Η Gotion High-Tech (Guoxuan), ένας κινέζος κατασκευαστής μπαταριών ιόντων λιθίου και συνεργάτης του ομίλου Volkswagen, ανακοίνωσε τη διαθεσιμότητα μιας ημι-στερεής μπαταρίας χωρητικότητας 160 kWh με την οποία η αυτονομία στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα αγγίζει τα 1.οοο χιλιόμετρα!
Μάλιστα ο όμιλος VW κατέχει το πλειοψηφικό πακέτο μετοχών στην κινεζική εταιρεία Guoxuan!
Αυτή η τεχνολογία των στερεών μπαταριών δεν είναι ακόμη έτοιμη – δεν θα έπρεπε να είναι πριν από το 2028 σύμφωνα με τη Nissan – αλλά η άνοδος των ηλεκτρικών αυτοκινήτων ώθησε τους κατασκευαστές να βρουν λύσεις για να προσφέρουν μεγαλύτερη αυτονομία στα οχήματα. Αποτέλεσμα όλων των παραπάνω είναι η κατασκευή των ημι-στερεών μπαταριών.
Οι ημι-στερεές μπαταρίες είναι κάτι ενδιάμεσο μεταξύ της παραδοσιακής μπαταρίας ιόντων λιθίου και της μελλοντικής στερεάς μπαταρίας. Οι κατασκευαστές ημι-στερεών μπαταριών κρατούν καλά τα μυστικά κατασκευής τους, αλλά η αμερικανική εταιρεία 24M (που υποστηρίζεται από την αμερικανική κυβέρνηση) έδωσε περισσότερα στοιχεία για την λειτουργία τους με αποτέλεσμα να μάθουμε περισσότερα.
Σχεδιαστικά, οι ημι-στερεές μπαταρίες είναι πιο κοντά στις συμβατικές μπαταρίες παρά στις συμπαγείς μπαταρίες. Έτσι, ο ηλεκτρολύτης εξακολουθεί να είναι υγρός (και όχι στερεός όπως σε μια στερεά μπαταρία), αλλά δεν χρησιμοποιεί πλέον συνδετικό υλικό και τα διάφορα συστατικά που τον αποτελούν αναμειγνύονται πριν από την κατασκευή.
Αυτό καθιστά δυνατή την απόκτηση ενός είδους πηλού, λιγότερο υγρού από μια παραδοσιακή μπαταρία ιόντων λιθίου. Αυτό θα επέτρεπε, σύμφωνα με την αμερικανική εταιρεία 24M, να προσφέρει παχύτερα ηλεκτρόδια για μπαταρίες με καλύτερη ενεργειακή πυκνότητα και πιο προσιτές τιμές. Η αμερικανική εταιρεία ανακοίνωσε επίσης μείωση κόστους περίπου 50% σε σχέση με μια συμβατική μπαταρία.
Αυτονομία 1.000 χλμ.
Μια ημι-στερεά μπαταρία NCM παρουσίασε και η κινεζική Gotion High Tech. Χάρη σε ενεργειακή πυκνότητα 360 Wh/kg, η εταιρεία υποδεικνύει τη δυνατότητα εγκατάστασης πακέτου 160 kWh σε sedan αυτοκίνητο η οποία μπορεί άνετα να συγκριθεί με την μπαταρία 108 Kwh της Mercedes EQS προσφέροντας σχεδόν 1.000 χλμ. αμιγώς ηλεκτρικής αυτονομίας. Η συγκεκριμένη μπαταρία θα είναι διαθέσιμη από φέτος για τους κατασκευαστές αυτοκινήτων.
Η εταιρεία διαθέτει επίσης ένα λειτουργικό πρωτότυπο ημι-στερεής μπαταρίας με ενεργειακή πυκνότητα 400 Wh/kg. Αυτό θα καταστήσει δυνατή την προσφορά μπαταριών με χωρητικότητα μεγαλύτερη από 160 kWh για παρόμοιο μέγεθος και βάρος. Άλλωστε το Hummer EV διατίθεται με μια μπαταρία 200 kWh, η οποία στην πραγματικότητα αποτελεί δύο μπαταρίες τοποθετημένες η μία πάνω στην άλλη.
Αυτά είναι καλά νέα για ολόκληρη την αυτοκινητοβιομηχανία και ειδικότερα για τον γερμανικό κατασκευαστή Volkswagen, που κατέχει το πλειοψηφικό πακέτο μετοχών της Guoxuan. Θα μπορούσαμε λοιπόν να βρούμε αυτές τις μπαταρίες σε μελλοντικά μοντέλα ηλεκτρικών αυτοκινήτων Volkswagen. Αλλά ο πρώτος κατασκευαστής που αναμένεται να προσφέρει ένα αυτοκίνητο με μπαταρία ημι-στερεής κατάστασης είναι η Nio.
Η κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία σχεδιάζει να κυκλοφορήσει δύο μοντέλα μέχρι το τέλος του έτους με μια έκδοση μεγάλης εμβέλειας εξοπλισμένη με ημι-στερεά μπαταρία χωρητικότητας 150 kWh η οποία θα προσδίδει μεγαλύτερη αυτονομία από την μπαταρία 100 Kwh της Tesla.