Μονόδρομος για τη νέα κυβέρνηση φαίνεται να αποτελεί η επαναφορά του μέτρου της απόσυρσης ή θέσπιση άλλων κινήτρων ή αντικινήτρων για να ανανεωθεί ο στόλος των κυκλοφορούντων οχημάτων στην Ελλάδα.
Μάλιστα σοκ αποτελούν τα στοιχεία που με τις ηλικίες του στόλου κυκλοφορούντων οχημάτων που έχει στη διάθεσή του και δημοσιεύει το Newsauto.gr καθώς αποδεικνύεται ότι στην χώρα μας κυκλοφορούν πάνω από 750.000 αυτοκίνητα που δεν διαθέτουν καταλύτες εκ των οποίων τα 100.000 οχήματα έχουν κλείσει 40 χρόνια ζωής!
Δηλαδή σχεδόν το 15% του συνόλου των κυκλοφορούντων αυτοκινήτων έχουν Άδεια Κυκλοφορίας πριν το 1992!
Ειδικότερα στην Ελλάδα κυκλοφορούν 60.567 αυτοκίνητα με 1η Άδεια Κυκλοφορίας το 1978!
Επιπλέον 48.163 οχήματα έχουν κυκλφορήσει για πρώτη φορά στην Ελλάδα το 1979.
Τα αυτοκίνητα από τη δεκαετία του ’80 ανέρχονται σε πάνω από 375.000 μονάδες ενώ επιπλέον 270.000 οχήματα έχουν κυκλοφορήσει για πρώτη φορά την πρώτη τροετία της δεκαετίας του ’90 και κυκλοφορούν ακόμη χωρίς καταλύτη!
Με λίγα λόγια πάνω από 750.000 οχήματα έχουν ηλικία πάνω από 26 έτη τα οποία αποτελούν σχεδόν το 15% του συνόλου των κυκλοφορούντων αυτοκινήτων.
Επίσης περισσότερα από 500.000 αυτοκίνητα κυκλοφορούν στην Ελλάδα σήμερα και έχουν ηλικία μεταξύ 21 και 25 έτη και αφορούν στο 10% του συνόλου του στόλου.
Πάνω από 16 έως και 20 έτη έχουν 1,2 εκατ. οχήματα , δηλαδή το 24,5% του συνόλου και 1,4 εκατ. οχήματα έχουν ηλικία από 11 έως 15 έτη δηλαδή το 27,1%.
Αντίθετα τα αυτοκίνητα με ηλικίες από 6 έως 10 έτη είναι μόλις 832.129 οχήματα τα οποία αποτελούν το 16,1% του συνόλου των κυκοφορούντων ΙΧ.
Τέλος το 7,9% του συνόλου των οχημάτων που κυκλοφορούν έχουν ηλικία έως 5 έτη τα οποία ανέρχονται σε 410.643 μονάδες.
Παλαιά και τα καταλυτικά
Από το 1993 έως και 1996 ξεκίνησε η κυκλοφορία των αυτοκινήτων που πληρούν την οδηγία ρύπων Euro I και σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία κυκλοφορούν ακόμη στην Ελλάδα πάνω από 360.000 οχήματα.
Από το 1997 έως το 2000 τέθηκε σε ισχύ το πρότυπο Euro II και όπως αποδεικνύεται κυκλοφορούν ακόμη στην Ελλάδα του 2019 περισσότερα από 820.000 αυτοκίνητα!
Το 2001 εφαρμόστηκε το πρότυπο ρύπων Euro III το οποίο ίσχυσε έως και το 2005 και από τότε κυκλοφορούν μέχρι και σήμερα περισσότερα από 1,4 εκατ. οχήματα ενώ επιπλέον 1,1 εκατ. οχήματα που πληρούν την οδηγία ρύπων Euro IV κυκλοφορούν μέχρι και σήμερα.
Στα σύγχρονα και πιο καθαρά αυτοκίνητα που πληρούν την οδηγία ρύπων Euro V και έχουν 1η Άδεια Κυκλοφορίας από το 2011 έως και το 2015 ανήκουν 445.562 αυτοκίνητα τα οποία αποτελούν μόλις το 8,5% του συνόλου των κυκλοφορούντων αυτοκινήτων.
Τα αυτοκίνητα που πληρούν την οδηγία ρύπων Euro VI ανέρχονται σε μόλις 165.724 μονάδες και αποτελούν το 3,2% του συνόλου των κυκλοφορούντων οχημάτων.
Σύμφωνα με στελέχη της αγοράς σχεδόν σε κανένα από τα καταλυτικά αυτοκίνητα πρώτης και δεύτερης γενιάς δεν έχουν αλλαχθεί οι καταλύτες με ότι και αν σημαίνει αυτό για το περιβάλλον ενώ σημαντικός αριθμός από τα περίπου 2,1 εκατ. καταλυτικά αυτοκίνητα που πληρούν την οδηγία Euro III και Euro IV επίσης κυκλοφορούν με… αδρανείς καταλύτες!
Τι γίνεται στην υπόλοιπη ΕΕ
Ο μέσος όρος ηλικίας των αυτοκινήτων στην Ευρωπαϊκή Ένωση ανέρχεται στα 11 έτη τη στιγμή που στη χώρα μας ξεπερνά τα 14,5 έτη!
Στην Ιταλία ο μέσος όρος ηλικίας των ΙΧ είναι 11,3 έτη, στην Ισπανία 12,1 έτη, στην Πορτογαλία 12,9 έτη, στην Γαλλία 9,3 έτη, στην Σλοβενία 11,5 έτη, στην Αυστρία 9 έτη, στο Λουξεμβούργο 6,4 έτη, στο Βέλγιο 7,9 έτη, στην Ολλανδία 10 έτη, στην Ιρλανδία 8,5 έτη, στη Γερμανία 9,4 έτη, στην Σλοβακία 13,7 έτη, στην Κροατία 14,7 έτη, στην Ουγγαρία 15,3 έτη, στην Κροατία 14,7 έτη, στη Ρουμανία 16,1 έτη, στην Τσεχία 14,7 έτη στην Πολωνία 17,3 έτη και στη Λιθουανία 16,9 έτη.
Στα φορτηγά η κατάσταση είναι πολύ χειρότερη στην Ελλάδα καθώς όπως φαίνεται η χώρα μας έχει ανακηρυχθεί «πρωταθλήτρια»…
Ειδικότερα ο μέσος όρος ηλικίας ελαφρών και βαρέων φορτηγών στην Ελλάδα είναι 17,3 και 18,9 έτη αντίστοιχα τη στιγμή που ο αντίστοιχος αριθμός στην ΕΕ είναι 11 και 12 έτη!