Τα οφέλη της ψηφιοποίησης των διαδικασιών στον τομέα Μεταφορών, αλλά και τις πρωτοβουλίες για την ενίσχυση της ηλεκτροκίνησης, παρουσίασε ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για τις Μεταφορές κ. Μιχάλης Παπαδόπουλος σε συνέντευξη στον ραδιοφωνικό σταθμό Σκάι.
Μάλιστα ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών αποκάλυψε με αφορμή, σχετική αναφορά στο πρόγραμμα της Αστυπάλαιας, ότι με πρωτοβουλία του Αναπληρωτή Υπουργού Ανάπτυξης κ. Νίκου Παπαθανάση, η Ακρινή Κοζάνης, θα γίνει το πρώτο πράσινο χωριό και θα αναβαθμιστεί ενεργειακά, στο πλαίσιο και της απολιγνιτοποίησης.
Παράλληλα με αφορμή την παρουσίαση των νέων υπηρεσιών, του «MyAuto» και του ηλεκτρονικού ελέγχου των δικαιολογητικών για τις μεταβιβάσεις ο κ. Παπαδόπουλος δήλωσε ότι η νέα διαδικασία που σχεδιάστηκε από τα Υπουργεία Υποδομών και Μεταφορών και Ψηφιακής Διακυβέρνησης ολοκληρώνεται μέσα από το gov.gr με ελάχιστες ενέργειες, από πλευράς τόσο του αγοραστή όσο και του πωλητή. Όπως είπε: «Αυτοματοποιείται ο έλεγχος των προϋποθέσεων της μεταβίβασης. Καταργείται η προσκόμιση διάφορων δικαιολογητικών που χρειαζόταν. Χρονοβόρο και για τους δύο, αλλά και για τις υπηρεσίες μεταφορών των Περιφερειών που στηνόταν ο κόσμος στο γκισέ να κάνει μια μεταβίβαση.
Καθιερώνεται μια ψηφιακή βεβαίωση με την οποία ο αγοραστής μπορεί να ασφαλίσει αμέσως το όχημά του, ενώ ο πωλητής αποδεσμεύεται από την υποχρέωση επίσκεψης στην υπηρεσία.
Μειώνεται ο χρόνος ελέγχου από τον αρμόδιο υπάλληλο, καθώς γίνεται ηλεκτρονικά και κυρίως, ενισχύεται η διαφάνεια και εξασφαλίζεται η πρόσβαση του αγοραστή σε όλα τα στοιχεία του προς πώληση οχήματος (αριθμός πλαισίου, ημερομηνία πρώτης άδειας, ημερομηνία εισαγωγής στη χώρα, ΚΤΕΟ).
Το MyAuto, ταυτόχρονα, αποτελεί στην ουσία έναν ηλεκτρονικό φάκελο του οχήματος, όπου μέσω της συγκεκριμένης υπηρεσίας θα μπορεί ο καθένας με το πάτημα ενός κουμπιού να έχει πρόσβαση στο σύνολο των πληροφοριών γύρω από το όχημα του. Ότι αφορά το όχημα θα είναι μέσα στο MyAuto”.
Ο Υφυπουργός Μεταφορών τόνισε ότι η αλλαγή, μετά από 38 χρόνια, του πληροφοριακού συστήματος του Υπουργείου Μεταφορών που υλοποίησε ο Υπουργός Κώστας Καραμανλής, επιτρέπει τη διασύνδεση πλήθους υπηρεσιών και αναφέρθηκε στις διαδικασίες που βρίσκονται ήδη σε λειτουργία, αλλά και σε εκείνες που προγραμματίζονται.
«Έχουμε προχωρήσει στην προσωρινή άδεια οδήγησης, η οποία βγαίνει ψηφιακά την επόμενη μέρα που ο υποψήφιος οδηγός πετυχαίνει στις εξετάσεις και παίρνει το δίπλωμά του. Επίσης, γίνεται ηλεκτρονικά η ανανέωση της άδειας οδήγησης που γίνεται είτε για λόγους ηλικίας είτε για τα επαγγελματικά αυτοκίνητα όταν περνάνε πενταετία, είτε γιατί έχασες το δίπλωμα ή στο κλέψανε.
Η αντικατάσταση της άδειας οδήγησης με τις νέου τύπου, επίσης, καθώς υπάρχουν πολλοί συμπολίτες που έχουν το ροζ δίπλωμα. Γίνεται και αυτό ψηφιακά. Το αντίγραφο άδειας κυκλοφορίας, ο υπολογισμός των τελών για τη μεταβίβαση του επιβατικού ή του δίκυκλου ΙΧ, το σήμα κυκλοφορίας εντός δακτυλίου, το σήμα δωρεάν στάθμευσης τους ηλεκτρικού αυτοκίνητου και οχήματος. Όλα αυτά πλέον γίνεται ψηφιακά.
Υπολογίζουμε τέλος του μήνα να μπουν στο κινητό μας τηλέφωνο η ταυτότητα και το δίπλωμα, ώστε να μπορείς να τα έχεις πάνω σου στο κινητό σου τηλέφωνο. Χωρίς να καταργείται το έντυπο. Μπορεί κάποιος να έχει το έντυπο. Δεν είναι υποχρεωτικό να το έχεις στο κινητό σου τηλέφωνο, όμως είμαι απόλυτα βέβαιος ότι η πλειονότητα των πολιτών θα θέλουν να τα έχουν στο κινητό τους.»
Όσον αφορά στις ενέργειες για την προώθηση της ηλεκτροκίνησης, ο κ. Παπαδόπουλος ανέφερε τα εξής: «Πρώτον: Αυξάνεται αλματωδώς το πλήθος των φορτιστών. Σήμερα σε όλα τα σημεία στάθμευσης που υπάρχουν στην Αθηνών – Θεσσαλονίκης, αλλά και στην Εγνατία και στην Ιόνια Οδό στα ΣΕΑ υπάρχουν φορτιστές. Θα υπάρχουν ακόμη περισσότεροι όταν καταφέρουμε και μεγαλώσουμε ακόμη περισσότερο το δίκτυο, το οποίο, για να είμαστε ειλικρινείς, δεν έχει ακόμη την έκταση που θα έπρεπε.
Δεύτερον: Τα ΣΒΑΚ των Δήμων. Οι Δήμοι θα μας ανακοινώσουν ποιοι θα είναι οι χώροι που θα σταθμεύουν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα και πόσοι φορτιστές θα είναι.
Τρίτον: Το ηλεκτρικό αυτοκίνητο έχει έναν κύκλο ζωής. Ήδη στα πρώτα ηλεκτρικά αυτοκίνητα του 2014 μετά από 8 χρόνια οι μπαταρίες τους θέλουν αλλαγή. Νομοθετούμε για τη διαδικασία με την οποία θα συλλέγονται αυτές οι μπαταρίες, τι θα γίνονται, ποιοι θα είναι οι τεχνίτες, εκπαιδευμένοι στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, ώστε να έχουμε ένα αποτέλεσμα, το οποίο θα ανταποκρίνεται στις απαιτήσεων των χρηστών των ηλεκτρικών αυτοκινήτων.»