Η γερμανική εταιρεία ετοιμάζει με πυρετώδεις ρυθμούς το επόμενο μεγάλο στοίχημά της.
Η νέα Mission E είναι, δίχως καμία αμφιβολία πλέον, ένα μοντέλο-σημείο καμπής για την Porsche, καθώς θα είναι το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο στην ιστορία της. Ένα αυτοκίνητο της νέας εποχής, το οποίο προφανώς και βάζει στο στόχαστρο του –ποιο άλλο;- το Model S της αμερικάνικης Tesla. Σύμφωνα με ό,τι γνωρίζουμε μέχρι και αυτή τη στιγμή, δομικά, θα «πατά» σε μια από τις τρεις νέες «ηλεκτρικές πλατφόρμες» που ετοιμάζει για τις μάρκες του ο Όμιλος VW. Αξίζει να σημειωθεί πως η πλατφόρμα με την κωδική αυτή τη στιγμή ονομασία J1 της Mission E θα διαφέρει παρασάγγας από την C-BEV που θα δούμε να χρησιμοποιεί η ομόσταβλη Audi στις εκδόσεις παραγωγής των ηλεκτρικών SUV μοντέλων της που θα φέρουν την ονομασία E-tron.
Ωστόσο, τα ομοσταβλά ηλεκτρικά μοντέλα των δύο εταιρειών, παρά το διαφορετικό τους δάπεδο, θα μοιράζονται τις ίδιες μπαταρίες ιόντων λιθίου, όπως χαρακτηριστικά έχει αποκαλύψει στο πρόσφατο παρελθόν ο πρόεδρος της Porsche, Oliver Blume. Χωρίς να έχει ακόμα επιβεβαιωθεί από επίσημα χείλη, η γερμανική φίρμα φέρεται να συνεργάζεται για την κατασκευή και εξέλιξη των συσσωρευτών ενέργειας με την ιαπωνική Hitachi.
Στόχος της ομάδας εξέλιξης της νέας Porsche Mission E είναι η αυτονομία του αυτοκινήτου να αγγίζει ή και να ξεπερνά, έστω και οριακά, το φράγμα των 500 χλμ. Όσο για το χρόνο φόρτισης, επιδίωξη των Γερμανών είναι η πληρότητα ενέργειας των μπαταριών να ανακτάται σε ποσοστό της τάξης του 80% σε χρόνο μόλις 15 λεπτών μέσω της χρήσης ταχυφορτιστών. Την ίδια στιγμή, θα υπάρχει και η δυνατότητα επαγωγικής φόρτισης των μπαταριών με την αρωγή ενός ειδικά διαμορφωμένου πάνελ που θα τοποθετείται κάτω ακριβώς από τον εμπρόσθιο άξονα.
Σε ότι αφορά στις μονάδες κίνησης, η Porsche φέρεται να προσανατολίζεται στη λύση των δύο ηλεκτροκινητήρων, που συνδυαστικά θα προσδίδουν στη Mission E χαρακτηριστικά τετρακίνησης –στο μέλλον αναμένονται και εκδόσεις με πίσω κίνηση και έναν ηλεκτροκινητήρα. Η δε απόδοση των δύο μονάδων θα κυμαίνεται στα 300, 400 και 500 kW, ήτοι στους 402, 536 και 670 περίπου ίππους. Όπως έχει ήδη διαρρεύσει, η τελευταία και πιο ισχυρή έκδοση θα εξασφαλίζει στο γερμανικό σεντάν επιτάχυνση από στάση έως τα πρώτα 100 χλμ./ώρα σε χρόνο κοντά στα 3,5 δλ.
Από εκεί και πέρα, ένα ακόμα μεγάλο στοίχημα για την Mission E είναι η τεχνολογία αυτόνομης οδήγησης. Σύμφωνα με πληροφορίες, η έκδοση παραγωγής θα εφοδιάζεται με το εν λόγω «καλούδι», το οποίο θα εξασφαλίζει την κίνηση του αυτοκινήτου χωρίς καμία παρεμβολή του οδηγού του στις εθνικές οδούς αλλά και στα σταμάτα-ξεκίνα μέσα στην πόλη.
Με δεδομένες τις έως τώρα εκτιμήσεις των Γερμανών της Porsche, στόχος είναι, σύμφωνα με τους 4Τροχούς, οι πωλήσεις της ηλεκτρικής Mission E, η οποία δεν θα παρουσιαστεί πριν το 2020, να αγγίζουν σε ετήσια βάση τις 20.000 μονάδες. Αριθμός που φαντάζει ρεαλιστικός με δεδομένη την επερχόμενη άνθιση της ηλεκτροκίνησης στα χρόνια που ακολουθούν.