Η Daimler θα συρρικνωθεί μέσα στα επόμενα 5 χρόνια και δεν θα είναι η εταιρεία που είναι τώρα ανακοίνωσε ο CEO του ομίλου κ. Ola Kallenius προκειμένου να επαναπροσδιορίσει την πολυτέλεια σε μια εποχή ηλεκτρικών οχημάτων αλλά και αυτοδύναμα κινούμενων οχημάτων.
Η εταιρεία επιταχύνει τη μετάβαση στα ηλεκτρικά οχήματα γεγονός που θα οδηγήσει στην απώλεια χιλιάδων θέσεων εργασίας, καθώς η συναρμολόγηση ενός ηλεκτρικού οχήματος απαιτεί πολύ λιγότερο χρόνο από ένα συμβατικό.
Η μετάβαση από την βενζίνη και το πετρέλαιο απαιτεί να ενισχύσει η αυτοκινητοβιομηχανία την αποτελεσματικότητά της, ώστε να απελευθερώσει πόρους για τη δημιουργία ηλεκτρικών και αυτόνομων οχημάτων.
«Τα επόμενα πέντε χρόνια θα γίνουμε μια μικρότερη εταιρεία. Θα έχουμε μια θεμελιώδη αλλαγή στο βιομηχανικό αποτύπωμα από την πλευρά των κινητήρων. Προσλαμβάνουμε πολλούς νέους μηχανικούς λογισμικού, ειδικούς στη χημεία μπαταριών, την ηλεκτροκίνηση. Το να κάνουμε την Daimler μικρότερη ταιριάζει επίσης με μια νέα εποχή όπου η πολυτέλεια δεν καθορίζεται πλέον μέσω της υπερβολής αλλά μέσω της βιωσιμότητας και της αποτελεσματικότητας. Δεν υπάρχει αμφιβολία στο μυαλό μας ότι το αποτύπωμα που αφήνουν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα στη Γη θα πρέπει να είναι μικρότερο. Αυτό είναι μέρος της σύγχρονης υποσχόμενης πολυτέλειας.» ξεκαθάρισε ο Kallenius.
Η μετάβαση από τα αυτοκίνητα με κινητήρες εσωτερικής καύσης στα αμιγώς ηλεκτρικά, θα έχει ως αποτέλεσμα να μειωθούν κατά χιλιάδες οι θέσεις εργασίας, μιας και τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι απλούστερα στη κατασκευή τους σε σχέση με τα αυτοκίνητα με κινητήρες βενζίνης και πετρελαίου. Οι κινητήρες των ηλεκτρικών αυτοκινήτων αποτελούνται από λιγότερα μέρη, είναι απλούστεροι στη κατασκευή τους και απαιτούν λιγότερη συντήρηση σε σχέση με τους κινητήρες εσωτερικής καύσης, γεγονός που θα οδηγήσει σε απολύσεις, επισημαίνεται σε δημοσίευμα του Reuters.
Ένα αυτοκίνητο που τροφοδοτείται με κινητήρα εσωτερικής καύσης, διαθέτει περίπου 1.400 εξαρτήματα στον κινητήρα, στο σύστημα της εξάτμισης και στο κιβώτιο ταχυτήτων. Αντίθετα, ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο διαθέτει αντίστοιχα μόλις 200 εξαρτήματα.
Παράλληλα, όταν ο μέσος όρος κατασκευής ενός κινητήρα εσωτερικής καύσης ανέρχεται στις 3,5 ώρες και ενός κιβωτίου ταχυτήτων 2,7 ώρες, ένας ηλεκτροκινητήρας μπορεί να συναρμολογηθεί μέσα σε μόλις περίπου 1 ώρα. Είναι εύκολο να αντιληφθεί κανείς πως οι αυτοκινητοβιομηχανίες κατασκευάζουν γρηγορότερα τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα και έτσι προχωρούν σε απολύσεις πλεονάζοντος προσωπικού.
Παράλληλα η Daimler έχει κάνει γνωστό πως θα μειώσει τα κόστη κατά περισσότερο από 20% μέχρι το 2025 σε απόλυτους όρους σε σχέση με τα επίπεδα του 2019, μέσω μειωμένων δαπανών, πάγιων εξόδων, προσαρμογών χωρητικότητας αλλά και χαμηλότερου κόστους προσωπικού.
Στόχος της είναι να βελτιώσει την κερδοφορία και να δημιουργήσει κεφάλαιο μέσω μείωσης της βάσης κόστους, ενώ επιταχύνει την στροφή προς τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Έως το 2040 η Mercedes-Benz θέλει να μην προσφέρει αυτοκίνητα με κινητήρες εσωτερικής καύσης, αφού έθεσε ως στόχο τις μηδενικές εκπομπές ρύπων του στόλου των μοντέλων της.
Η νέα στρατηγική της εστιάζει την επανατοποθέτηση της Mercedes-Benz ως μιας πιο πολυτελούς μάρκας και στοχεύει σε μια επιστροφή των πωλήσεων σε ένα μεσαίο έως υψηλό μονοψήφιο ποσοστό αύξησης μέχρι το 2025 και την επίτευξη διψήφιου περιθωρίου κέρδους.
Η Mercedes-Benz θέλει να διπλασιάσει τις πωλήσεις των ακριβών μοντέλων της, αφού αυτά έχουν πολύ μεγαλύτερο περιθώριο κέρδους από τα μικρότερα. Παράλληλα θα αυξήσει τις οικονομίες κλίμακας σε νέες πλατφόρμες, ενώ θα μειώσει κατά 70% την ποικιλία των εκδόσεων των επιβατικών αυτοκινήτων της με κινητήρες εσωτερικής καύσης.
Η Daimler επιθυμεί επίσης να προσφέρει στους πελάτες της νέες ψηφιακές υπηρεσίες προκειμένου να αποκτήσει νέες σταθερές πηγές εισοδημάτων, όπως με λειτουργίες υποβοηθούμενης οδήγησης και υπηρεσίες ψυχαγωγίας όταν αποκαλύψει το νέο λειτουργικό της σύστημα αυτοκινήτων το 2024.
Προκειμένου να επενδύσει στην ψηφιακή τεχνολογία, η Daimler σχεδιάζει να αντλήσει από την ανάπτυξη στην Κίνα, στην οποία η Mercedes-Benz εκτιμά ότι υπάρχει η μεγαλύτερη δυνατότητα ανάπτυξης μέσα στα 10 επόμενα χρόνια.
Η Mercedes-Benz επίσης χρησιμοποιεί την τεχνική ειδίκευση της ομάδας της Formula 1 για τη δημιουργία του EQXX, ενός ηλεκτρικού οχήματος που έχει στόχο να είναι το αποτελεσματικότερο, και να μπορεί να μεταφέρει επιβάτες από την Στουτγάρδη της Γερμανίας έως τη Μασσαλία της Γαλλίας με μία μόνο φόρτιση.