Ακόμη μία απίστευτη αλλά όμως αληθινή ιστορία εξελίχθηκε στην Ελλάδα με «πρωταγωνιστές» κάποια μικρή εταιρεία Leasing και τον εταιρικό χρήστη του οχήματος ο οποίος είχε σύμβαση με εξαγορά στο τέλος του μισθώματος.
Το εταιρικό αυτοκίνητο αφορούσε σε ένα πολυτελές και ακριβό SUV με ιδιαίτερα χαρακτηριστικά με αξία άνω των 80.000 ευρώ.
Ο επαγγελματίας αφού έκανε την αναζήτησή του σε έλαβε προσφορές από πολλές εταιρείες leasing αποφάσισε να επιλέξει μία όχι και τόσο γνωστή σε σχέση με τις μεγάλες εταιρείες με βασικό κριτήριο το ύψος του μηνιαίου μισθώματος αλλά και το τελικό ποσό εξαγοράς μετά το τέλος της σύμβασης.
Το αυτοκίνητο παραδόθηκε καινούριο από την μικρή εταιρεία leasing στον πελάτη του και για το πρώτο διάστημα ο χρήστης απολάμβανε την άνεση, την σιγουριά και την ασφάλεια ενός καινούριου υπερπολυτελούς SUV αλλά και την φροντίδα των εξουσιοδοτημένων συνεργείων εξαιτίας της εγγύησης.
Ο χρόνος κύλησε, η εγγύηση έληξε και ήρθε η ώρα για να γίνει το τακτικό ετήσιο service! Ο χρήστης κάλεσε στην εταιρεία χρονομίσθωσης και ενημέρωσε ότι πρέπει να πραγματοποιηθεί το τακτικό service του οχήματος καθώς έχει ανάψει και η σχετική ένδειξη στον πίνακα οργάνων.
Η εταιρεία χρονομίσθωσης την επόμενη ημέρα τον ενημέρωσε να πάει το εταιρικό του πολυτελές SUV σε ένα συνοικιακό συνεργείο αντί για το αντίστοιχο εξουσιοδοτημένο συνεργείο που επισκέπτονταν τα προηγούμενα 2 χρόνια!
Η πρώτη αντίδραση του χρήστη ήταν έντονη καθώς διαμαρτυρήθηκε ότι το ακριβό αυτοκίνητο το οποίο μετά τη σύμβαση θα το εξαγόραζε θα έπρεπε να συνεχίσει να πραγματοποιεί τα τακτικά service σε κάποιο εξουσιοδοτημένο συνεργείο και όχι σε ένα συνεργείο της γειτονιάς εξαιτίας των πολλών και πολύπλοκων συστημάτων που διαθέτει το πολυτελές SUV.
Ωστόσο η απάντηση του υπαλλήλου της μικρής εταιρείας Leasing ήταν ότι το service μπορεί να πραγματοποιηθεί οπουδήποτε αρκεί να χρησιμοποιηθούν τα σωστά ανταλλακτικά και ότι η σύμβασή του αυτό προβλέπει!
Μη έχοντας επιλογή ο χρήστης του πολυτελούς SUV μετέβη στο συνοικιακό συνεργείο όπου διαπίστωσε ότι η συντήρηση που θα έκαναν στο όχημα περιελάμβανε λάδια, φίλτρα και κάποιους οπτικούς ελέγχους!
Όπως επισημαίνει στο Carandmotor.gr ο χρήστης του πολυτελούς SUV εταιρικού οχήματος: «Τα λάδια προήλθαν από ένα βαρέλι που ανέγραφε μεν τα σωστά χαρακτηριστικά αλλά από την άλλη μεριά από το ίδιο βαρέλι έβαζαν λάδια και σε πολύ παλαιά και κακοσυντηρημένα αυτοκίνητα.
Μόλις τελείωσε το υποτιθέμενο service και έφυγα από το μη εξουσιοδοτημένο συνεργείο διαπίστωσα ότι εξακολουθούσε να ανάβει η ένδειξη για το service. Επέστρεψα στο συνεργείο που ουσιαστικά άλλαξε λάδια και ο μηχανικός με ενημέρωσε ότι δεν διαθέτουν το κατάλληλο λογισμικό ώστε να μπορέσουν να σβήσουν την ένδειξη και να απευθυνθώ στην εταιρεία leasing.
Αμέσως κάλεσα την εταιρεία leasing και με περίσσιο θράσος μου πρότεινα να επισκεφθώ το εξουσιοδοτημένο συνεργείο που πήγαινα τα δύο τελευταία χρόνια και να παρακαλέσω τα παιδιά να μου σβήσουν την ένδειξη!
Όπως είναι εύκολο να αντιληφθεί κανείς σε ένα όχημα αξίας 80.000 ευρώ όταν μένει για μεγάλο χρονικό διάστημα αναμμένη η ένδειξη του service ο εγκέφαλος μπορεί να δώσει εντολή και ο κινητήρας να εισέλθει σε safe mode για να τον προστατεύσει!
Η επίσκεψη στο εξουσιοδοτημένο συνεργείο ήταν μονόδρομος για εμένα ωστόσο το σβήσιμο της ένδειξης δεν ήταν δωρεάν και βέβαια σε καμία περίπτωση δεν εξοφλήθηκε από την μικρή εταιρεία leasing αλλά από εμένα!
Μάλιστα το εξουσιοδοτημένο συνεργείο με ενημέρωσε ότι η ένδειξη του service μηδενίζεται μόνο στα οχήματα στα οποία έχουμε προβεί στην συντήρησή τους βάσει των προδιαγραφών της αυτοκινητοβιομηχανίας! Με λίγα λόγια επισκέφθηκα το εξουσιοδοτημένο συνεργείο και πλήρωσα 280 ευρώ για την συντήρηση (αλλαγή λαδιών, φίλτρων, κ.ά.) για να σβήσει η ένδειξη του service.
Όταν επέστρεψα από όλη αυτή την ταλαιπωρία έκατσα και διάβασα τα ψιλά γράμματα της σύμβασης και αντιλήφθηκα ότι εκείνοι ήταν απολύτως καλυμμένοι σε ότι έκαναν.
Ωστόσο ήθελα να πάρω και μια γνώμη από κάποια νομική υπηρεσία για να δω μήπως μπορέσω και αλλάξω τουλάχιστον το συνεργείο που θα πραγματοποιώ τα τακτικά service μέχρι το όχημα να το αποκτήσω εγώ.
Η απάντηση του δικηγορικού γραφείου κυριολεκτικά με άφησε άναυδο! Χαρακτηριστικά μου απάντησε ότι μετά από μελέτη του συμφωνητικού μίσθωσης που έχω υπογράψει διαπίστωσε ότι για ένα πολύ αυστηρό συμφωνητικό, με σκληρούς όρους για την πλευρά του χρήστη εταιρικού οχήματος και οποιαδήποτε δικαστική ή εξωδικαστική ενέργεια η οποία έχει νόμιμη βάση, θα είχε ελάχιστες πιθανότητες ευδοκίμησης!
Μετά και από αυτή την απάντηση καλό θα ήταν όλοι οι χρήστες εταιρικών οχημάτων να προσέχουν και να διαβάζουν ολόκληρη τη σύμβαση μίσθωσης της εταιρείας με την οποία πρόκειται να συνεργαστούν και βέβαια να είναι πολύ προσεκτικοί με τα μηνιαία μισθώματα και να μην παρασύρονται από εκείνα που έχουν τις χαμηλότερες δόσεις γιατί θα διαπιστώσουν κατόπιν εορτής ότι οι μεγάλοι χαμένοι θα είναι εκείνοι και όχι η εταιρεία χρονομίσθωσης…»