Η μείωση του ΦΠΑ από το 24% στο 13% καλύπτει μεταφορές επιβατών με τρένο, μετρό, ηλεκτρικό, τραμ, αστικά και υπεραστικά λεωφορεία, αεροπλάνα, πλοία και συνδυαστικές μεταφορές. Ωστόσο, τα ταξί δεν εντάχθηκαν στο μέτρο, προκαλώντας την εναντίωση του κλάδου.
Στο πρόσφατο διοικητικό συμβούλιο της ΠΟΕΙΑΤΑ συζητήθηκε το σχετικό θέμα και με τη σύμφωνη γνώμη όλων των παρατάξεων, αποφασίστηκε να εκφραστεί έντονη δυσαρέσκεια.
Σε ανακοίνωσή της, η ΠΟΕΙΑΤΑ αναφέρει, μεταξύ άλλων, τα εξής:
-Ειδικά η εξαίρεση του ταξί από την μείωση του συντελεστή ΦΠΑ – ο μοναδικός κλάδος των επιβατικών μεταφορών – αποτελεί σημείο αναφοράς της παντελούς έλλειψης κυβερνητικής μέριμνας για το ταξί.
Η ΠΟΕΙΑΤΑ ζητά την μείωση του συντελεστή Φ.Π.Α στο 13% σε μόνιμη και όχι σε προσωρινή βάση.
-Από την πρώτη στιγμή που η πανδημία χτύπησε και την χώρα μας, το ταξί (με κίνδυνο την υγεία των οδηγών και των οικογενειών τους) δεν ξέφυγε ποτέ από τον κοινωνικό του ρόλο.
Ήταν στην πρώτη γραμμή καλύπτοντας τις μεταφορικές ανάγκες των συμπολιτών μας.
Σήμερα, και με τις απώλειες σε οικονομικό επίπεδο να ξεπερνούν το 80%, η καταβολή του επιδόματος ειδικού σκοπού (Μαΐου) προς όλους τους εργαζόμενους του κλάδου, είναι η ελάχιστη συνεισφορά της πολιτείας προς μια επαγγελματική ομάδα που έχει πληγεί ανεπανόρθωτα από τον κορωνοϊού.
-Πολλοί συνάδελφοι δεν έχουν πάρει ακόμη το επίδομα των 800 ευρώ. Η κυβέρνηση θα πρέπει να επισπεύσει τις διαδικασίες που απαιτούνται, ώστε έστω και καθυστερημένα να λυθεί αυτό το ζήτημα.
-Σε ότι αφορά το μέτρο στήριξης της επιστρεπτέας προκαταβολής, οι αιτήσεις των αυτοκινητιστών Ταξί –με ελάχιστες εξαιρέσεις– απορρίφθηκαν.
Η ΠΟΕΙΑΤΑ ζητά από το οικονομικό επιτελείο της κυβέρνησης να αναπροσαρμόσει τους όρους ένταξης, ώστε να είναι εφικτή (η ένταξη στο πρόγραμμα) για περισσότερους αυτοαπασχολούμενους και ατομικές επιχειρήσεις.