) υποχρεώνονται εφεξής να καταβάλουν 12,50 στερλίνες (περίπου 14,50 ευρώ) ημερησίως για να εισέλθουν στη ζώνη αυτή.
Για τα φορτηγά και τα πούλμαν ο φόρος ανέρχεται σε 100 στερλίνες (περίπου 116 ευρώ) ημερησίως. Τα ταξί εξαιρούνται. Από τον Οκτώβριο του 2021 η ζώνη αυτή θα επεκταθεί στο σύνολο της πόλης.
Κατά τη διάρκεια της ημέρας από Δευτέρα έως Παρασκευή, οι περισσότεροι οδηγοί πρέπει να πληρώσουν επίσης μια επιβάρυνση κυκλοφοριακής συμφόρησης ύψους 11,50 λιρών (13,3 ευρώ) για να εισέλθουν στην ίδια περιοχή, η οποία εκτείνεται στο King’s Cross στα βόρεια, στην πόλη στα ανατολικά, στο Imperial War Museum στο νότο και στο παλάτι του Μπάκιγχαμ η Δύση.
Οι οδηγοί αυτοκινήτων που δεν θα δεχθούν να πληρώσουν τον νέο φόρο κινδυνεύουν με την επιβολή προστίμου 160 στερλινών (περίπου 185,60 ευρώ) και οι οδηγοί φορτηγών με πρόστιμο που θα μπορεί να φτάσει έως και τις 1.000 στερλίνες (περίπου 1.160,50 ευρώ).
Στόχος είναι να «μειωθούν οι τοξικές εκπομπές και να γίνει ο αέρας του Λονδίνου πιο υγιεινός για εκατομμύρια ανθρώπους», τονίζει σε μήνυμά του ο Σαντίκ Καν, ο δήμαρχος του Λονδίνου, μιας από τις πόλεις με την μεγαλύτερη ατμοσφαιρική ρύπανση στην Ευρώπη.
«Η ζώνη χαμηλών ρύπων αποτελεί το κεντρικό σημείο του σχεδίου μας για να καθαρίσει ο αέρας του Λονδίνου – ένα από τα πιο τολμηρά σχέδια οποιασδήποτε πόλης στον πλανήτη και τα μάτια του κόσμου είναι στραμμένα επάνω μας», κατέληξε ο δήμαρχος της βρετανικής πρωτεύουσας.