Απίστευτο και όμως ελληνικό θα μπορούσε να χαρακτηριστεί το γεγονός ότι τα υβριδικά μοντέλα για πρώτη φορά ξεπέρασαν σε πωλήσεις τα βενζινοκίνητα μοντέλα στη χώρα μας κατακτώντας την πρώτη θέση στον πίνακα πωλήσεων.
Πιο συγκεκριμένα και σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεί του Συνδέσμου Εισαγωγέων Αυτοκινήτων Ελλάδος (ΣΕΑΑ) οι Έλληνες τον Δεκέμβριο φαίνεται ότι στράφηκαν στα υβριδικά μοντέλα τα οποία άγγιξαν το 37,6% έναντι 35,3% των βενζινοκίνητων μοντέλων. Επίσης μεγάλη πτώση σημείωσαν τα πετρελαιοκίνητα μοντέλα ενώ αντίθετα ενισχυμένα και με διπλάσιο σχεδόν ποσοστό σε σχέση με τα diesel εμφανίστηκαν τα αμιγώς ηλεκτρικά και plug-in υβριδικά αυτοκίνητα.
Τα υβριδικά μοντέλα τον Δεκέμβριο κατέγραψαν άνοδο 13,7% και κατέλαβαν την πρώτη θέση και τα βενζινοκίνητα μοντέλα κατέγραψαν πτώση 4,9%.
Τα αμιγώς ηλεκτρικά και plug-in υβριδικά μοντέλα κατέλαβαν το 15,1% της αγοράς σημειώνοντας άνοδο 2,4% ενώ αντίθετα τα πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα βυθίστηκαν στο 7,9% σημειώνοντας πτώση 10,9%.
Τα οχήματα με υγραέριο και φυσικό αέριο κατάφεραν να καταλάβουν το 3,9% και 0,2% της αγοράς αντίστοιχα σημειώνοντας οριακές μεταβολές.
Η στροφή των Ελλήνων στα υβριδικά μοντέλα οφείλεται κυρίως στην μεγάλη αυτονομία των συγκεκριμένων αυτοκινήτων και στη μη ύπαρξη εξωτερικής παροχής φόρτισης της μπαταρίας με επιπλέον το γεγονός ότι οι τιμές διάθεσής τους είναι πολύ χαμηλότερες από τις αντίστοιχες των ηλεκτρικών ή plug-in υβριδικών μοντέλων.
Όσον αφορά στην κατάρρευση των πωλήσεων αυτοκινήτων diesel προφανώς σημαντικό ρόλο έχει διαδραματίσει η καθυστέρηση στις παραδόσεις από τα εργοστάσια.
Σε επίπεδο έτους μόνο οι πωλήσεις των ηλεκτρικών και plug-in υβριδικών μοντέλων σημειώνουν άνοδο σε ποσοστό 3,4% καθώς τα συγκεκριμένα μοντέλα κατέλαβαν το 11,3% έναντι 7,9%.
Οι πωλήσεις βενζινοκίνητων αυτοκινήτων το 2023 κατέλαβαν το 41,9% του συνόλου χάνοντας 2,9% σε σχέση με το 44,8% που κατείχαν το 2022.
Πτώση 3,2% σημείωσαν οι πωλήσεις των πετρελαιοκίνητων μοντέλων το 2023 καθώς κατέλαβαν το 13,1% έναντι 16,3% το αντίστοιχο διάστημα του 2022.
Τα υβριδικά αυτοκίνητα επίσης σημείωσαν άνοδο 3,3% καθώς το 2023 κατέλαβαν το 30,9% έναντι 27,6% το 2022.
Οι πωλήσεις καινούριων αυτοκινήτων με Φυσικό Αέριο (αμιγώς ή διπλό καύσιμο) κατέγραψαν πτώση 0,3% καταλαμβάνοντας καταλαμβάνοντας το 0,3% του συνόλου των πωλήσεων έναντι 0,6% το 2022.
Τέλος τα οχήματα με υγραέριο (αμιγώς ή διπλού καυσίμου) σημείωσαν πτώση 0,4% καθώς το 2023 κατέλαβαν το 2,5% του συνόλου των πωλήσεων έναντι 2,9% το αντίστοιχο διάστημα του 2022.
Αυξάνεται το ποσοστό των SUV
Την κατηγορία Β επέλεξε η συντριπτική πλειοψηφία των Ελλήνων καταναλωτών σε ποσοστό 44,8% εκ των οποίων το 27,4% αφορούσε σε SUV μοντέλα.
Στην δεύτερη θέση βρέθηκε η κατηγορία C με ποσοστό 34,4% εκ του οποίου το 25% αφορά σε SUV μοντέλα και το υπόλοιπο 9,4% σε hatchback και sedan.
Στην τρίτη θέση ακολουθεί η κατηγορία D με ποσοστό 10,3% εκ του οποίου τα SUV είναι 6,4%.
Στη συνέχεια ακολουθεί η κατηγορία A με 8,2% (3% τα SUV), η κατηγορία Ε με 0,8% (0,7 τα SUV), η κατηγορία F-G με 0,6% (0,5% τα SUV), η κατηγορία Sports με 0,2% και οι κατηγορίες MPV – Combi με 0,7%.
Σε σύνολο όλων των κατηγοριών τα SUV τον Δεκέμβριο κατέλαβαν το 63,1% καταγράφοντας άνοδο 1,6% σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα το 2022 ενώ σε επίπεδο έτους το ποσοστό των SUV κατέγραψε μικρή άνοδο 1,6% καθώς ανήλθε σε 56,4% έναντι 54,8%.