Στην Ελλάδα πραγματοποιήθηκε η επίσημη πανευρωπαϊκή παρουσίαση του κορυφαίου Audi RS3 με το πρόγραμμα να περιλαμβάνει αρκετές εναλλακτικές διαδρομές στην ευρύτερη περιοχή της Αττικής, οδήγηση στην πίστα των Μεγάρων, αλλά και έναν ειδικά προετοιμασμένο χώρο για την ανάλυση των drift ικανοτήτων του νέου RS 3.
Ο σχεδιασμός του νέου Audi RS 3 είναι ακόμα πιο δυναμικός από εκείνον του προκατόχου του. Στο εμπρός μέρος, ο μεγάλος προφυλακτήρας RS, η κυψελοειδής single frame μάσκα και οι μεγάλες είσοδοι αέρα υπερτονίζουν τις διαφορές σε σχέση με τα απλά αδελφάκια της γκάμας.
Οι φουσκωμένοι θόλοι γεμίζουν από τους τροχούς 19 ιντσών με τα ανισομεγέθη ελαστικά εμπρός-πίσω ενώ οι αγωνιστικές επιδόσεις του μοντέλου ενισχύονται από έναν επανασχεδιασμένο οπίσθιο προφυλακτήρα με ενσωματωμένο διαχύτη καθώς και το σύστημα εξάτμισης RS με δύο (πολύ) μεγάλες οβάλ απολήξεις.
Hitech εσωτερικό
Στο εσωτερικό, υπάρχουν πολλά στοιχεία αναδεικνύουν τον σπορ χαρακτήρα της κορυφαίας έκδοσης. Στο Audi virtual cockpit plus των 12,3 ιντσών, το οποίο ανήκει στον στάνταρντ εξοπλισμό, προβάλλονται οι στροφές του κινητήρα με τη μορφή ραβδόγραμμων, ενώ ταυτόχρονα η ισχύς και η ροπή απεικονίζονται ως ποσοστά. Προαιρετικά, η οθόνη των στροφών λειτουργίας του κινητήρα είναι διαθέσιμη στη νέα σχεδίαση «RS Runway».
Επιπλέον, το Audi virtual cockpit plus περιλαμβάνει οθόνες για g-force, χρόνους γύρου και επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα, 0-200 χλμ./ώρα, τέταρτο μιλίου και όγδοο μιλίου.
Στην κεντρική οθόνη αφής των 10,1 ιντσών του συστήματος πολυμέσων, περιλαμβάνεται αυτό που αναφέρεται ως «RS Monitor», το οποίο εμφανίζει τις θερμοκρασίες ψυκτικού υγρού κινητήρα και λαδιού του συστήματος μετάδοσης, καθώς και τις πιέσεις των ελαστικών.
Η δυναμική εικόνα ενισχύεται περαιτέρω από τον πίνακα οργάνων από ανθρακονήματα και τα σπορ καθίσματα RS καθώς και το τιμόνι με την επίπεδη βάση και την επένδυση αλακαντάρα. Στο δεξί μπράτσο υπάρχει το νέο κουμπί RS Mode, το οποίο μπορεί να χρησιμοποιηθεί για επιλογή των επιπλέον προγραμμάτων οδήγησης RS.
400 ίπποι
Κάτω από το καπό βρίσκεται και πάλι ο περίφημος 5κύλινδρος κινητήρας των 2,5 λίτρων, που έχει κερδίσει το βραβείο «International Engine of the Year» εννέα συνεχόμενες φορές.
H μέγιστη ισχύς έχει παραμείνει στους 400 ίππους, αλλά τώρα είναι διαθέσιμη νωρίτερα, από τις 5.600 σ.α.λ., και παραμένει σταθερή έως και τις 7.000 σ.α.λ. Σε ό,τι αφορά τη ροπή, η μέγιστη τιμή αυξήθηκε κατά 20 Nm, φτάνοντας έτσι τα 500 Nm, που διατηρούνται σταθερά μεταξύ 2.250 και 5.600 σ.α.λ.
Εκτός της επιτάχυνσης 0-100 χλμ./ώρα σε μόλις 3,8 δευτερόλεπτα, η τελική ταχύτητα περιορίζεται στα 250 χλμ./ώρα, με τα 280 χλμ./ώρα να διατίθενται ως προαιρετική αναβάθμιση, ενώ με το πακέτο RS Dynamic plus (περιλαμβάνει τα κεραμικά φρένα, α ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενα αμορτισέρ και τη σπορ εξάτμιση RS), η τελική ταχύτητα ανεβαίνει στα 290 χλμ./ώρα!
Το RS Torque Splitter καθιστά δυνατό τον ενεργό, πλήρως μεταβλητό διαμοιρασμό της ροπής μεταξύ των πίσω τροχών.
Στην ελληνική αγορά το νέο RS 3 αναμένεται μέσα στο 2022. Σε ένα μήνα περίπου θα ανοίξει το βιβλίο παραγγελιών, οπότε και θα ανακοινωθεί η ακριβής τιμή αλλά οι πληροφορίες κάνουν λόγο για τιμή άνω των 75.000 ευρώ…