Με 280 ίππους το νέο Ford Focus ST

Η Ford αποκάλυψε το νέο Focus ST, το οποίο εφοδιάζεται είτε με βενζινοκινητήρα της γενιάς EcoBoost με απόδοση 280 ίππων, είτε μ’ έναν προηγμένο ντίζελ της οικογένειας EcoBlue με 190 ίππους.

To νέο Focus εντάσσει στη γκάμα του και την ST έκδοση, τόσο στην 5θυρη όσο και στην estate εκδοχή του. Κάτω από το καπό συναντούμε τον γνωστό 2,3 EcoBoost με απόδοση 280 ίππων στις 5.500 σ.α.λ. & 420 Nm ροπής διαθέσιμα από τις 3.000 σ.α.λ. Ταυτόχρονα η Ford υπόσχεται επιτάχυνση 0-100 σε λιγότερο από 6 δευτερόλεπτα με την τελική ταχύτητα να μην ανακοινώνεται προς το παρόν.

Η έκδοση ST είναι διαθέσιμη και με ντίζελ μοτέρ 2 λίτρων και ισχύ 190 ίππων & 400 Nm ροπής. Και οι δύο κινητήρες συνδυάζονται με 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο και προαιρετικά ο 2,3 EcoBoost μπορεί να εφοδιαστεί με 7άρι αυτόματο. Επίσης, στην περίπτωση του χειροκίνητου κιβωτίου, μπορεί κάποιος να επιλέξει το πακέτο Performance, όπου μεταξύ άλλων προσφέρει τη λειτουργία rev-matching για αποδοτικότερα κατεβάσματα ταχύτητας & launch control.

Για τη βελτίωση της οδικής συμπεριφοράς του ισχυρού Focus, η Ford έχει τοποθετήσει ένα ηλεκτρονικό μπλοκέ διαφορικό της Borg Warner. Ταυτόχρονα η ανάρτηση είναι χαμηλότερη κατά 10 χλστ. -συγκριτικά με τις απλές εκδόσεις- περιλαμβάνοντας σκληρότερα αμορτισέρ.

Σε επίπεδο εμφάνισης τώρα, το Focus ST φέρει μεγαλύτερους τροχούς, κυψελωτή μάσκα, διπλές απολήξεις στο πίσω μέρος και πιο μυώδεις προφυλακτήρες. Την σπορτίφ εικόνα ενισχύουν και οι κόκκινες δαγκάνες των φρένων. Μικρές στιλιστικές αλλαγές βρίσκουμε και στο εσωτερικό, όπου κυριαρχούν τα μπάκετ καθίσματα της Recaro. H διάθεση του αυτοκινήτου στην ευρωπαϊκή αγορά αναμένεται να ξεκινήσει το Καλοκαίρι.

6τάχυτο μηχανικό κιβώτιο

Το 6τάχυτο μηχανικό κιβώτιο του Focus ST επιτρέπει ταχύτερες αλλαγές σχέσεων και πιο σπορ αίσθηση με πιο κοντές διαδρομές επιλογέα κατά 7% συγκριτικά με εκείνες του νέου Focus. Με την τεχνολογία rev-matching να αποτελεί μέρος του προαιρετικού πακέτου Performance Pack στις χειροκίνητες εκδόσεις 2.3L EcoBoost επιτυγχάνεται ο συγχρονισμός των στροφών του κινητήρα με τρόπο ανάλογο με εκείνον που είδαμε στην Ford Mustang.

Προσφέροντας ομαλότερα και ταχύτερα κατεβάσματα, η τεχνολογία αυτή συνοδεύεται από μία ενδεικτική λυχνία αλλαγής σχέσης χρησιμοποιώντας το ηλεκτρονικό σύστημα ελέγχου του κινητήρα για να ανεβάζει στιγμιαία στροφές (ξερογκαζιά) όταν ο οδηγός επιλέγει χαμηλότερη σχέση, συγχρονίζοντας έτσι τις στροφές του με αυτές της επιλεγόμενης σχέσης.

Ο συγχρονισμός στροφών δίνει τη δυνατότητα σε λιγότερο έμπειρους οδηγούς να απολαμβάνουν στρωτές και χωρίς απώλειες επιτάχυνσης αλλαγές σχέσεων που επιτυγχάνονται με την τεχνική ‘μύτη-τακούνι’, ενώ οι πιο έμπειροι οδηγοί μπορούν κατά βούληση να απενεργοποιούν το σύστημα.

Αυτόματο κιβώτιο 7 σχέσεων

Μια νέα 7τάχυτη έκδοση που προέρχεται από την τελευταία οικογένεια ευφυών, αυτόματων κιβωτίων της Ford, ολοκληρώνει τη συναρπαστική οδηγική εμπειρία που υπόσχεται ο 2.3L EcoBoost κινητήρας. Η κλιμάκωση των σχέσεων έχει διαφοροποιηθεί με γνώμονα τις επιδόσεις, ενώ το σύστημα Adaptive Shift Scheduling – που βελτιστοποιεί τους χρόνους αλλαγών μετά από αξιολόγηση κάθε οδηγικού στυλ – παρέχει μεγαλύτερη ευελιξία και δυνατότητα προσαρμογής ανάλογα με τη χρήση. Οι οδηγοί μπορούν να επιλέγουν σχέσεις μηχανικά μέσω των σχετικών μοχλών στο τιμόνι (shift paddles).

Ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων (SLA)

Η ανάρτηση SLA βελτιώνει την απόκριση στις εντολές του οδηγού, χωρίς θυσίες στην άνεση, περιλαμβάνοντας μία μοναδική γεωμετρία για τις εκδόσεις wagon, καθώς και διαφορετική θέση για τα αμορτισέρ για μεγαλύτερη ευελιξία και άμεση απόκριση του οχήματος, ακόμα και όταν είναι πλήρως φορτωμένο. Ο ζωηρός οδηγικός χαρακτήρας που γνωρίσαμε στο Focus διατηρείται χρησιμοποιώντας τα ίδια ελατήρια με σκληρότερη όμως απόσβεση αμορτισέρ κατά 20% μπροστά και 13% πίσω, ενώ η απόσταση από το έδαφος μειώνεται κατά 10 mm, προς όφελος του κρατήματος και της απόκρισης στη σπορ οδήγηση.

Τεχνολογία ηλεκτρονικού ελέγχου της απόσβεσης (CCD)

Η προηγμένη τεχνολογία Continuously Controlled Damping (CCD) της Ford προσφέρεται με το Performance Pack στα 5θυρα μοντέλα 2.3L EcoBoost. Το σύστημα παρακολουθεί κάθε 2 χιλιοστά του δευτερολέπτου τα δεδομένα από την ανάρτηση, το αμάξωμα και τα συστήματα διεύθυνσης και πέδησης για να προσαρμόσει την απόσβεση με σκοπό τη βέλτιστη οδηγική ποιότητα και δυναμική συμπεριφορά.

Ηλεκτρονικά ελεγχόμενο διαφορικό eLSD

Η οδηγική εμπειρία αποκτά άλλη διάσταση με την υιοθέτηση της τεχνολογίας eLSD στα μοντέλα Focus ST 2.3L EcoBoost. Το σύστημα, το οποίο ενσωματώνεται στο κιβώτιο, χρησιμοποιεί υδραυλικούς συμπλέκτες για να μειώσει τη ροπή στον τροχό με τη μικρότερη πρόσφυση έχοντας τη δυνατότητα να διανέμει έως και το 100% της διαθέσιμης ροπής σε εκείνον με την περισσότερη ώστε να αντισταθμιστεί το σπινάρισμα που μπορεί να μειώσει την επιτάχυνση στις στροφές.

Η τεχνολογία της Borg Warner παρέχει μεγαλύτερη ακρίβεια και ταχύτητα απόκρισης σε σχέση μ’ ένα παραδοσιακό, μηχανικό μπλοκέ διαφορικό. Το σύστημα προσαρμόζει την κατανομή ροπής βάσει των δεδομένων από τους αισθητήρες ελέγχου της δυναμικής συμπεριφοράς του οχήματος και του κινητήρα, πριν εκδηλωθεί το σπινάρισμα, και εφαρμόζει σταδιακά το απαιτούμενο ποσοστό εμπλοκής για βέλτιστες επιδόσεις.

Τεχνολογία Torque Vectoring Control

Τα μοντέλα Focus ST 2.0L EcoBlue υιοθετούν την τεχνολογία Torque Vectoring Control, που βελτιώνει το κράτημα και μειώνει την υποστροφή, φρενάροντας στις στροφές τον εσωτερικό εμπρός τροχό.

Σύστημα διεύθυνσης EPAS και Steering Torque Disturbance Reduction

Το νέο Focus ST κλέβει από το Fiesta ST το στέμμα στον τομέα της ταχύτερης απόκρισης του τιμονιού. Το σύστημα διεύθυνσης του νέου Focus ST διαθέτει ηλεκτρική υποβοήθηση (EPAS) και είναι κατά 15% ταχύτερο από εκείνο του βασικού Focus απαιτώντας μόλις 2 στροφές από τέρμα σε τέρμα.

Κορυφαία αίσθηση επιτυγχάνεται χάρη στη μοναδική γεωμετρία ακροαξονίου, με σημείο έδρασης βραχίονα κατά 9 mm πιο μπροστά και κατά 6,5 mm πιο ψηλά σε σχέση με τις βασικές εκδόσεις του μοντέλου. Επίσης, το νέο λογισμικό Steering Torque Disturbance Reduction του ηλεκτρικά υποβοηθούμενου τιμονιού (EPAS) συμβάλλει επίσης στη μείωση της ροπής διεύθυνσης κατά τη διαδικασία της επιτάχυνσης στις στροφές, διευκολύνοντας τη μεταφορά της ισχύος στο δρόμο με μεγαλύτερη ακρίβεια μέσω των ειδικά εξελιγμένων ελαστικών Michelin Pilot Sport 4S.

Σύστημα πέδησης

Σημαντικές αναβαθμίσεις έχουν γίνει και στο σύστημα πέδησης του νέου Focus ST εξασφαλίζοντας κορυφαία αποτελεσματικότητα και αντοχή. Οι διαστάσεις των εμπρός δίσκων έχουν αυξηθεί στα 330 mm x 27 mm χρησιμοποιώντας διπίστονες δαγκάνες – οι πίσω έχουν διάσταση 302 mm x 11 mm. Η συνολική απόδοση του συστήματος πέδησης του νέου Focus ST δοκιμάστηκε κάτω από τις ίδιες απαιτητικές διαδικασίες που χρησιμοποιήθηκαν στο Ford GT, ενώ η αντοχή του στην παρατεταμένη χρήση αποδείχτηκε τετραπλάσια από εκείνη του Focus ST προηγούμενης γενιάς.

Το Electric Brake Booster (EBB) δείχνει πιο φανερά τα πλεονεκτήματά του στο Focus ST αναπτύσσοντας πίεση ταχύτερα σε σχέση με ένα υδραυλικό σύστημα. Το ΕΒΒ προσφέρει έτσι βελτιωμένη αίσθηση και σταθερότητα σε ποικίλες συνθήκες. Για το Focus ST, αυτό σημαίνει ότι το σύστημα αντισταθμίζει αλλαγές στην απόκριση πέδησης που παρατηρούνται στη γρήγορη οδήγηση προσαρμόζοντας την αίσθηση του πεντάλ του φρένου σύμφωνα με το επιλεγμένο Προφίλ Οδήγησης.

Προφίλ οδήγησης (Drive Mode)

Τα Προφίλ Οδήγησης Slippery/Wet, Normal, Sport και – για τα μοντέλα που εφοδιάζονται με το Performance Pack – Track προσαρμόζουν τα συστήματα eLSD, CCD, EPAS, την απόκριση του γκαζιού, τη χαρτογράφηση που ελέγχει τις αλλαγές σχέσεων του αυτόματου κιβωτίου, το σύστημα ηλεκτρονικού ελέγχου της ευστάθειας του αμαξώματος, το ηλεκτρονικό σύστημα αναβάθμισης του παραγόμενου ήχου (ESE) και τις ρυθμίσεις του συστήματος κλιματισμού σύμφωνα με το εκάστοτε οδηγικό σενάριο. Από το διακόπτη “Sport” στο τιμόνι επιλέγεται το αντίστοιχο mode, ενώ ένα ακόμα μπουτόν “Mode” επιτρέπει στους οδηγούς να κάνουν γρήγορο scroll στα Προφίλ Οδήγησης.

«Με την επιλογή του Track mode, το σύστημα πέδησης αποκρίνεται πιο άμεσα και ζωηρά, το σύστημα διεύθυνσης παρέχει περισσότερη πληροφόρηση (feedback), το γκάζι γίνεται πιο δυναμικό, το eLSD λαμβάνει εντολή για να προσφέρει μέγιστη πρόσφυση, ενώ ο οδηγός έχει περισσότερα περιθώρια ολίσθησης μέσα από το σύστημα ESC» δήλωσε ο David Put, υπεύθυνος του τομέα δυναμικής συμπεριφοράς της Ford Performance. «Οι οδηγοί μπορούν να έχουν πλήρη αυτοπεποίθηση στις ικανότητες του Focus ST στην πίστα.»

Launch Control

Το νέο Ford Focus ST 2.3L EcoBoost εφοδιάζεται στις εκδόσεις που εξοπλίζονται με το Performance Pack και με σύστημα Launch Control για γρήγορες εκκινήσεις από στάση στην πίστα.

Εσωτερικός σχεδιασμός και λειτουργικότητα

Έχοντας εξελιχθεί για να είναι άνετο, αλλά συγχρόνως και απολαυστικό στην οδήγηση, το νέο Focus ST καρπώνεται τα κορυφαία στάνταρ ευρυχωρίας και πολιτισμένης λειτουργίας του στάνταρ μοντέλου υιοθετώντας ένα αναβαθμισμένο εσωτερικό που συνδυάζει με απόλυτη ισορροπία την καθημερινή πρακτικότητα με μία γνήσια, σπορ οδηγική αίσθηση και εμπειρία.

Ο παραδοσιακός πίνακας οργάνων του Focus ST αποκτά πιο μοντέρνα ταυτότητα, εμπνευσμένη από το Ford GT. Ψηφιακοί δείκτες για την πίεση υπερπλήρωσης, την πίεση λαδιού και τη θερμοκρασία του, απεικονίζονται τώρα στην ειδικά διαμορφωμένη έγχρωμη οθόνη TFT 4,2” ιντσών της Ford Performance.

Οι μηχανικοί της Ford Performance βελτίωσαν τη θέση των εμπρός καθισμάτων της γνωστής εταιρείας Recaro ώστε ο οδηγός να νοιώθει ‘ένα’ με το αυτοκίνητο. Η τεχνολογία ESE ενισχύει τον «καθαρόαιμο» ήχο του κινητήρα και του συστήματος εξαγωγής στα προφίλ Sport και Track, παρέχοντας ένα πρόσθετο feedback στους λάτρεις των επιδόσεων.

Την ίδια στιγμή, οι ειδικά σχεδιασμένες βάσεις έδρασης του κινητήρα και το ανεξάρτητο υποπλαίσιο – παράλληλα με το προαιρετικό σύστημα CCD – περιορίζουν τα επίπεδα θορύβου που φτάνουν στην καμπίνα των επιβατών. Οι τελευταίοι θα έχουν στη διάθεσή τους κορυφαίους χώρους στην περιοχή των ώμων, σε συνδυασμό με την καλύτερη στην κατηγορία απόσταση για τα γόνατα.

Η έκδοση wagon του νέου Ford Focus ST εξασφαλίζει έναν χώρο φόρτωσης έως και 1.653 L, στο οποίο μπορεί να εγκατασταθεί με άνεση ένα μεγάλο κλουβί σκύλου.

Η σπορ αίσθηση είναι διάχυτη στο εσωτερικό του νέου Focus ST, χάρη σε συγκεκριμένα χαρακτηριστικά, όπως το σπορ τιμόνι, τα καθίσματα Recaro που διατίθενται σε απόχρωση Ebony με υψηλής ποιότητας υφασμάτινη, δερμάτινη ή ημιδερμάτινη ταπετσαρία και υλικά Miko Dinamica, η αλουμινένια λαβή του επιλογέα με ανάγλυφο το λογότυπο ‘ST’ που συναντάται και στα μαρσπιέ, τα αλουμινένια πεντάλ, τα μεταλλικά διακοσμητικά στοιχεία σε satin silver, οι μεταλλικές γκρι ραφές στα καθίσματα, τα ένθετα στο εσωτερικό των θυρών και οι μαλακές πλαϊνές επενδύσεις στην κεντρικής κονσόλας.

Προηγμένη «παλέτα» συστημάτων υποβοήθησης της οδήγησης

Το Focus ST επωφελείται από την προηγμένη γκάμα τεχνολογιών υποστήριξης του οδηγού της Ford που συνέβαλαν ώστε το Focus να αποσπάσει 13 βραβεία και 5 αστέρια για την ασφάλειά του ήδη από το 2018, όταν και κυκλοφόρησε για πρώτη φορά.

Ανάμεσα τους ξεχωρίζουν οι εξής:

  • Adaptive Cruise Control (ACC) – τώρα αναβαθμίζεται με Stop & Go, Speed Sign Recognition και Lane-Centring για πιο άνετη οδήγηση στην πυκνή κυκλοφορία
  • Adaptive Front Lighting System της Ford, με νέο φωτισμό στροφών (Predictive curve light) βασισμένο σε κάμερα και φωτισμό ανάλογα με την οδική σήμανση (Sign-based light) που προσαρμόζει εκ των προτέρων τη δέσμη των προβολέων για βελτιωμένη ορατότητα, παρακολουθώντας τις στροφές στο δρόμο και – για πρώτη φορά στη βιομηχανία – την οδική σήμανση
  • Το πρώτο σύστημα Head-up display (HUD) της Ford που προσφέρεται στην Ευρώπη, για να μπορούν οι οδηγοί να είναι απόλυτα συγκεντρωμένοι στο δρόμο
  • Evasive Steering Assist, μία τεχνολογική πρωτιά στην κατηγορία, που βοηθά τους οδηγούς να ελίσσονται ώστε να αποφύγουν σταματημένα ή αργά κινούμενα οχήματα, αποτρέποντας έτσι μία πιθανή σύγκρουση

Με το σύστημα συνδεσιμότητας SYNC 3 της Ford,οι οδηγοί μπορούν να ελέγχουν τις λειτουργίες ήχου, πλοήγησης και κλιματισμού, καθώς και συνδεδεμένα smartphones με απλές φωνητικές εντολές και την υποστήριξη μιας έγχρωμης οθόνης αφής με διαγώνιο 8 ίνστες. Το σύστημα παρέχει συμβατότητα Apple CarPlay και Android Auto™ δωρεάν, ενώ με την τεχνολογία ενσωματωμένου μόντεμ FordPass Connect, το όχημα μετατρέπεται σε κινητό WiFi hotspot με συνδεσιμότητα για μέχρι και 10 διαφορετικές συσκευές.

Σπορ σιλουέτα

Το Focus ST αναβαθμίζει την premium, σπορ σιλουέτα του Focus με διακριτικές, λειτουργικές λεπτομέρειες και μοναδικά σχέδια ζαντών αλουμινίου. Η γρίλια φέρει αλλαγές για βελτιστοποίηση της ψύξης με τα πτερύγιά της να διοχετεύουν τον αέρα σε αεραγωγούς air-curtain για βελτιωμένη αεροδυναμική απόδοση.

Μία μεγαλύτερη και περισσότερο κεκλιμένη αεροτομή στο πίσω μέρος αυξάνει την αεροδυναμική πίεση υποστηρίζοντας ιδανικά τη δυναμική συμπεριφορά του Focus ST. Η διπλή απόληξη του συστήματος εξαγωγής, που πλαισιώνει το δυναμικό πίσω διαχύτη, είναι πλέον εγκατεστημένη στο πλάι, σε αντίθεση με εκείνη της προηγούμενης γενιάς του μοντέλου, η οποία ήταν τοποθετημένη στο κέντρο στερώντας από το όχημα τη δυνατότητα ρυμούλκησης. Το Performance Pack περιλαμβάνει επίσης κόκκινες δαγκάνες φρένων.

Ανάμεσα στις εξωτερικές αποχρώσεις που έχουν επιλεγεί για να αναδείξουν το δυναμικό προφίλ του νέου Focus ST περιλαμβάνονται οι αποκλειστικές Ford Performance Blue και Orange Fury, μαζί με τις Frozen White, Magnetic grey, Race Red, Ruby Red και Shadow Black. Οι νέες προτάσεις στους τροχούς του αυτοκινήτου περιλαμβάνουν ζάντες αλουμινίου 18 ιντσών σε σχέδια Dark Sparkle και Magnetite, ενώ μία 19 ιντσών είναι διαθέσιμη στο σχέδιο Magnetite.