Ο κορωνοϊός έχει προκαλέσει τη μείωση των πωλήσεων σχεδόν σε όλα τα καταστήματα λιανικής εξαιτίας των περιοριστικών μέτρων εκτός από εκείνα που πραγματοποιούν παραδόσεις με delivery.
Ωστόσο η κατάσταση ειδικά με τα δίκυκλα που χρησιμοποιούν οι υπάλληλοι delivery φαίνεται ότι έχει ξεφύγει από κάθε έλεγχο καθώς πάρα πολλοί ιδιοκτήτες δικύκλων αναγκάζονται να τα χρησιμοποιούν για να μεταφέρουν τα προϊόντα στους πελάτες του καταστήματος με το οποίο συνεργάζονται τοποθετώντας απλά μια πλαστική ή πολυεστερική μπαγκαζιέρα στο πίσω μέρος της σέλας η οποία όχι μόνο δεν πληροί καμία προδιαγραφή ασφαλείας αλλά όπως φαίνεται αρκετές ασφαλιστικές εταιρείες δεν αποζημιώνουν άλλα οχήματα σε περίπτωση σύγκρουσης.
Ειδικότερα σύμφωνα με πληροφορίες του Newsauto.gr σε κάποιο τροχαίο ατύχημα στο οποίο ενεπλάκησαν ένα αυτοκίνητο και ένα δίκυκλο delivera το κουτί που ήταν τοποθετημένο στο μηχανάκι «εκτοξεύθηκε» και σταμάτησε επάνω σε κάποιο άλλο παρκαρισμένο αυτοκίνητο προκαλώντας του υλικές ζημιές.
Αφού αποδείχθηκε ότι το αυτοκίνητο προκάλεσε τη σύγκρουση και ο κάτοχός του έκανε δήλωση στην ασφαλιστική εταιρεία υπήρχε ακόμη ένα όχημα στο οποίο είχαν προκληθεί ζημιές από το κουτί μεταφοράς που είχε τοποθετηθεί με ιμάντες στο δίκυκλο.
Μετά από συνεννόηση των ασφαλιστικών εταιρειών αποφασίστηκε ότι καμία εταιρεία δεν θα αποζημιώσει το παρκαρισμένο όχημα στο οποίο «προσγειώθηκε» το κουτί από το δίκυκλο καθώς η τοποθέτησή του είχε γίνει αυθαίρετα και σε καμία περίπτωση δεν πληρούσε κάποιες προδιαγραφές ασφαλείας!
Παράλληλα το κουτί που μπορεί κανείς να δει επάνω στα δίκυκλα οχήματα που έχουν οι υπάλληλοι delivery σε καμία περίπτωση δεν αποτελούν τα πιστοποιημένα οχήματα που πρέπει να έχουν στην κατοχή τους οι εταιρείες αλλά τα πλαστικά ή πολυεστερικά ογκώδη κουτιά αποθήκευσης είναι πιασμένα στο δίκυκλα με ιμάντες ή άλλες πατέντες και βέβαια σε περίπτωση πρόσκρουσης κανείς δεν μπορεί με βεβαιότητα να πιστοποιήσει ότι τα κουτιά μεταφοράς δεν θα «εκτοξευθούν»…
Άλλωστε για την μεταφορά αντικειμένων οι εταιρείες δικύκλων έχουν κατασκευάσει ειδικά μοντέλα τα οποία στην συντριπτική τους πλειοψηφία είναι μονόσελα ώστε να μπορέσει να τοποθετηθεί μια μεταλλική βάση όπου τοποθετείται το ειδικά διαμορφωμένο πλαστικό ή πολυεστερικό κουτί αποθήκευσης των προϊόντων.
Μάλιστα τα ειδικά διαμορφωμένα δίκυκλα αλλά και τα κουτιά μεταφοράς τους τοποθετούνται και βιδώνονται επάνω στην μεταλλική βάση οπότε ελαχιστοποιείται η αποκόλλησή τους σε περίπτωση πρόσκρουσης ενώ δεν εξέχουν τόσο πολύ δεξιά και αριστερά από το δίκυκλο κάνοντας την οδήγησή τους ασφαλέστερη και τα καθιστά πιο εύχρηστα κατά την κίνηση μέσα στην πόλη.
Η κατακόρυφη άνοδος των παραγγελιών από εταιρείες ταχυφαγείας ή άλλων προϊόντων εκτόξευσε την ανάγκη για ανθρώπους που παραδίδουν τα προϊόντα στους πελάτες και οι εταιρείες που τους χρησιμοποιούν δεν θέλουν να κάνουν επενδύσεις αποκτώντας τέτοιου τύπου ειδικά δίκυκλα με αποτέλεσμα οι υπάλληλοι delivery να χρησιμοποιούν συνήθως τα δικά τους μηχανάκια στα οποία τοποθετούνται κακήν κακώς τα επικίνδυνα κουτιά μεταφοράς προϊόντων.
Η ελλιπείς έλεγχοι των Αρχών αλλά και η χρήση «πολιτικών» εκδόσεων από τους επιχειρηματίες κυρίως της εστίασης για να γλιτώσουν από έξοδα βάζει σε κίνδυνο τις ζωές των υπαλλήλων delivery αλλά και όπως αποδείχθηκε το αυθαίρετο κουτί μεταφοράς παραμένει ανασφάλιστο προκαλώντας περαιτέρω προβλήματα στους ιδιοκτήτες των δικύκλων.