Την έκθεση “Αυτοκίνηση 2017” επέλεξε η Mercedes για να αποκαλύψει το πρώτο pick-up της με την ονομασία X-Class.
Όσον αφορά τη σχεδίαση, το σχήμα ακολουθεί τη σημερινή γραμμή των SUV της εταιρίας, με το πιο γνωστό αστέρι να δεσπόζει στη μάσκα.
Το μήκος είναι 5.340 χλστ., το πλάτους 1.920 χλστ. (χωρίς τους εξωτερικούς καθρέπτες) και το ύψος 1.819 χλστ. Το ωφέλιμο φορτίο είναι μέχρι 1,1 τόνους.
Τιμή που αρκεί για τη μεταφορά 17 βαρελιών μπύρας 50 λίτρων, ενώ δύναται να ρυμουλκήσει όχημα μέχρι 3,5 τόνους, ή να τραβήξει ένα ρυμουλκούμενο που περιέχει τρία άλογα ή ένα 8μετρο σκάφος.
Στο εσωτερικό τα βλέμματα μαγνητίζει η οθόνη 8,4 ιντσών που μέσα από αυτήν ο οδηγός και η παρέα του σερφάρουν στο διαδίκτυο, ακούν το σταθμό της αρεσκείας τους, επικοινωνούν μέσω της κινητής τηλεφωνίας, ενημερώνονται για τις λειτουργίες του αυτοκινήτου ενώ τα γραφικά πληροφορούν με τον καλύτερο τρόπο για τη διαδρομή μέσω του συστήματος πλοήγησης. Επίσης υπάρχει και μπουτόν SOS συνδεδεμένο 24ώρες το 24ωρο για το «ου μη γένοιτο».
Αρχικά η X-Class θα διατίθεται με δύο διαφορετικά μοτέρ, ένα turbo diesel στα 2,3 λίτρα στην έκδοση 220 d με 163 ίππους και στην Χ 250 d με 190, ενώ η βενζινοκίνητη με τα χαρακτηριστικά Χ 200 και με τους 165 ίππους προορίζεται για συγκεκριμένες αγορές.
Τα κιβώτια είναι 6-τάχυτα με την κίνηση να μεταδίδεται στους πίσω τροχούς, ενώ η έκδοση X 250 d και Χ 250 d 4Matic, που σημαίνει κίνηση και στους δύο άξονες, εξοπλίζεται προαιρετικά με αυτόματο κιβώτιο.
Στα μέσα του 2018 η Mercedes θα παρουσιάσει μια ακόμα έκδοση της X-Class κλείνοντας πονηρά το μάτι σε όσους αναζητούν το κάτι παραπάνω. Πρόκειται για την Χ 350 d με μοτέρ turbo diesel 258 ίππων και ροπή 550 Nm, 7άρι G-Tronic Plus κιβώτιο και σύστημα μετάδοσης 4Matic.
Στις 4κίνητες εκδόσεις υπό κανονικές συνθήκες η κίνηση μεταδίδεται στους πίσω τροχούς, ενώ με ταχύτητες έως 100 χλμ. ο οδηγός μπορεί να επιλέξει σταθερή μετάδοση 50:50 μεταξύ των δύο αξόνων. Επιπλέον η επιλογή 4Η είναι για εύκολη οδήγηση σε εκτός δρόμου διαδρομές και στην επιλογή 4L για πιο δύσκολα εδάφη με άμμο, λάσπη. Επίσης θα προσφέρεται και ως εξτρά διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης στον πίσω άξονα σε ποσοστό 100% που ενεργοποιείται ξεχωριστά από έναν διακόπτη.
Να σημειωθεί ότι η Χ-Class σκαρφαλώνει σε εδάφη με ανωφέρεια 45%, κινείται σε διαδρομές με κλίση σχεδόν 50% και διασχίζει ποτάμια σε βάθος 60 εκ.
Οι αναρτήσεις αποτελούνται από διπλά ψαλίδια για μπροστά (τεχνολογία που εφαρμόζει χρόνια η Mercedes και για αυτό ξεχωρίζει σε αυτό το σημείο) και πολλαπλών συνδέσμων για πίσω με ελατήρια και αντιστρεπτικές ράβδους (μπροστά-πίσω).
Οι διαστάσεις των ελαστικών αναλόγως της έκδοσης είναι 255/65-17, 255/60-18 και 255/55-19.
Το ρεζερβουάρ είναι 73 λίτρων, ενώ ο οδηγός έχει στη διάθεσή του άλλα 10 λίτρα μόλις ανάψει το κόκκινο φωτάκι της ρεζέρβας.
Η Mercedes X-Class είναι διαθέσιμη στην ελληνική αγορά προς 35.028 ευρώ στη βασική έκδοση (τρείς οι εκδόσεις, X-Class Pure, X-Class Progressive, X –Class Power). Από τον Νοέμβριο θα ξεκινήσει το λανσάρισμα στην αγορά της Ευρώπης, το 2018 σε Αφρική και Αυστραλία και από το 2019 σε Αργεντινή και Βραζιλία.