Σαν «χαρτί» έπεσαν τα στηθαία ασφαλείας όταν επάνω τους έπεσε λεωφορείο του ΚΤΕΛ και από άγιο δεν θρηνήσαμε θύματα.
Ειδικότερα λεωφορείο του ΚΤΕΛ που εκτελούσε το δρομολόγιο Ακροπόταμος – Θεσσαλονίκη για άγνωστη αιτία έφυγε από την πορεία του και αφού διαπέρασε τις διαχωριστικές μπάρες ασφαλείας σταμάτησε την τρελή του πορεία απέναντι σε ένα τοίχο μάντρας μηχανημάτων.
Στο σημείο επικράτησε πανικός, ενώ άμεσα έσπευσαν αστυνομικοί της τροχαίας Χαλκηδόνας, πυροσβεστικά οχήματα καθώς και ασθενοφόρα.
Σύμφωνα με το ΕΚΑΒ, δώδεκα άτομα μεταφέρονται στα νοσοκομεία Ιπποκράτειο και Άγιος Παύλος, οι περισσότεροι με κατάγματα, άλλοι ελαφρά τραυματισμένοι και άλλοι για προληπτικούς λόγους.
Το ευτύχημα είναι ότι την ώρα που το λεωφορείο πέρασε στο αντίθετο ρεύμα ο δρόμος ήταν άδειος καθώς ήταν κόκκινο το φανάρι Αγχιάλου με κατεύθυνση προς Χαλκηδόνα και έτσι αποφεύχθηκε σίγουρη τραγωδία αφού πρόκειται για πολυσύχναστο δρόμο.
Αν βέβαια στο συγκεκριμένο σημείο είχαν τοποθετηθεί πιστοποιημένα στηθαία ασφαλείας δεν πρόκειται το λεωφορείο να μπορούσε να διαπεράσει τα στηθαία ασφαλείας ενώ επίσης οι ζημιές θα ήταν περιορισμένες και βέβαια σε καμία περίπτωση δεν θα κινδύνευε η ζωή των επιβατών του λεωφορείου.
Στο παρακάτω βίντεο μπορείτε να δείτε τον έλεγχο που πραγματοποιείται για να μπορεί έναν στηθαίο με βάση το πρότυπο ΕΝ1317 ώστε να τοποθετηθεί στους δρόμους της ΕΕ.
Το συγκεκριμένο πρότυπο ισχύει και στην Ελλάδα από το 2011 αλλά όπως εύκολα μπορεί να διαπιστώσει κανείς στο εθνικό και επαρχιακό οδικό δίκτυο της χώρας τα στηθαία είναι πιο παλιά από τον γηρασμένο στόλο των κυκλοφορούντων οχημάτων.
Μήπως τελικά έχει έρθει η ώρα να ξεκινήσει η αντικατάσταση των παλαιών και επικίνδυνων στηθαίων αρχικά τα διαπιστωμένα επικίνδυνα σημεία και στη συνέχεια στο υπόλοιπο οδικό δίκτυο ώστε να τοποθετηθούν πιστοποιημένα και ασφαλή στηθαία ώστε να σταματήσουμε να θρηνούμε θύματα στους δρόμους.