Άνοδο 11% σημείωσαν οι πωλήσεις καινούριων αυτοκινήτων στη Βρετανία τον Ιούλιο αποτελώντας τον πρώτο μήνα εντός του τρέχοντος έτους όπου οι πωλήσεις καταγράφουν θετικό πρόσημο μετά την πανδημία του κορωνοϊού και την άρση των περιοριστικών μέτρων.
Η άνοδος ακολούθησε άλλα σημάδια σταδιακής ανάκαμψης στην οικονομίας της Βρετανίας μετά την ιστορική συρρίκνωση του 25% τον Μάρτιο και τον Απρίλιο.
Οι αντιπροσωπείες άνοιξαν ξανά τις πόρτες τους στους πελάτες την 1η Ιουνίου στην Βρετανία, στις 8 Ιουνίου στη Βόρεια Ιρλανδία, στις 22 Ιουνίου στην Ουαλία και στις 29 Ιουνίου στη Σκωτία αφού έκλεισαν από τα μέσα Μαρτίου.
Η Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων προειδοποίησε ότι η αυξημένη ζήτηση ώθησε τις 174.887 πωλήσεις που καταγράφηκαν τον Ιούλιο.
«Μέχρι τα τέλη Σεπτεμβρίου θα πρέπει να έχουμε μια σαφέστερη εικόνα για το αν πρόκειται για μακροπρόθεσμη τάση», δήλωσε σε ανακοίνωση ο διευθύνων σύμβουλος της SMMT Mike Hawes .
Η Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων ασκεί πιέσεις για πρόσθετη στήριξη στον τομέα, συμπεριλαμβανομένου ενός πιθανού συστήματος απόσυρσης.
Η αύξηση των πωλήσεων του Ιουλίου ήταν η πρώτη από τον Δεκέμβριο του 2019, αλλά η ετήσια ζήτηση είναι χαμηλότερη κατά 42% και τις τελευταία εκτίμηση της SMMT σύμφωνα με τις οποία προβλέπεται ότι η ετήσια πτώση θα αγγίξει το 30%.
Κερδισμένοι και χαμένοι
Η Ford η οποία αποτελεί τον ηγέτη στην αγορά της Βρετανίας κατάφερε να καταγράψει άνοδο 10% τον Ιούλιο ενώ στη δεύτερη θέση βρέθηκε η VW η οποία σημείωσε άνοδο 2,9%. Στην τρίτη θέση βρέθηκε η Audi με ποσοστό ανόδου 16% και στην 4η θέση αναρριχήθηκε η BMW σημειώνοντας άνοδο 24%. Την πρώτη πεντάδα συμπληρώνει η Mercedes-Benz η οποία ωστόσο σημείωσε πτώση 15%.
Οι πωλήσεις της Vauxhall μειώθηκαν κατά 6% και της Hyundai κατά 4% ενώ αντίθετα οι πωλήσεις της Kia αυξήθηκαν 28%. Η Jaguar σημείωσε αύξηση 9,2%, η Land Rover 38% ενώ οι πωλήσεις της Mini αυξήθηκαν κατά 49%.