Η Daimler, διέψευσε δημοσίευμα του Manager Magazin που ήθελε την εταιρία να μειώνει τους φετινούς στόχους παραγωγής του EQC από τις περίπου 60.000 σε 30.000, λόγω έλλειψης μπαταριών από την προμηθεύτρια της, την LG Chem. Μάλιστα το περιοδικό σε σχετικό δημοσίευμα ανέφερε ότι η Mercedes-Benz σχεδίαζε να πουλήσει 25.000 EQC το 2019 αλλά κατάφερε να κατασκευάσει μόλις 7.000 μονάδες εξαιτίας της έλλειψης μπαταριών.
«Η Daimler σχεδιάζει να παράγει περίπου 50.000 μοντέλα Mercedes-Benz EQC το 2020», δήλωσε ο εκπρόσωπος της εταιρείας Joerg Howe. Το EQC είναι το πρώτο μοντέλο της οικογένειας EQ το οποίο είναι αμιγώς ηλεκτρικό και εφοδιάζεται με μπαταρία 80 KW με αποτέλεσμα η αυτονομία του να κυμαίνεται από 445 έως 471 χιλιόμετρα σύμφωνα με το νέο πρότυπο μέτρησης WLTP.
Τι συνέβη με την Tesla
Ο διευθύνων σύμβουλος της Daimler Michael Brecht δήλωσε στο περιοδικό Magazin ότι ένας από τους λόγους για τους οποίους η εταιρεία αγωνίζεται να καλύψει τη ζήτηση μπαταριών εστιάζεται στο γεγονός ότι η Tesla αγόρασε την Grohmann Engineering, μια εξειδικευμένη εταιρεία στους αυτοματισμούς των μπαταριών με την οποία συνεργάζονταν η Mercedes-Benz στη δημιουργία των δικών της μπαταριών μέσω της Deutsche Accumotive. Αυτό προκάλεσε προβλήματα στην Daimler η οποία βρίσκονταν στη μέση της αύξησης της παραγωγής ηλεκτρικών μπαταριών στην δική της μονάδα.
Η έναρξη του EQC παρεμποδίστηκε επίσης και από την ανάκληση τον περασμένο Οκτώβριο, εξαιτίας ενός ελαττωματικού μπουλονιού στο διαφορικό. Η Mercedes δήλωσε στους αντιπροσώπους της στις ΗΠΑ ότι η κυκλοφορία του EQC προορίζεται πλέον για το 2021 ενώ αναμένονταν να διατεθεί στο πρώτο τρίμηνο του 2020.
Πρόστιμα CO2
Η συμφόρηση στην προμήθεια των μπαταριών έρχεται καθώς όλες οι αυτοκινητοβιομηχανίες αντιμετωπίζουν τεράστια προβλήματα φέτος εξαιτίας των ορίων που έχει θέσει η ΕΕ στις μέσες εκπομπές CO2 που ανέρχονται σε 95 γρ. CO2 ανά χιλιόμετρο. Οι αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν ατομικούς στόχους με βάση τις εκπομπές CO2 αλλά και τον όγκο του στόλου των οχημάτων τους.
Η Daimler είχε μέσες εκπομπές στόλου 130,4 γραμμαρίων το 2018 και πρέπει να πετύχει στόχο 103,1 γραμμάρια ανά χιλιόμετρο έως το 2021, σύμφωνα με πρόβλεψη της PA Consulting. Αν η Daimler αποτύχει να μειώσει το αποτύπωμα του CO2, τότε θα της επιβληθεί πρόστιμο 997 εκατ. ευρώ σύμφωνα με τους αναλυτές.
Το 2018, οι μέσες εκπομπές CO2 στην Ευρωπαϊκή Ένωση αυξήθηκαν κατά 1,6% στα 120,4 γρ. / χλμ., καθώς οι καταναλωτές εγκατέλειψαν τα πετρελαιοκίνητα οχήματα και στράφηκαν σε αυτοκίνητα με μεγαλύτερο όγκο. Τα στοιχεία για το 2019 δεν είναι ακόμη διαθέσιμα…