Η BMW iX είναι έτοιμη να προχωρήσει στη μαζική παραγωγή και αναμένεται στην αγορά από το Νοέμβριο του 2021. Η νέα τεχνολογική ναυαρχίδα του BMW Group συνδυάζει οδηγική απόλαυση μηδενικών ρύπων, σπορ ευελιξία και μία ασυναγώνιστη αυτονομία, ενώ αναπτύχθηκε με πιλότο τη βιωσιμότητα. Με πρωτοποριακό στυλ και έμφαση στην πολυτέλεια και την ευρυχωρία, η BMW iX ενσαρκώνει μία φρέσκια ερμηνεία της φιλοσοφίας Sports Activity Vehicle (SAV). Σχεδιασμένη εξ αρχής ως αμιγώς ηλεκτρική, βασίζεται σε ένα νέο πακέτο τεχνολογικών εργαλείων για το μέλλον, με τεράστιες δυνατότητες για καινοτομίες στους τομείς αυτοματοποιημένης οδήγησης, λειτουργίας, συνδεσιμότητας και ψηφιακών υπηρεσιών. Ως αποτέλεσμα, προσφέρει μία εμπειρία πολυτελούς μετακίνησης, ασυναγώνιστη στην κατηγορία.
Η BMW iX θα λανσαριστεί σε δύο εκδόσεις. Και οι δύο διαθέτουν ηλεκτρικό σύστημα τετρακίνησης, με συνδυασμένη ισχύ 385 kW/523 hp στην BMW iX xDrive50 (συνδυασμένη κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας στον κύκλο WLTP: 23,0 – 19,8 kWh/100 km, εκπομπές CO2: 0 g/km) και 240 kW/326 hp στην BMW iX xDrive40 (συνδυασμένη κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας στον κύκλο WLTP: 22,5 – 19,4 kWh/100 km, εκπομπές CO2: 0 g/km). Το αποδοτικό σύστημα κίνησης σε συνδυασμό με την τελευταία τεχνολογία κυψελών μπαταριών προσφέρει αυτονομίες 630 km στην BMW iX xDrive50 και μέχρι 425 km στην BMW iX xDrive40 (υπολογισμός σύμφωνα με το πρότυπο WLTP). Αργότερα, θα προστεθεί στη γκάμα η BMW iX M60 (συνδυασμένη κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας στον κύκλο WLTP: 21,6 kWh/100 km, εκπομπές CO2: 0 g/km) με μέγιστη ισχύ πάνω από 440 kW/600 hp που υπόσχεται μία εξαιρετικά σπορ, αμιγώς ηλεκτρική οδηγική εμπειρία. (Οι τιμές που αφορούν την ισχύ του ηλεκτροκινητήρα και την κατανάλωση ενέργειας για την BMW iX M60 είναι προκαταρκτικές κα βασίζονται στο τρέχον στάδιο εξέλιξης του αυτοκινήτου).
Βέβαια η BMW επισημαίνει στην σχετική της ανακοίνωση ότι όλα τα στοιχεία με την παραγωγή, την ικανότητα φόρτισης, την απόδοση, την κατανάλωση ενέργειας, τις εκπομπές ρύπων και την αυτονομία είναι προσωρινά.
Οι τιμές κατανάλωσης καυσίμου, εκπομπών CO2 και αυτονομίας καθορίστηκαν σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Οδηγία (EC) 715/2007 στην ισχύουσα έκδοση. Οι τιμές αναφέρονται σε ένα όχημα με βασικό εξοπλισμό στη Γερμανία. Η αυτονομία λαμβάνει υπόψη τις διαφορετικές διαστάσεις ζαντών/ελαστικών και επιλεγμένων στοιχείων προαιρετικού εξοπλισμού και ενδέχεται να παρουσιάζει διαφορές…
Ισορροπημένα οδηγικά χαρακτηριστικά
Η δομή του αμαξώματος, η σχεδιαστική φιλοσοφία και η ρύθμιση του πλαισίου της BMW iX είναι τέλεια προσαρμοσμένα ώστε να πετυχαίνουν ένα συνδυασμό οδηγικής άνεσης και σπορ συμπεριφοράς. Η κατασκευή αλουμινένιου χωροδικτυώματος και η χρήση πλαστικού ενισχυμένου με ανθρακονήματα (CFRP) στο Carbon Cage – οροφή, πλαϊνά και πίσω τμήμα – αποτελούν ένα ευφυές μίγμα υλικών που αυξάνει την ακαμψία, μειώνοντας ταυτόχρονα το βάρος. Τα βελτιστοποιημένα αεροδυναμικά χαρακτηριστικά συμβάλλουν στον εξαιρετικό συντελεστή οπισθέλκουσας – μόλις 0,25 – και έχουν θετική επίδραση στην απόδοση και την αυτονομία. Η μπαταρία υψηλής τάσης, που τοποθετείται χαμηλά στο δάπεδο του αυτοκινήτου χαμηλώνει το κέντρο βάρους και, σε συνδυασμό με την ομοιόμορφη κατανομή βάρους, αυξάνει την ευελιξία. Χάρη στα ισορροπημένα οδηγικά χαρακτηριστικά της, η BMW iX κινείται με αξιοπιστία και άνεση στο δρόμο, παραμένοντας ιδιαίτερα ευέλικτη.
Η στάνταρ τεχνολογία πλαισίου της BMW iX περιλαμβάνει έναν εμπρός άξονα με διπλά ψαλίδια, πίσω άξονα πέντε συνδέσμων, αμορτισέρ που ρυθμίζουν συνεχώς την απόσβεσή τους ανάλογα με την αντίστοιχη διαδρομή των ελατηρίων (lift-related dampers) και ηλεκτρικό σύστημα διεύθυνσης με λειτουργία Servotronic και μεταβλητό λόγο υποπολλαπλασιασμού. Αερανάρτηση δύο αξόνων με ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ, Integral Active Steering και φρένα Sport περιλαμβάνονται στη λίστα προαιρετικού εξοπλισμού. Εναλλακτικά, αντί των στάνταρ ζαντών αλουμινίου 20”, διατίθενται Ζάντες Air Performance 21” και 22”. Αυτές συνδυάζονται με ελαστικά μειωμένου θορύβου, που φέρουν ένα στρώμα αφρού εσωτερικά με σκοπό τη βελτίωση της ακουστικής άνεσης.