Η Stellantis είπε ότι θα κατασκευάσει ένα νέο ηλεκτρικό αυτοκίνητο για λογαριασμό της Fiat στο εργοστάσιό της στο Kragujevac της Σερβίας που στο παρελθόν αποτελούσε την έδρα της Zastava Automobili και του θρυλικού Yugo.
Το νέο ηλεκτρικό μοντέλο της Fiat θα αντικαταστήσει την παραγωγή του μικρού 500L, ανέφερε η Stellantis σε δήλωσή της. Μάλιστα, ο διευθύνων σύμβουλος του ομίλου, Carlos Tavares, καθώς και ο πρόεδρος της Σερβίας, Aleksandar Vucic, υπέγραψαν την εβδομάδα που πέρασε τη σχετική συμφωνία ύψους 190 εκατομμυρίων ευρώ που θα υποστηρίξει τη σχετική επένδυση για την παραγωγή του νέου ηλεκτρικού οχήματος της Fiat.
Το νέο μοντέλο θα μπει στην παραγωγή στις αρχές του 2024, ενώ ένα δεύτερο EV είναι πιθανό να προστεθεί στη δυναμική της συγκεκριμένης μονάδας στη Σερβία. Όπως αποκάλυψε ο Carlos Tavares, το νέο EV της Fiat θα βασίζεται σε μια πλατφόρμα που θα «ταιριάζει τέλεια» με οχήματα στην κατηγορία των μικρών και συμπαγών μοντέλων.
«Αυτή η νέα πλατφόρμα για ηλεκτρικά οχήματα θα ταιριάζει απόλυτα με προϊόντα από τις κατηγορίες A, B και C και θα βελτιώσει τις καθαρές λύσεις για την αστική μετακίνηση των εμπορικών σημάτων μας», είπε ο Carlos Tavares.
Δημοσιεύματα του ξένου Τύπου αναφέρουν ότι το δεύτερο ηλεκτρικό μοντέλο που θα μπορούσε να προστεθεί στη δυναμική του εργοστασίου θα είναι μια ηλεκτρική έκδοση του Panda.
Ως γνωστόν, η Stellantis δημιουργεί τέσσερις νέες πλατφόρμες που θα υποστηρίξουν ηλεκτρικά οχήματα με μπαταρία αλλά και προτάσεις με κινητήρες εσωτερικής καύσης.
Οι πλατφόρμες ηλεκτρικών οχημάτων STLA Small και Medium θα χρησιμοποιούνται κυρίως από τις Citroen, DS, Fiat, Lancia, Opel και Peugeot. Η STLA Large προορίζεται για μεσαία και μεγάλα οχήματα υψηλών επιδόσεων για λογαριασμό των Alfa Romeo, Chrysler, Dodge και Jeep, ενώ η STLA Frame θα χρησιμοποιηθεί για οχήματα με ανεξάρτητο για τις μάρκες Ram και Jeep.
Η επένδυση στη Σερβία θα βοηθήσει τη Stellantis, η οποία δημιουργήθηκε από τη συγχώνευση των FCA και Groupe PSA, να πετύχει τον στόχο της να πουλά μόνο ηλεκτρικά επιβατικά αυτοκίνητα με μπαταρία στην Ευρώπη μέχρι το τέλος αυτής της δεκαετίας, δήλωσε η Stellantis.
Η Fiat, από τη μεριά της, έχει δηλώσει ότι η γκάμα της θα γίνει ηλεκτρική το 2027.
Ο πρόεδρος της Σερβίας, Aleksandar Vucic είπε ότι η χώρα του, η οποία δεν παράγει ακόμα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, θα πρέπει να εξετάσει το άνοιγμα πολλών σταθμών φόρτισης για να προσελκύσει ντόπιους αγοραστές, καθώς και να υιοθετήσει μια νέα ενεργειακή στρατηγική.
«Πρέπει να εξασφαλίσουμε φθηνότερη ηλεκτρική ενέργεια και για να το πετύχουμε αυτό πρέπει να έχουμε περισσότερες ανανεώσιμες πηγές ενέργειας», είπε ο Aleksandar Vucic.